MuscleMeat

Alcohol vs. spieropbouw?

Status
Niet open voor verdere reacties.

GiorgioArmani

Cool Novice
20 jaar lid
Waardering
0
Weet iemand hoe dat een beetje zit? Ik vraag me namelijk af hoe slecht alcohol is voor je lichaam. Heb namelijk hehoord dat het spierweefsel afbreekt. Jammer. Maar hoe slecht is t? Kun je het beste als je massa wilt aanzetten gewoon geen bierglas meer aanraken of kun je wel 1x perweek zat worden?

Ik denk zelf dat het meevalt, maar het kan zoals alles natuurlijk per persoon verschillen. Beter is van niet natuurlijk, maar ik drink al vanaf ik begonnen met trainen 1 keer in de week (2weken) aardig wat bier bij het uitgaan. Maar het heeft mijn spiergroei zeker niet hoefen drukken. Hoewel, als ik natuurlijk geen bier had gedronken misschien wel meer gegroeit was? Of misschien niet, ik groei iig duidelijk snel genoeg, en zolang dit doorgaat zo blijf ik lekker doordrinken.

Begon ook met vet% van 12, zit nu op ong 10%.

Vooral doorgaan met je in het weekend vol laten lopen!!
DUH natuurlijk is dat slecht voor je spieropbouw, maar jij weet het.

Een van de dingen die IK benagrijk vind is dat je je op je gemak, en goed in je vel voelt zitten...
Als dat niet is, dan houden de meesten het niet erg lang vol.
Als dit betekent dat je wat minder groeit, maar het daardoor wel LANGER volhoud, dan compenseert het elkaar toch?

ZELF drink ik nauwelijks meer, maar ik vind het ook niet erg.

liquid_ice zei:
Een van de dingen die IK benagrijk vind is dat je je op je gemak, en goed in je vel voelt zitten...
Als dat niet is, dan houden de meesten het niet erg lang vol.
Als dit betekent dat je wat minder groeit, maar het daardoor wel LANGER volhoud, dan compenseert het elkaar toch?

ZELF drink ik nauwelijks meer, maar ik vind het ook niet erg.

Same here

Zolang je al de rest wel goed doet gaat 1 keer per week wat zuipen niet veel uitmaken, en spieren afbreken doet het al helemaal niet, het hindert enkel de eiwitsynthese

Een tip : je kan ook je rijbewijs halen en een auto kopen en dan altijd rijden bij het uitgaan, dan drink je 5-6 pinten per avond en mag je er in principe ook niet meer drinken en dat helpt ;)

• Topic Starter Topic Starter
Moen zei:
Zolang je al de rest wel goed doet gaat 1 keer per week wat zuipen niet veel uitmaken, en spieren afbreken doet het al helemaal niet, het hindert enkel de eiwitsynthese

OK, en ceatine in combinatie met alcohol? Heb gehoord dat je nieren hier een ernorme klap mee krijgen te verduren...

Moen zei:
Een tip : je kan ook je rijbewijs halen en een auto kopen en dan altijd rijden bij het uitgaan, dan drink je 5-6 pinten per avond en mag je er in principe ook niet meer drinken en dat helpt ;)

:D HAHAHA 1: ik heb mn rijbewijs al.. En 2: ik ben niet het typ met die discipline dat ie zich in kan houden tijdens stappen... Is al 2x fout gegaan op de terugweg. (eenzijdige ongelukken gelukkig) Dus stappen en rijden doe ik niet meer.. maar bedankt voor de tip

drinken en rijden?? srrie vind je echt een oen

Khad ook ergens gelezen dat je door krachttraining kleine spierscheurtjes oploopt, en die normaal gezien gewoon hersteld worden door je lichaam, maar als je dan veel alcohol zuipt dat dan die spierscheurtjes erin blijven zitten, en dat je er op lange termijn wel last van krijgt...

Ik drink gewoon nog in het weekend, ik vind het lekker en ben ook niet van plan daarmee te stoppen. Het maakt me ook weinig uit dat ik minder zou groeien o.i.d. je moet gewoon doen wat goed voelt imo.

rijden is NIKS drinken voor mij...
en NIKS = 0.

Als ik eenmaal begin met drinken loop ik teveel kans dat ik (zonder het door te hebben) teveel drink.

en tsja, een grasje is er na 1,5 uur toch weer uit.
dus ALS bier invloed heeft op je spiertjes, dan zal het zich beperken tot de avond waarom je zuipt.
(behalve als je ECHT gaat gieten MAYBE)

Mee eens af en toe moet kunnen.

Homer17 zei:
Khad ook ergens gelezen dat je door krachttraining kleine spierscheurtjes oploopt, en die normaal gezien gewoon hersteld worden door je lichaam, maar als je dan veel alcohol zuipt dat dan die spierscheurtjes erin blijven zitten, en dat je er op lange termijn wel last van krijgt...
l
Dit lijkt me onzin... herstelwerkzaamheden gaan altijd door. Dus als je die avond niet hersteld de volgende dag/ nacht wel. Je lichaam heeft niet een tijdslimiet waarin iets herstelt MOET worden en dat ie t anders maar kapot laat. Zou niet best zijn waren we allemaal al hardstikke dood :D

als je niet drinkt scheelt je geld, kan je meer creatine en kwaliteits whey kopen, dus uiteindelijk meer spieren :D

Om een lang verhaal kort te houden.

Alcohol doet niet veel goeds voor je spieren.
Misschien word het niet afgebroken, maar het is slecht voor de opbouw.

Maar waarom zou je willen zuipen?

Ik dacht dat we sportmensen waren?

Ik denk dat je in het weekend gewoon lekker je drankje moet drinken zoals altijd, het zal de groei echt niet in de weg staan!

Ik heb nog een tijd in de weekenden stevig doorgedronken terwijl ik aan bb deed en sinds ik dat niet meer doe ben ik pas echt vooruit gegaan.

Ik drink nu zelden nog alcohol.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven