XXL Nutrition

Alcohol

Themno

Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
74kg
Vetpercentage
17%
Hallo,

Ik ben nieuw hier op dit forum en heb een vraag.

Ik ben 18 jaar, ben 1.76m en weeg 75kg. Dit is opzich niet zo heel erg zwaar maar het gaat wel de verkeerde kant op als ik niets doe. Ik wil dus dus afvallen en ga proberen 2-3x per week 1,5uur sporten. Mijn streefgewicht zal ik bepalen tijdens het sporten, dat zal een paar kilo eraf zijn maar niet spectaculair want ik doe het voor mijzelf omdat ik niet dik wil worden en niet omdat ik mager moet zijn of zo.

Mijn vraag is echter hoe cruciaal alcohol een rol heeft in het afvallen. Ik drink gemiddeld denk ik zo'n 10 biertjes op een zaterdag avond. Ik weet dat 1 biertje wordt vergeleken met 2 bruine boterhammen. Ik wil nog wel gewoon op zaterdag avond wat drinken, maar is het van groot belang als ik wil afvallen dat ik overstap op bijvoorbeeld een mix met cola zero? (Wat ik drink is cola zero of water, dus qua drinken komt er vrijwel nooit suiker binnen).

Met vriendelijke groet,
Themno

Er bestaat een searchfunctie

Simpel gezegd: niet drinken. 1 gram alcohol heeft bijna evenveel (7) kcal als 1 gram vet (9). De alcohol is het grootste deel van de kcal, dus dan maakt het eigenlijk niet uit wat je drinkt.

Daarnaast remt alcohol je testosteron productie, stopt het je vet verbranding en verstoort het je vochtbalans. Dit zijn allemaal dingen die je niet wilt als je op een gezonde manier gewicht wil kwijtraken en een gezond gewicht wilt houden.

Als je toch drinkt, drink dan veel water erbij en niet meer dan 2 glazen alcohol.

Je kunt best zaterdags blijven drinken hoor, om alcohol helemaal af te zweren op de 18e gaat ook een beetje ver.

Volgens dit artikel:

http://leangains.blogspot.com/2010/03/maintaining-low-body-fat.html

(en dan het stuk opzoeken "Social events/eating")

kun je de schade beperken door veel eiwitten te eten en minder koolhydraten en vet op de dag dat je met anderen gaat eten of drinken. Gewoon zaterdag een paar bammetjes minder eten en een bakkie kwark meer.

Als je het eten op deze manier aanpakt en je drinkt alleen zaterdags, lijkt me dat er niet zoveel aan de hand is. En natuurlijk gaat alles sneller als je niet elk weekend helemaal loco gaat! ;)

wauw 20 bruine boterhammen op 1 avond.

wat denk je zelf?

• Topic Starter Topic Starter
Je kunt best zaterdags blijven drinken hoor, om alcohol helemaal af te zweren op de 18e gaat ook een beetje ver.

Volgens dit artikel:

http://leangains.blogspot.com/2010/03/maintaining-low-body-fat.html

(en dan het stuk opzoeken "Social events/eating")

kun je de schade beperken door veel eiwitten te eten en minder koolhydraten en vet op de dag dat je met anderen gaat eten of drinken. Gewoon zaterdag een paar bammetjes minder eten en een bakkie kwark meer.

Als je het eten op deze manier aanpakt en je drinkt alleen zaterdags, lijkt me dat er niet zoveel aan de hand is. En natuurlijk gaat alles sneller als je niet elk weekend helemaal loco gaat! ;)
Oke, hartstikke bedankt! Kwark eet ik niet, is yoghurt ook goed? Dat zou wel kunnen. Hoewel ik alleen aardbeienyoghurt eet. Ik bene ven aan het googlen en volgens mij zit in elke vorm van aardbeienyoghurt suiker. Dus even kijken of er misschien een andere aardbeien yoghurt is zonder (al te veel) suiker.

Beter neem je kip of tonijn in plaats van yoghurt in dat geval. Think high protein, low carb.

Het zit ook vooral in je lever. Je lever regelt de vetverbranding, maar zuivert ook de alcohol uit je bloed. De lever kan maar 1 ding tegelijk, dus als je vet wil verbranden moet je zo min mogelijk alcohol drinken.

Drink gewoon paar biertjes ipv van 10, drink exclusieve biertjes, corona ofzo, drink je meestal niet zoveel van. Doe ik ook altijd op stap, is ook veel lekkerder dan dat gewoon bier vind ik.

Neem een veldflesje jenever mee en bestel colaatjes light.

Als je gaat drinken,opvoorhand goed eten en alleen drinken die avond. Als je de junk laat die je normaal tijdens het stappen normaal naar binnen werkt valt het allemaal wel mee. Eigen ervaring ;)

Als je gaat drinken,opvoorhand goed eten en alleen drinken die avond. Als je de junk laat die je normaal tijdens het stappen normaal naar binnen werkt valt het allemaal wel mee. Eigen ervaring ;)
Ik zal dit eerst doen. Ik kijk wel even hoe het verloopt maar mocht het geen resultaat leveren weet ik hoe dit mogelijk komt. Ik ga gewoon 2 a 3x per week sporten en op een vast moment in de week ga ik mijzelf wegen om een goed beeld te krijgen van mijn vooruitgang of juist achteruitgang.

In ieder geval bedankt iedereen.

Zonder een biertje minder te drinken kan ik al zeggen dat het afvallen mij wel goed afgaat.

Hier de resultaten tot nu toe:

16-3-2010 75.1Kg 19:45
19-3-2010 74.4Kg 20:00
21-3-2010 73.3Kg 14:30 *Nog geen avond eten gehad!

Ook 'gewoon' mee gegeten. We aten broodje hamburger gister maar ik heb wel de pindasaus eraf gelaten... Pinda's zijn nogal dikmakend :P

Pinda's: Veel goede vetten, weinig slechte vetten, veel eiwitten, veel mineralen. Ik snap niet hoe je erbij komt dat pinda's per definitie dikmakend zijn. Een calorieënoverschot is sowieso dikmakend, heeft niks met "pinda's" of geen pinda's te maken.

gewoon drinken man geen zorgen om maken.

Terug
Naar boven