MuscleMeat

Alleen maar op je rug kunen slapen.

Bezoekers in dit topic

John Stone

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
5 jun 2011
Berichten
53
Waardering
14
Lengte
1m90
Massa
111kg
Hallo iedereen. Ik kan sinds kort niet meer op mijn zij slapen. Dit omdat mijn arm dan in slaap valt en ik in de avond als ik waker word mijn arm niet meer kan bewegen. Als ik hem gewoon een tijdje laat liggen komt er weer gevoel in.

Zijn er meer mensen die dit ervaren en hoe pakken jullie dit aan?
 
heb ik met periodes ook last van, zelfde als met tintelende vingers ,misschien omdat we ruim boven de 100 kg wegen :dunno:
 
Komt inderdaad door je gewicht en (spier)massa die je bloedtoevoer stopt in bepaalde houdingen. Doe je niks aan behalve heel veel alcohol drinken, hetgeen je bloed dunner maakt en het zo makkelijker overal kan komen :p

Maar even serieus, ik heb er geen oplossing voor kunnen vinden behalve dan anders te gaan liggen. Als ik eenmaal slaap kom ik toch terecht op mijn rug, dus komt het vanzelf goed bij mij..
 
Heb ik laatste tijd ook vaak last van. De eerste keer schrok ik me dood omdat ik mn arm niet meer voelde en kon bewegen!
 
Jup ik kan ook al jaren alleen op mijn rug of buik slapen. Als ik dit niet doe dan heb ik veel last van mijn schouder. De lifterlife.
 
Jep, hier ook last van! Ook in mijn benen overigens.
 
Same here maar ik zie het helemaal niet als probleem. Bij mij gaan mijn armen al slapen als ik ze over mijn buik leg als ik op mijn rug lig :o

Op je rug slapen is toch prima en volgensmij ook de beste houding voor je lichaam als je kijkt naar hoe je ruggenwervel en nek wervel ligt. Er zijn wel bedden en goede kussens waarmee je in een goede houding op je zij kunt liggen maar de meeste mensen hebben die 'aangepaste' spullen niet. Zelf heb ik overigens wel zo'n kussen met van die bolletjes erin die naar je hoofd vormt, super fijn. Ondersteunt zowel je nek als hoofd wanneer je op je rug ligt (en vast ook wel in andere houdingen).
 
Same here, ik soms zelfs tintelingen in mijn voet als ik hem op mijn andere been leg in een zittende positie lol :P.
 
  • Like
Waarderingen: Cal_
Hahaha het kan dus allemaal nog veel erger. Blij dat ik niet de enige ben :)
 
  • Like
Waarderingen: Cal_
Wat wel vervelend is van bij mij carpaal tunnelsyndroom is dat het uiteindelijk vaak leidt tot krachtverlies in de handen. Dus dan zou zwaar trainen er praktisch niet meer inzitten. Echter geloof ik dat ik het wel redelijk stabiel kan houden met die braces....
 
Vanochtend nog, werd wakker van de wekker alleen kon ik de wekker niet afzetten aangezien ik mijn arm niet kon bewegen omdat hij 'sliep'. Ik heb het een paar keer per week maar het is volgens mij idd gewoon dat je op een bepaalde manier ligt en er daardoor niet genoeg bloedtoevoer is.
 
Back
Naar boven