Fitness Seller

Alcohol vs. spieropbouw?

Status
Niet open voor verdere reacties.
hou gewoon de regel 1 keer per maand aan. Is dan nog te overzien. Elke week is imo te vaak. Je gooit eigenlijk niet 1 dag weg. Denk maar es: die avond zuip je EN je slaapt niet. De volgende dag word je laat wakker. Nog steeds alcohol in je bloed. Die dag eet je over het algemeen ook niet goed. Maandag train je minder zwaar omdat je nog steed en klein btje aageslagen bent. Dus je verdoet eigenlijk 2,5 dag aan dat wekend. En 2,5 dag van 7 dagen is best veel vind ik. Maar jah zo denk ik erover

lizart zei:
hou gewoon de regel 1 keer per maand aan. Is dan nog te overzien. Elke week is imo te vaak. Je gooit eigenlijk niet 1 dag weg. Denk maar es: die avond zuip je EN je slaapt niet. De volgende dag word je laat wakker. Nog steeds alcohol in je bloed. Die dag eet je over het algemeen ook niet goed. Maandag train je minder zwaar omdat je nog steed en klein btje aageslagen bent. Dus je verdoet eigenlijk 2,5 dag aan dat wekend. En 2,5 dag van 7 dagen is best veel vind ik. Maar jah zo denk ik erover

Tja zo zit het wel in elkaar.

• Topic Starter Topic Starter
lizart zei:

Daar heb je wel een goed punt! Laatste tijd zowiezo al weinig gedronken en mn traps zijn in die tijd wel 3x zo snel gegroeid vandaar dat ik het me afvroeg.

Mss hef je je pint verkeerd op en overtrainde je daardoor je traps ?

BigMaus zei:
Om een lang verhaal kort te houden.

Alcohol doet niet veel goeds voor je spieren.
Misschien word het niet afgebroken, maar het is slecht voor de opbouw.

Maar waarom zou je willen zuipen?

Ik dacht dat we sportmensen waren?

Omdat sommige mensen nog een leven naast het sporten hebben?

je hebt een glaasje drinken & zuipen, zuipen gaat niet samen met bb'en

Alcohol werkt zéér vochtafdrijvend

daarom; als je crea pakt, wat meer water doet opnemen, géén alcohol drinken (is niet schadelijk ofzo denk ik, maar gewoon...plain stupid)

als je aas gebruikt gewoon NIET zuipen, een deca'tje met wat dianabol maakt je al lekker nerveus als iemand staat te porren in je rug, laat staan als je dan nog wat gedronken hebt...hospital time for someone :p

+ dianabol (of eender welke aas dia oraal wordt ingenomen) is keihard voor je lever, drink nog wat alcohol en maak het je lever nog moeilijker...

of je bent een sporter of een zuiper :D

af en toe iets lekkers mag tijdens het bb'en, we zijn maar mensen hé

my 2cents,
Mas

Ieder moet het voor zichzelf uitmaken maar mijn advies is toch, als je enigzins snel wilt groeien, om zoveel mogelijk de genotsmiddelen te laten staan. 1x/maand uit je plaat gaan kan best maar hou t daarbij.

Var zei:
Omdat sommige mensen nog een leven naast het sporten hebben?

Wat is dit een zinloze opmerking, met alle respect. Maar ik ga bijna ieder weekend wel uit, en drink nooit wat. Heb ik het dan naar mijn zin:
JA. (ik gebruik verder ook geen drugs voor de duidelijkheid)
Dus beetje zinloos als je zegt dat als je geen alcohol drinkt geen leven naast het sporten hebt.

Een echte BB'er drinkt niet, punt. En wat is dat nou voor excuus als al je maten wel drinken. Je kan jezelf toch wel vermaken zonder alcohol ??? En je maten bepalen toch zeker niet wat je wel en niet doet ??? En als je bang bent voor je imago of sociale leven te vernken, dan heb je die bij voorbaat al niet als die afhankelijk is van alcohol.

Ja, zonder alcohol kun je je ook vermaken. Dit argument krijg je trouwens altijd, kun je je niet vermaken zonder alcohol??!?!11111

Jawel, maar op een zaterdagavond vermaak ik me nog meer met alcohol, en ik vind het nog lekker te drinken ook.
En met die quote doelde ik dus op dat je niet alles hoeft op te geven voor de sport.

Dat zou ik iig nooit doen.

Ik drink in het weekend alcohol als ik uitga. Dat is de ene week 2 dagen achter elkaar en de andere week weer niet. Als ik drink is goed aangeschoten de grens, ik houd graag controle, je zal mij dus vrijwel nooit waggelend en onzin uitkramend over straat zien lopen.

Ik groei goed, dus ik kan niet zeggen dat ik er nadeel van heb.

Er zijn hier al heel veel topics overs geweest.

Zelf zie ik het zo: In je eerste trainingsjaren is alcohol niet zo'n heel groot probleem (1 of 2 of 3x/week). Je groeit nml toch wel. Niet zo goed als zonder, maar je lichaam heeft nog heel erg de neiging om te groeien.

Als je eenmaal wat verder bent en je zit al wat dichter tegen je natuurlijke plateau dan zal alcohol je groei wel belemmeren. Je rust/voeding/training moet in goed evenwicht zijn om te groeien. Ga jij 1 avond per week flink zat worden, dan kost je dat een avond voeding + de halve volgende dag dat je in je bed licht te rotten. Verder zal je voeding die dag ook niet optimaal zijn. Je hebt dan ongeveer 1,5 dag van de week je niet gehouden aan je voeding/rust. Dat is dus 3/14 deel van de week dat je stilstaat. Hierdoor zal je groei op een gegeven moment van gaan stagneren. Vooral als je discht tegen dat plateau zit en alles uit de kast moet halen om te groeien.

Bovendien bevatten alcoholische dranken bergen koolhydraten. Maakt in je bulk niet zoveel uit, maar als ik vanaf 1 okt ga cutten, gaat die alcohol er nagenoeg uit. (Op een 1 á 2 glaasjes in het weekend na)

Var zei:
Ja, zonder alcohol kun je je ook vermaken. Dit argument krijg je trouwens altijd, kun je je niet vermaken zonder alcohol??!?!11111

Jawel, maar op een zaterdagavond vermaak ik me nog meer met alcohol, en ik vind het nog lekker te drinken ook.
En met die quote doelde ik dus op dat je niet alles hoeft op te geven voor de sport.

Dat zou ik iig nooit doen.

Begin dan niet over een half jaartje een thread met: ''ik groei niet...wat doe ik fout?''

Bb en alcohol do not mix

BigMaus zei:
Begin dan niet over een half jaartje een thread met: ''ik groei niet...wat doe ik fout?''

Bb en alcohol do not mix

Als je nou leest drol had je gezien dat er stond dat ik zeker heel goed groei, als dit niet het geval was had ik mijn bier misschien wel in twijfel getrokken.

Misschien zijn jouw genen gewoon wat minder... :rolleyes:

kappen met die flame shit aub, verpest de sfeer alleen.
iedereen moet het gewoon voor zichzelf weten hoeveel hij/zij bereid is ervoor op te geven, en daarbij mag dit topic voor mijn part gesloten worden

Var zei:
Als je nou leest drol had je gezien dat er stond dat ik zeker heel goed groei, als dit niet het geval was had ik mijn bier misschien wel in twijfel getrokken.

Misschien zijn jouw genen gewoon wat minder... :rolleyes:

Klopt, ik heb zeer slechte genen...zie stats :D

Maar eh...je hoeft niet meteen te schelden hoor, op dat soort dingen zitten we niet te wachten.

Als je gewoon goed had gelezen, scheelt een hoop. :rolleyes:

Anyway, meningsverschillen blijven, zonder bier blijft natuurlijk het best, maar ik ben het er niet mee eens dat je je doelen niet kan halen met, helemaal niet zelfs, ik denk dat dat makkelijk moet gaan.

drinke en rijden is inderdaad stom, ik heb ook weleens 1 biertje op en gereden maar nooit meer........ eigenlijk moet je helemaal niet drinken maarja....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven