MuscleMeat

alcohol

Bezoekers in dit topic

levi gebruik jij tijdens je kuur ook ghb?? is het allemaal zo mooi om te geloven want volgens mij is het nog steeds grote rotzooi
 
Leviathan zei:
GHB neem ik dagelijks.

Er treedt geen gewenning op, geen katers. Zo gauw je de voor jou juiste hoeveelheid hebt gevonden is het een ideaal alternatief als BB-er zijnde voor andere drugs, en jaaa alcohol is ook een harddrug.

GHB wordt daarnaast in het lichaam afgebroken tot H20 en CO2, geen schadelijke metabolieten dus.


Wie kent niet de horror-verhalen van BB'ers die compleet verslaafd aan de GHB waren? En als ik die niet zou moeten geloven, dan toch wel de verhalen van een ex van mij, die samen met haar vriendengroep liters GHB erdoor heenjaagde, dagelijks en bij elke gelegenheid. Haar vrienden zeiden ook: Het is niet verslavend! Heerlijk toch? Maar elke drug is verslavend dus GHB ook.

Dat bleek wel toen de GHB een paar dagen 'not available' was en iemand tentamens moest maken, een ander een sollicitatie had en een derde op reis ging. De spanning die dat normaal veroorzaakt ben je gewend te bestrijden.
Maar aangezien GHB dat voor je deed gedurende lange tijd, ben je zelf veel gespannender zónder je dagelijkse portie.
En toen kwamen de problemen.

Inmiddels is mijn ex clean maar haar ex-vriendengroepje baadt nog dagelijks in de GHB. Hoezo, 'niet verslavend'?
 
zo bedoel ik het ook het maakt je kapot en dan zeker als je het iedere dag gewoon nodig hebt om normaal te kunnen functioneren lijkt me niet echt gezond voor je lijf.

je zul er meschien geen lichamelijke verslaving van krijgen maar zeker wel een geestelijke,, rotzzoooooi is het en daar laat ik het bij.

groeten
 
kevinlorenzin zei:
zo bedoel ik het ook het maakt je kapot en dan zeker als je het iedere dag gewoon nodig hebt om normaal te kunnen functioneren lijkt me niet echt gezond voor je lijf.

je zul er meschien geen lichamelijke verslaving van krijgen maar zeker wel een geestelijke,, rotzzoooooi is het en daar laat ik het bij.

groeten

Ik heb het niet dagelijks nodig. Indien ik ivm bezigheden/drukte niet in de gelegenheid ben om het savonds te nemen, maal ik daar niet om.

Komen ook dgn voor dat ik me voorneem om het te nemen savonds, maar dan vergeet ik het gewoon te nemen. :D

Denk ik ineens 2 uur later; Oww ja, ik was eigenlijk van plan om nog wat ghb te nemen.

Denk dat een heroine/alcoholverslaafde echt niet vergeet (laat staan: kan vergeten) om zn dagelijkse behoefte binnen te krijgen :cool:


Maar de een is de ander niet, en ik heb de verhalen op internet ook gelezen van BB-ers die om de 2-3 uur een paar ml nodig hadden om te kunnen functioneren. Ik gebruik het dadelijk bijna een jaar vrijwel dagelijks, en ik kan er prima mee leven.
 
Laatst bewerkt:
maar zou je ook zonder kunnen bro?? je moet toch ook tegen drukte en stress kunnen zonder meteen naar de ghb te grijpen?
 
Leviathan zei:
Ik heb het niet dagelijks nodig. Indien ik ivm bezigheden/drukte niet in de gelegenheid ben om het savonds te nemen, maal ik daar niet om.

Komen ook dgn voor dat ik me voorneem om het te nemen savonds, maar dan vergeet ik het gewoon te nemen. :D

Denk ik ineens 2 uur later; Oww ja, ik was eigenlijk van plan om nog wat ghb te nemen.

Zie bovenstaande post. ;)


kevinlorenzin zei:
maar zou je ook zonder kunnen bro?? je moet toch ook tegen drukte en stress kunnen zonder meteen naar de ghb te grijpen?
 
o ja excuus nu snap ik je post pas bro :p
 
Ik ken iemand die gestopt is na 2,5 jaar dagelijks GHB gebruik. Die dacht ook dat het geen schade aan zou richten als ie het bij 5ml per avond hield. Nou mooi wel dus. Psychische problemen doordat zijn reeële gevoelens totaal afgevlakt waren. hij was nogal in de war geraakt, wist niet meer wat liefde was en werd overdag steeds vaker opgefokt/agressief.
Het richt dus geen lichamelijke schade aan doordat de afbraakstoffen niet giftig zijn, maar het zorgt wel voor psychische klachten uiteindelijk. Eigenlijk lijkt het een beetje op de bijwerkingen van coke, maar dan minder heftig.
 
lunatic zei:
Ik ken iemand die gestopt is na 2,5 jaar dagelijks GHB gebruik. Die dacht ook dat het geen schade aan zou richten als ie het bij 5ml per avond hield. Nou mooi wel dus. Psychische problemen doordat zijn reeële gevoelens totaal afgevlakt waren. hij was nogal in de war geraakt, wist niet meer wat liefde was en werd overdag steeds vaker opgefokt/agressief.
Het richt dus geen lichamelijke schade aan doordat de afbraakstoffen niet giftig zijn, maar het zorgt wel voor psychische klachten uiteindelijk. Eigenlijk lijkt het een beetje op de bijwerkingen van coke, maar dan minder heftig.

Datzelfde treedt op bij dagelijks blowen.

Maar ik predik ook niet dat GHB geheel onschadelijk is. Het staat op de Opiumlijst I, en dat is niet voor niets.

De wilde verhalen over dat GHB levensgevaarlijk is, zijn echter zwaar overtrokken. Het enigste probleem ermee is dat het erg dosisgevoelig is, en slechts 1ml teveel het euforische/relaxte gevoel al kan laten omslaan in zware vermoeidheid/duizeligheid en een verdwaasd gevoel.

Combinatie alcohol + ghb is ook niet per definitie levensgevaarlijk, maar wel gewoon oerstom, omdat je je er zeker niet beter op gaat voelen.

Over de effecten van dagelijks gebruik op lange termijn is erg weinig bekend.

Het enigste gevaarlijke IMO is de combinatie ' drugs + mensen die er niet mee weten om te gaan', of dat nu ghb, coke, xtc of anabolen zijn.
 
Back
Naar boven