Fitness Seller

Alcohol vs. spieropbouw?

Status
Niet open voor verdere reacties.
jerocrx zei:
drinke en rijden is inderdaad stom, ik heb ook weleens 1 biertje op en gereden maar nooit meer........ eigenlijk moet je helemaal niet drinken maarja....

één biertje gedronken en dan gaan rijden! Nooit meer, dit vraagt om uitleg, ben je tegen een boom gereden ofzo!
één biertje kan toch geen kwaad?

Heb de treat gevolgt en mijn conclusie is dat je niet het optimale resultaat kunt halen wanneer je elke week veel drinkt maar dat lijkt me ook vrij logisch.
BB is een individuele sport waarbij je zo fanatiek kunt zijn als je zelf wilt.
Hoe fanatieker je bent hoe belangrijker bepaalde factoren zullen zijn om telkens weer maximaal te gaan. Persoonlijk heb ik er weinig problemen mee wanneer ik 1,5 maand stil sta, ik hou namelijk van mijn biertje, rust ook niet meer dan 6 uur per nacht en hou van lekker ongezond eten (soms dan).

Daarnaast zie ik mijzelf toch echt als een fanatieke BB'er. Alleen op een ander niveau als anderen in deze treat. Toch weet ik ook zeker dat ik kwa lichaam best kan concureren met een hoop BB'ers hier die wel leven zonder slechte gewoontes. Je hebt namelijk ook zoiets als aanleg voor de sport. Soms is dat niet eerlijk. De één moet er alles voor over hebben om een bepaald resultaat te boeken en de ander hoeft er veel minder voor te doen of laten. That's life!!

Drink gewoon je biertje, rook je jointje eet je pizza als je jezelf daar lekker bij voelt en toch leuke resultaten boekt, maar loop niet te mekkeren wanneer je niet meer groeit en van jezelf weet dat er best nog iets aan gedaan kan worden.

Larz zei:
Bovendien bevatten alcoholische dranken bergen koolhydraten.

Dat klopt. Weet iemand trouwens een tabel met kh waarden voor verschillende alcoholische dranken? Ik neem aan dat wat kh betreft bier een ramp is een vodka puur wel mee valt? Of maakt dat niet zo veel uit?

Ik drink nu veel minder dan vroeger. Ik zit nu te bulken en dat heeft als voordeel dat je snel "vol" zit van alcohol. Af en toe een biertje moet kunnen :cool:

Marc W zei:
Dat klopt. Weet iemand trouwens een tabel met kh waarden voor verschillende alcoholische dranken? Ik neem aan dat wat kh betreft bier een ramp is een vodka puur wel mee valt? Of maakt dat niet zo veel uit?
De hoeveelheid koolhydraten in bier verschilt per merk/soort. Zo bevat 100ml Heineken pils 3 gr koolhydraten terwijl 100ml Grolsch 9 gr kh's bevat.

Dus als je op zaterdag 4 grolschjes (á 300ml) drinkt (2 's middags, 2 's avonds) zit je al op 4 x 3 x 9 = 108 gr koolhydraten bovenop wat je normaal eet!

Larz zei:
De hoeveelheid koolhydraten in bier verschilt per merk/soort. Zo bevat 100ml Heineken pils 3 gr koolhydraten terwijl 100ml Grolsch 9 gr kh's bevat!

Hoe weet je dat dan, want volgens mij staat er geen voedings informatie op een blikje bier??

Ik heb gekeken op www.watziterin.nl, maar op de sites van de betreffende fabrikanten kun je het ook vinden. (Volgens watziterin.nl bevat wodka géén kh's)

Gedistilleerde drank bevat geen koolhydraten, maar die alcohol er in levert wel 7 Kcal per gram. Die alcohol wordt door je lichaam als eerste verwerkt, voor vetten, eiwitten en koolhydraten. Dus in zekere zin leg je de rest van je stofwisseling plat als je redelijk wat gedistilleerde drank tot je neemt.

Lijkt mij ook, alcohol is toch gewoon een vorm van suiker? Of vergis ik mij daar in?
[edit]Lees net de reactie van Ericr, ik zit er dus naast. ;)[/edit]

Laatst bewerkt:
Marc W zei:
Huh??

Dan heb ik niet zo veel vertrouwen in die website, in puur alcohol zit kh toch?
Alcohol is geen koolhydraat. Ethanol of Ethyl alcohol vind je in dranken geschikt voor consumptie.

Alcohol is een aparte vorm van brandstof.

Eiwitten: 4 kcal/g
Koolhydraten: 4 kcal/g
Vet: 9 kcal/g
Alcohol: 7 kcal/g

Alcohol is dus iets anders dan suiker/koolhydraten. En aangezien in elk glas wijn/bier/sterkedrank ongeveer evenveel alcohol zit, zit er ook ongeveer dezelfde hoeveelheid calorien in, bij likeurtjes enzo komen de suikers (koolhydraten dus) daar nog bij. Ga uit van ong. 100 kcal per glas.

Ericr zei:
Alcohol is geen koolhydraat. Ethanol of Ethyl alcohol vind je in dranken geschikt voor consumptie.

:o

Helemaal gelijk, was ik daar een beetje mijn school scheikunde vergeten.

Ik ben aan het afkicken met het uitgaan. Ik probeer niet meer elke week te gaan.. Best moeilijk als je toch door je maatjes wordt gebelt om mee te stappen en om dan nee te zeggen.. Maar goed, ik denk dat het zeker je groei en training belemmerd..
Ik merkte vandaag ook gewoon dat ik een stuk zwaarder kon pakken, en voor mijn gevoel komt dat omdat ik niet ben wezen stappen.
Zelfs al ben je het weekend wezen stappen, en je traint niet op de maandag, maar dinsdag dan merk ik het nog..
En dan doel ik niet echt op de alcohol, maar op de rust die je misloopt. Na het uitgaan slaap ik toch altijd klote en ben ik 10 uur weer me nest uit .. Die rust haal je niet 1,2,3 in .. en je loopt je voeding mis, want na een nacht stappen ben je vaak niet zo hongerig de volgende dag ;)

Ik drink alleen op speciale gelegenheden. Vlakbij mij in de buurt is er aankomend weekend een kermis, waar nogal veel gezopen wordt en waar ik ook elke dag heenga (kermis duurt 3 dagen). Tja, ik heb opzich wel een soort van schuldgevoel, maar soms vind ik dat het wel moet kunnen. Meestal drink ik elk weekend wel wat, maar ik probeer het te beperken (1/2 flessies per avond bijvoorbeeld). De laatste tijd heb ik wel wat meer gedronken, maar echt achteruitgang merk ik niet (misschien komt het ook omdat ik nu sinds 2 weken, 2 pakken Karnemelk per dag drink, dus wat hoger in het eiwit zit!?).

Waarom slikken veel van ons voor veel geld supplementen die achter de , een effect hebben als we voor die , veel voor ons lijf kunnen doen door niet te drinken? Maar ik dronk dat sowieso teveel, niet drinken is mijn enige manier, minderen is dan geen optie. Dat stoppen day is dus helemaal niet makkelijk en dan houd ik betere sportprestaties graag aan mezelf als "wortel" voor. Elke keer als ik train of hardloop gaat het nu zo veel beter, dat is mijn cadeau voor al die moeite die stoppen kost.;)

Laatst bewerkt:
Waarom slikken veel van ons voor veel geld supplementen die achter de , een effect hebben als we voor die , veel voor ons lijf kunnen doen door niet te drinken? Maar ik dronk dat sowieso teveel, niet drinken is mijn enige manier, minderen is dan geen optie. Dat stoppen day is dus helemaal niet makkelijk en dan houd ik betere sportprestaties graag aan mezelf als "wortel" voor. Elke keer als ik train of hardloop gaat het nu zo veel beter, dat is mijn cadeau voor al die moeite die stoppen kost.;)

:zuip:

whats up ?

Jammer weer..
Geen 1 goed onderbouwd antwoord,
Wat de man wil weten, wat is echt daadwerkelijke effect, kan iemand dit aantonen met een onderzoek of een bron die goed onderbouwd is.
Met Ja/Nee, vind van wel, worden we niet wijzer.

wat hij zegt!

aan al diegene die vragen waarom niet drinken: vraag aan KaLe. Hij dronk veel tot het niet meer beseffen van wat er gebeurde en dan is hij gestopt.

EDIT: bijna gestopt ;)

Laatst bewerkt:
Ik ga proberen tot aan oud en nieuw (dan ga ik wel los uiteraard) heel erg weinig tot niet meer drinken. Even kijken of het daadwerkelijk veel effect gaat hebben op mijn trainingen/herstel/gains.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven