XXL Nutrition

Alcohol/softdrugs

Ruub87

Cool Novice
Waardering
0
Heey gastuhhh,

Ik heb hier eve n hele belangrijke vraag en ik denk ook wel dat meerdere van jullie met dit probleem zitte...

Als je serieus traint, pas je daar zo'n beetje je hele leven aan aan. Lette op ete, goed slapen enz enz

Maar nou is dr een probleem (voor mij tenminste): bijna iedereen die uitgaat zuipt of doet aan wiet/hasj! Heb zelf tijdje geblowd, maar ben daar om trainingsredenen mee gestopt (niet enerzijds opbouwe en moeilijk doen en anderzijds dr af breken natuurlijk.. gaat niet samen). Drinken doe k sowieso egt bijna nooit.

Maar ik ga dus bijna niet uit omdat ik niet wil drinken of blowen (dit schijnt resultaten erg in de weg te staan). Zo sluit ik mij dus eigenlijk ook af van leuke en sociale gelegenheden...:s Je gaat niet met je nuchtere kop tusse allemaal stonede en dronke vriende zitte tog, is tog geen ruk aan?

Komt dit jullie bekend voor? Of hebben jullie er schijt aan en drinken jullie wel (of blowen)? Zo jah, hoeveel? Zo neej, hoe doe je dat dan??

Hoop op veel reacties zodat ik kan vergelijken en conclusies kan trekken..

;)

Ik begrijp je probleemvolledig .Mijn vriendengroep is ook zo drinken tot ze er bij neervallen en blowen tot ze niet meer uit hun ogen kunne zien (om van de rest maar te zwijgen).
Maar ze weten dat ik aan bb doe en dat ik een min of meer gezonde levensstijl erop nahou.
Soms laat ik mij ook eens goed gaan keer veel drinken en paar joints roken maar dat voel je maandag wel aan je trainingen .
Ik heb gewoon geleerd om mij nuchter ook te amuseren bovendien vind ik als je nie geblowd hebt je veel socialer ben als dan je wel geblowd hebt.
Maar je af en toe keer laten gaan moet ook eens kunnen vind ik maar nie teveel natuurlijk

Je kan wel drinken, maar je hoeft toch niet elke avond door te zakken? Houd wel in je achterhoofd dat alcohol catabool werkt, dus totaal niet samen gaat met BB.

Als je op een avond gewoon begint met 2 glazen fris, daarna 3 glazen alcohol, en dan weer over op de fris, dan doe je nog gezellig mee, maar houd het wel beperkt.

Laatst bewerkt:
komt mij heel bekend voor....bij mij is dit precies hetzelfde...een dik half jaar geleden was ik ook elke keer als ik uitging bezopen....nu niet meer,maar ik kan echt heel goed merken dat ik gewoon buiten mijn vriendenkring ben gekomen zegmaar....ik ga ook niet uit om die reden wat jij al zei....nouja,en als je een keer bij een paar vrienden bent...tja,veel heb ik niet te vertellen...het enigste wat je te vertellen hebt is:school,eten,trainen....en daar worden ze ook snel flauw van om dat aan te horen......dus ik begrijp wel wat je bedoeld

nope
ik heb 2 echt goede maten en daar ga ik meestal mee uit
en ik heb het geluk dat hun ook de bb lifestyle volgend
zowiezo als je niet wilt drinken doe je dat toch gewoon niet..?
anders zeg je gewoon dat je uit gezondheidsredenen niet mag drinken

Op jouw leeftijd leuke sociale dingen missen omdat je ''trainen serieus neemt'' vind ik echt onzin, je bent nog jong doe gewoon waar je zin in hebt, waarom jezelf allemaal regels opleggen, heeft nix te maken met of je serieus traint of niet, het zal eerder goed zijn als je niet alleen maar met drinken bezig bent, dus als jij wilt drinken en blowen doe dat dan gewoon

Gorilla-Man zei:
het zal eerder goed zijn als je niet alleen maar met drinken bezig bent

het gaat ook niet zo om dat zuipen,maar dat je eigenlijk een andere levenstyl hebt gekregen door de sport.....en dat je daarom je vriendenkring een beetje kwijt raakt omdat je zo met jezelf bezig bent........

Waarom zou jij ook moeten drinken als je maten dat ook doen ???

NoPain NoGain zei:
het gaat ook niet zo om dat zuipen,maar dat je eigenlijk een andere levenstyl hebt gekregen door de sport.....en dat je daarom je vriendenkring een beetje kwijt raakt omdat je zo met jezelf bezig bent........
Vind je het goed om zoveel met jezelf/je lichaam bezig te zijn op 17 jarige leeftijd? Of je je vriendkring kwijt raakt hebt jezelf in de hand, ik bedoel je kan moeilijk goeie vrienden blijven als je elkaar nooit ziet, ik zou gewoon lekker gaan trainen, op je voeding letten voor zover dat kan (doordeweeks en zondag ofzo) en in het weekend gewoon doen wat je wilt, vrienden zijn wel belangrijker dan bb hor

Nou zijn er natuurlijk mensen die gaan brullen ''Nee je moet hardcore zijn en alles voor bodybuilding opzij zetten'' (waarschijnlijk omdat zij zelf elke zaterdagavond alleen op de bank zitten met een blikje tonijn) maar denk er eens goed over na, wat je allemaal mist enzo, krijg je geheid spijt van en zo'n egoitische instelling is ook maar nix

Gorilla-Man zei:
Vind je het goed om zoveel met jezelf/je lichaam bezig te zijn op 17 jarige leeftijd? Of je je vriendkring kwijt raakt hebt jezelf in de hand, ik bedoel je kan moeilijk goeie vrienden blijven als je elkaar nooit ziet, ik zou gewoon lekker gaan trainen, op je voeding letten voor zover dat kan (doordeweeks en zondag ofzo) en in het weekend gewoon doen wat je wilt, vrienden zijn wel belangrijker dan bb hor

Nou zijn er natuurlijk mensen die gaan brullen ''Nee je moet hardcore zijn en alles voor bodybuilding opzij zetten'' (waarschijnlijk omdat zij zelf elke zaterdagavond alleen op de bank zitten met een blikje tonijn) maar denk er eens goed over na, wat je allemaal mist enzo, krijg je geheid spijt van en zo'n egoitische instelling is ook maar nix

Je moet wat Karmapunten verdelen over andere gebruikers voordat je Gorilla-Man opnieuw punten kan geven.

Helemaal mee eens! Als je 5 of 6 dagen per week overal op let en traint dan mag je s'weekends echt wel los gaan hoor! je bent 17 man, je moet genieten van het leven!! Straks over 10 jaar heb je daar geen tijd meer voor hoor. :rolleyes:

zoek betere vrienden :)

edit: je bent dus nog maar 17 :o ,
neem het ervan jongen :), maar die vriendjes zul je meestal toch als je opgroeit, nooit meer terugzien, dus wat maakt het uit.

Je kan met mensen om gaan zonder te drinken en/of blowen terwijl zij dit wel doen. Ik ben nu ruim een jaar gestopt met blowen en ik zit dagelijks een 2 a 3 uur in de coffeeshop. Dus ik zie het probleem niet hoor...

Gorilla-Man zei:

Als ik moest kiesen tussen geen vrienden of drugs gebruiken, zoe ik gaan voor geen vrienden. Maar ik denk dat dit voor mij wel even anders ligt...

bartp zei:
Je kan met mensen om gaan zonder te drinken en/of blowen terwijl zij dit wel doen. Ik ben nu ruim een jaar gestopt met blowen en ik zit dagelijks een 2 a 3 uur in de coffeeshop. Dus ik zie het probleem niet hoor...

Als ik moest kiesen tussen geen vrienden of drugs gebruiken, zoe ik gaan voor geen vrienden. Maar ik denk dat dit voor mij wel even anders ligt...

zo afhankelijk geworden? ??? niet goed bezig

bartp zei:

Ik denk dat gorilla man niet bedoeld dat je drugs moet gaan gebruiken maar dat je gewoon moet omgaan met je vrienden en gewoon lol maken, en niet met een bak tonijn op de bank gaan zitten omdat je natuurlijk wel op je voedingsschemamoet letten. Daarom mag je ook geen bier drinken omdat dit slecht is voor het BB-en. Snap je? Gewoon lekker lol maken!

Gewoon doordeweeks lekker fanatiek zijn, in het weekend het er lekker van nemen. Zeker omdat je nog maar 17 bent! Wat is nou leuker een goed en sociaal ''uitgaansleven'' en lol hebben met je vrienden of alleen maar spieren kweken. Laat het geen obsessie worden! En btw Toch heerlijk als je in het weekend lekker los je spiertjes kan showen?? :D Beter als je daar als een dikke droogkloot aan de kant zit mensen te kijken!

Ruub87 zei:
Heey gastuhhh,

Ik heb hier eve n hele belangrijke vraag en ik denk ook wel dat meerdere van jullie met dit probleem zitte...

Als je serieus traint, pas je daar zo'n beetje je hele leven aan aan. Lette op ete, goed slapen enz enz

Maar nou is dr een probleem (voor mij tenminste): bijna iedereen die uitgaat zuipt of doet aan wiet/hasj! Heb zelf tijdje geblowd, maar ben daar om trainingsredenen mee gestopt (niet enerzijds opbouwe en moeilijk doen en anderzijds dr af breken natuurlijk.. gaat niet samen). Drinken doe k sowieso egt bijna nooit.

Maar ik ga dus bijna niet uit omdat ik niet wil drinken of blowen (dit schijnt resultaten erg in de weg te staan). Zo sluit ik mij dus eigenlijk ook af van leuke en sociale gelegenheden...:s Je gaat niet met je nuchtere kop tusse allemaal stonede en dronke vriende zitte tog, is tog geen ruk aan?

Komt dit jullie bekend voor? Of hebben jullie er schijt aan en drinken jullie wel (of blowen)? Zo jah, hoeveel? Zo neej, hoe doe je dat dan??

Hoop op veel reacties zodat ik kan vergelijken en conclusies kan trekken..

;)

Vele mensen drinken en blowen idd. Maar VOEL je je verplicht om mee te doen, of 'moet' je meedoen omdat je anders uitgesloten zal worden zeg maar?
Als het dat 2de is dan zijn het in mijn ogen geen vrienden... hoe moeilijk het ook is dan kappen met die zooi.
Je kan even goed drinken zonder scheite-zat te zijn en je zelfs amuseren zonder drank, misschien denk je dat dat boring is omdat je nooit anders gewend bent geweest.
En je kan het bovendien vanuit een ander standpunt bekijken, niet meedoen met de rest maakt je speciaal en als je daar duidelijk in bent respecteren ze je misschien nog eens zo hard!
Nu, drinken of blowen op z'n tijd kan imo weinig kwaad als je er mee kan omspringen zorg gewoon dat het geen gewoonte wordt.

Ik drink eigenlijk al heel lang niet veel meer in het weekend, maar ik moet zeggen dat het toch anders is dan vroeger hoor. Zat zijn is gewoon leuk!

bartp zei:

Iedereen moet dit voor zichzelf bepalen maar vrienden/drank/wiet/iets anders waar je gewoon zin in hebt gaan mijden op 17 jarige leeftijd vanwege bodybuilding lijkt mij iets waar je later gewoon spijt van krijgt

Je moet niet je hele leven alleen maar gaan indelen rondom BB. Schiet je niets mee op. Het beste is gewoon een compromis te sluiten met jezelf, zoals ook al eerder genoemd, neem het in het weekend ervan en doordeweeks gewoon fanatiek met je sport bezig zijn. Altans, zo doe ik het tenminste

Heej, kben ook 17 zelfde probleem, maar blowen zowiezo doe ik al niet, uit mezelf. Drinken, tja de laatste tijd doe ik het gewoon zo: kneem 1 of 2 redbulls, dan 2 of 3 tequilla shots (ik dacht dat dat beter was dan bier, want je kreeg er bierbuik van:D weet ook niet hoe ik eraan kom) en dan weer fris. Ik heb het samen met mijn vrienden, die stoned én dronken zijn dan nog prima naar mijn zin :)

Terug
Naar boven