XXL Nutrition

Alistair overeem vs junior dos santos

Peiling Peiling Alistair overeem vs junior dos santos wie wint?

• Totaal stemmers
    153
Overeem.

trouwens waarom sommigen hem niet onbesproken vinden etc snap ik niet. Hebben ze wel eens met hem een gesprek gehad dan?

Als hij op FPA is dan is hij altijd ontzettend relaxed naar iedereen, doet totaal niet arrogant of iets dergelijks. Ik denk dat het een gevalletje is hoge bomen vangen veel wind.

Ik denk dat hij JDS op een gegeven moment naar de grond kwakt en gaat meppen als een gek.

Overeem.

trouwens waarom sommigen hem niet onbesproken vinden etc snap ik niet. Hebben ze wel eens met hem een gesprek gehad dan?
Als je de krant haalt in het verleden met knokpartijen... En verder is die heel relaxed persoonlijk wat ik hoor maar daar ging het niet om. Dit is wel weer van een tijd terug overigens, volgens mij voor FPA tijd.

Overeem.

Als hij op FPA is dan is hij altijd ontzettend relaxed naar iedereen, doet totaal niet arrogant of iets dergelijks. Ik denk dat het een gevalletje is hoge bomen vangen veel wind.

Ik denk dat hij JDS op een gegeven moment naar de grond kwakt en gaat meppen als een gek.

hij voelt zichzelf een kanshebber voor de titel(is hij ook) en heeft veel zelfvertrouwen. Bescheiden is hij niet, maar arrogant, zeker niet meer dan mij :D

wat ik al eerder zei:

"eerlijk gezegd zie ik overeem niet van jds winnen of iig 8 van de 10 keer wint jds. Wie ufc/mma goed volgt en wel wat verstand heeft van vechten ziet dat jds een outside fighter is. Hij tast eerst af zoekt zijn reach en stapt in en komt met dodelijke combinaties en stapt gelijk weer uit zodat zijn tegenstander hem niet vast kan pakken of counteren.

outside fighter is voor mij het type Sylvia.

JDS komt eerder af en toe naar binnen, combinatie, en terug uitstappen.

Het is eerder door zijn voetenwerk en timing dat hij niet/zelden geraakt wordt ipv door echt te outfighten imo.

En overeem moet het juist hebben van close range fighting/striking. Hij zet je vast in een hoek en ramt op je los of komt met zijn dodelijk knieen. de Octagon heeft helaas geen hoeken.

Dat is idd een van de zaken waarvoor ik bang ben. De logge hw zonder enig gevoel van positiespel kun je ms tegen de cage drukken(Brock).

JDS daarentegen... Ik kan me geen fase herrineren wanneer hij zich echt tegen de ring laat drukken. Hij bepaalt altijd waar het gevecht plaatsvindt.

Ik zie overeem alleen winnen door een lucky punch of een brock techniek te gebruiken. op jds af stormen en hem op de grond gooien en met zijn brute kracht hem vast zetten tegen de kooi en finishen ala brock vs frank mir 2."

vastzetten gaat niet lukken, tenzij je Overeem heel veel geluk heeft.

Terwijl jds heel goed offensief is vind ik hem defensief niet overdreven goed. Als hij zijn dekking hoog houdt(zoals tegen cro-cop) zou ik voor de takedown gaan, dekking laag(carwin), gewoon striken, en vooral kicks gebruiken.

outside fighter is voor mij het type Sylvia.

JDS komt eerder af en toe naar binnen, combinatie, en terug uitstappen.

Het is eerder door zijn voetenwerk en timing dat hij niet/zelden geraakt wordt ipv door echt te outfighten imo.

Dat is idd een van de zaken waarvoor ik bang ben. De logge hw zonder enig gevoel van positiespel kun je ms tegen de cage drukken(Brock).

JDS daarentegen... Ik kan me geen fase herrineren wanneer hij zich echt tegen de ring laat drukken. Hij bepaalt altijd waar het gevecht plaatsvindt.

vastzetten gaat niet lukken, tenzij je Overeem heel veel geluk heeft.

Terwijl jds heel goed offensief is vind ik hem defensief niet overdreven goed. Als hij zijn dekking hoog houdt(zoals tegen cro-cop) zou ik voor de takedown gaan, dekking laag(carwin), gewoon striken, en vooral kicks gebruiken.

Ja idd niet een typische outside fighter maar je begrijpt wat ik bedoel. weet trouwens niet hoe je dat precies noemt, maar hij blijft altijd uit striking range stapt dan in combinatie en gelijk weer uit. tegen sommige stapt hij heel ver naar binnen idd maar tegen overeem zie ik hem dat niet doen.

Staand zie ik overeem echt niet winnen 8 van de 10 keer. Hij moet hem naar de grond brengen en zijn voordeel uit zijn brute kracht halen want staand gaat hij jds niet pakken denk ik, is hij veels te snel voor.

• Topic Starter Topic Starter
When will Alistair Overeem fight Junior dos Santos?

When will Alistair Overeem fight Junior dos Santos?

Alistair Overeem recently planished Brock Lesnar in the main event of UFC 141: "Lesnar vs. Overeem," held on Dec. 30, 2011, at the MGM Grand Garden Arena in Las Vegas, Nevada.

Stopping the former UFC heavyweight champion, along with the titles he has secured in Strikeforce, DREAM and K-1, has pretty much solidified his status as division number one contender.

BRING ON JUNIOR DOS SANTOS!!

After all, "Cigano" is ready to fight, according to Dana White's recent comments on UFC Tonight. So, why do we have to wait until this summer to "hopefully" see this fight come to fruition?

White explains, after the jump.

"I was impressed by Overeem – I’ve been talking about him a lot and not in a positive way, and now I’m eating crow. Without a doubt, he’s one of the top three heavyweights in the world. Junior dos Santos could fight Alistair Overeem, hopefully in the summer. dos Santos is ready, but Overeem wants to take a break. This is a fight that will be exciting."

It's interesting to hear White say that Overeem wants to take a break, when "Demolition Man" originally turned down a title unification bout against the winner of Cain Velasquez vs. Junior dos Santos specifically because he didn't want to wait.

If it does take six months to have these two power-punchers face off, we should also have a better idea of what the UFC heavyweight title picture looks like, as it's likely that some of the bigger names at the top of the ladder, including Cain Velasquez, Frank Mir and Shane Carwin, will be back in action before then.

Stay tuned.

bron: mmamania.com

Misschien willen ze het eerst wel weer langere tijd hypen waarom anders zo tegenstrijdig? Ik denk dat Alistair helemaal niet heeft gezegd dat hij zo`n lange pauze (6 maanden) wil hebben?

Misschien willen ze het eerst wel weer langere tijd hypen waarom anders zo tegenstrijdig? Ik denk dat Alistair helemaal niet heeft gezegd dat hij zo`n lange pauze (6 maanden) wil hebben?

misschien zit hij wel met zeurende blessures? hij was toch ook geblesseerd na zijn fight tegen werdum en toen ze de strikeforce finale naaar voor wilden pushen heeft hij hierdoor toch gezegd niet te willen vechten. en na zijn gevecht met lesnar lieten ze hem ook backstage zien met de dokter die naar zijn voet keek

Ah ok, wel k*t als het zo lang duurt die partij. Alistair gaat natuurlijk noot mee met JDS in het gevecht boksen. Hij gaat weer trappen of naar de grond halen.

---------- Post toegevoegd Wed 4 Jan 2012 om 11:26 ----------

normaal gesproken ben je wel binnen een paar maandjes weer hersteld zeker Alistair;)

Fedor gaat weer in April vechten trouwens hoorde ik vanochtend in the gym.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
er zijn zat redenen te verzinnen waarom AO een half jaar wil wachten op het titelgevecht: thuis situatie met zijn moeder, de juridische kwestie met golden glorie, extra trainingstijd etc. etc.

---------- Post toegevoegd Wed 4 Jan 2012 om 11:48 ----------

Dos Santos warned of Overeem's power by Lesnar

Junior Dos Santos has revealed that Brock Lesnar warned him of Alistair Overeem's power in the immediate aftermath to UFC 141's main event.

Dos Santos was present for Overeem's successful UFC debut, entering the Octagon after Lesnar had been stopped inside the first round. Overeem will now get to challenge for the Brazilian's heavyweight title in 2012.

On paper, the pair will put on a hugely intriguing stand-up battle, with Dos Santos' outstanding boxing coming up against Overeem's seasoned kickboxing base.

Clearly Dos Santos was intrigued to know what Lesnar thought of Overeem after he had eaten a series of knees before being finished by a kick to the body. And the former champion confessed the Reem's power needs to be respected.

"He told me in the Octagon he felt the knees and kicks of Overeem and that he thought he broke his rib. I saw it and it was really red," Dos Santos told Tatame.

"He told me the last couple [kicks] destabilized him. And then he wished me good luck on this title defence and that was it.

"Each fight is different and you've got to be prepared for your next opponent the best way you can. I got to the title with much effort and I'll do my best to remain as the champion. Overeem is a very strong fighter, but there's no easy fight when you're fighting a title fight."

bron: ESPN.com

Overeem wil gewoon zijn tijd nemen om zich optimaal voor te bereiden. Met die shit met gg en de ziekte van zijn moeder zal hij die tijd meer dan nodig hebben.

Heeft iemand ergens iets gelezen op welke manier hij traint?
Krachttraining bijvoorbeeld dat vind ik interessant om te weten, welk trainingsprincipe HH , explosief geconcentreerd etc?

---------- Post toegevoegd Wed 4 Jan 2012 om 17:49 ----------

Overeem.

Misschien weet jij dit wel als hij KT doet op FPA of heb je daar wel eens met hem over gesproken?

Als ik hem krachttraining zie doen is het explosief en veel reps. Bv barbellcomplexen, clean, press, SQ.

overeem walst er overheen

**** zeg is die verradelijk snel... overeem zal het moeilijk hebben, kan al ni wachten

Dit wordt Overeems hardste tegenstander uit zijn carriere.
Overeem going down!

Als ik naar de HL van JDS kijk, vind ik zijn techniek eigelijk niet als te best. Kijk hoe hij slaat tegen Struve, en de KO tick tgen Valasques. Voor hetzelfde geld breek je je hand.
Ik hoop dat AO het moeilijk krijgt, want vond Brock echt een anticlimax. Wta zou beteken dat wij langer kunnen genieten van het spectacel van AO.
Maar vrees het ergste, JDS is going to be minced horsemeat.

Terug
Naar boven