MuscleMeat

allemaal aan de cacao!

Een reactie uit 2010 op de chocolade gezondhijds claims vanuit de Europese voedsel veiligheidsorganisatie. Dit gaat over de claim: "This opinion addresses the scientific substantiation of health claims in relation to cocoa flavanols and protection of lipids from oxidative damage, and maintenance of normal blood pressure."

http://www.efsa.europa.eu/en/efsajournal/pub/1792.htm

2/3 uur voor de training bekertje heet water met daarin 8 gr cacao en beetje zoetstof, goed roeren even laten staan en opdrinken.
je zou toch minimaal een goede pomp bij de training moeten opmerken.

Ik neem 'm 2,5uur voor de training, is precies goed merk ik. Heb altijd wel een goede pomp, maar met cacao erbij is die toch net ff harder en beter. :)

Ja ik zou het ook gewoon proberen ieder geval beter dan de boker chocola
Ik hou het bij de 10 gram per dag die ik zelf eet ik weet dat namelijk de duurste en beste bonen worden gebruikt waar het meeste inzit.

Groet Peter

---------- Post toegevoegd Mon 2 Apr 2012 om 07:48 ----------

Een reactie uit 2010 op de chocolade gezondhijds claims vanuit de Europese voedsel veiligheidsorganisatie. Dit gaat over de claim: "This opinion addresses the scientific substantiation of health claims in relation to cocoa flavanols and protection of lipids from oxidative damage, and maintenance of normal blood pressure."

Hier heb ik wat bij elkaar staan aan study´s gedaan op cacao je kan de study´s downloaden alles is in PDF ook Zutphen eldery studdy van de Wur staat de op *
http://healthychoc.ws/index.php/links/cacao-research-human-nutrition

groet Peter

Zo. Dat scheelt een slok op een borrel! Slechts 15 euro voor 450 gram. Bij 6 gram per dag doe je daar 75 dagen mee voor 20ct per dag. Verschilt flink met die 80 dollar oid bij choconat.

Als iemand nu nog de daadwerkelijke feiten over cacao (bevestigd door degelijk onderbouwd, wetenschappelijk onderzoek) kan vinden, dan zijn we allemaal blij.

hier wat study´s

http://healthychoc.ws/index.php/links/cacao-research-human-nutrition

succes er mee .

IK heb contact met Prof Steven Atkin die onderzoek deed naart diabetes 2 en CVS/ME vroeg wat voor fc content de cacao had deze lag op 750 mg per dag
maar men moest daarvoor meer cacao consumeren (40 gram ) dit bevat ook weer meer caCAO vet wat overgins geen kwaad kan voor je bmi. Van echt cacao vet wordt je niet dik is deze geprocessed en bewerkt op hoge temperaturen komt er acrylamide vrij in de chocola en dat is niet echt gezond.

ik eet dus normaal 10 gram per dag (minimaal >800 mg flavonoid content) en met uitzonderingen 30 gram ( als ik meer train of ergens ben waar de luchtkwaliteit niet bijster goed is. )

Ik ga mij niet wagen aan cacao producten die niet CCOF of USDA organic zijn gecertificeerd ik wil 100% zeker zijn dat de cacao vrij is van lood en andere zware metalen, pesticiden,en anti schimmel producten, De opbrengst is ook minder als je deze stoffen niet gebruikt en dat vind je terug in de prijs. Is de prijs lager dan is dat meestal dubieus want dan is de opbrengst ook hoger en kan de prijs naar beneden.

Aan jullie de keus natuurlijk ik houd het bij het beste verkrijgbaar op deze aardkloot. ;-)

---------- Post toegevoegd Mon 2 Apr 2012 om 08:09 ----------

Zou geen probleem moeten zijn lijkt me. Indien je iets van 15gr mengt met wat water en evt stevia, that is. Repen zou ik proberen te vermijden, en anders iig met een hoog cacaogehalte nemen!

Hoog cacao gehalte? nee juist een hoog Flavonoid gehalte dat bepaalt de kwaliteit .

Ik kan 100% cacao hebben maar als ik deze verhit tussen de 120 / 200 graden heb je nog steeds 100% maar alle mineralen en voedingsstoffen zijn kapot en de chocola bevat zeker minder dan 5 mg flavonoiden per 100 gram .

Als je goed nagaat als je je bronolie lekker lang kookt heb je alleen vulling en geen nutriënt meer .

Suc6 er mee.

Peter

---------- Post toegevoegd Mon 2 Apr 2012 om 08:11 ----------

2/3 uur voor de training bekertje heet water met daarin 8 gr cacao en beetje zoetstof, goed roeren even laten staan en opdrinken.
je zou toch minimaal een goede pomp bij de training moeten opmerken.

Gebruik dan wel stevia als zoetstof .

Alle kunstmatige zooi is chemisch behandeld gewoon mijden.

Deze film is te koop maar heb er de hand op weten te leggen gaat oa over raw food van de makers van foodmatters leerzaam eerste video ! : http://healthychoc.ws/index.php/videos/
Daniel Vitalis is een rawfood expert waar ik af en toe wel eens wat info wissel deze man is echt heel goed zoek maar op youtube wat voor advies hij geeft. David wolfe en wat dr's hebben meegewerkt aan deze video. boven de film staat een link naar de website waar je de eerste 20 minuten kan zien op mijn blog staat die volledig.

Deze film is te koop maar heb er de hand op weten te leggen gaat oa over raw food van de makers van foodmatters leerzaam eerste video ! : http://healthychoc.ws/index.php/videos/
Daniel Vitalis is een rawfood expert waar ik af en toe wel eens wat info wissel deze man is echt heel goed zoek maar op youtube wat voor advies hij geeft. David wolfe en wat dr's hebben meegewerkt aan deze video. boven de film staat een link naar de website waar je de eerste 20 minuten kan zien op mijn blog staat die volledig.

Wie is die Daniel Vitalis ? Lijkt mij nogal een zweefteef.. wel bezorgd zijn om de kwaliteit van de interne structuur van het water dat hij drinkt, maar niet te beroerd om zijn lichaam te verminken met stukjes steigerpijp door zijn oren en zijn hele huid vol te tatoeëren met God mag weten wat (oh ja, mineral pigments.. dan zal het wel goed zijn)...... Hoe kan ik zo'n man nu ooit serieus nemen ?

EFSA neem ik niet serieus ik houd het liever bij feiten uit de praktijk.

Tja na hun publicatie zijn er nog meer study's gedaan en de praktijk is voor mij waardevoller . Je moet minimaal 4 tot 6 weken het dagelijks gebruiken
maar sommige mensen merken het in een dag. Ben nu met een oud sporter bezig van 83 hij is zwaar diabeet type 2 en gebruikt nu 7 maanden deze cacao en heeft zijn insuline van 56 eenheden per dag terug gebracht naar 28 en weet je zijn huisarts snapt er niets van omdat ze alleen wat snappen van pillen die chemisch zijn vervaardigd en bijna altijd bijwerkingen hebben .
Deze man komt weer uit zijn rolstoel en neuropijnen zijn ook gehalveerd .

Deze man wil niet meer zonder want het werkt.

1 stukje per dag kost hem 1,25 per dag ( kop koffie is duurder en dan niet te spreken over 1 liter benzine ) Hij investeert ondanks zijn AOW wel in zijn gezondheid ( hij krijgt het ook voor inkoop prijs van mij )
Hij weet dat gezondheid een waardevol iets is . en zo heb ik iemand met chronische COPD die heel goed gaat en na 30 jaar voor het eerst medicijn vrij is en ze heeft zich in 30 jaar nog nooit zo goed gevoeld . en ben met nog wat mensen bezig waaronder een BNer die nu 3 maanden het dagelijks neemt en ook prima herstelt.

Dus al die andere oplossingen van cacao die niet USDA of CCOF gecertificeerd is begin ik niet aan omdat uit winst bejach zo enorm veel wordt geknoeid met cacao Labels op verpakking zijn belangrijk die garanderen dat je gif vrije producten hebt als ze dit nu ook in onze supermarkten zouden doen hebben ze zo 70% schap ruimte over . Wist je dat een product pas bio is als het land minimaal 5 jaar niet kunstmatig is bemest en dat de meststoffen allemaal gecontroleerd moeten worden maar ook de zaden etc etc dus goedkoop is in de regel duurkoop met een uitzondering daar genomen.

---------- Post toegevoegd Mon 2 Apr 2012 om 09:30 ----------

Zie deze lezing van een professor in de USA over cacao let op duurt wel [Link niet meer beschikbaar]

Gebruik zelf als zoetstof natriumcyclamaat want stevia is echt smerig, meer zoutstof.

Maar is blookers nu wel of niet goed Chocobynature, er word hier zoveel met studies gesmeten dat het even onduidelijk is.

Chocobynature zei:
EFSA neem ik niet serieus ik houd het liever bij feiten uit de praktijk.
Wat is de reden dat je de EFSA niet serieus neemt?
En wat zijn de inhoudelijke kritieken op het rapport waardoor de EFSA en onjuiste conclusie trekt? Ze schrijven dat er door tegenstrijdige resultaten onvoldoende bewijs is voor een causale relatie. Praktijkwaarnemingen lijken mij ook geen causaal verband aan te kunnen tonen.

Hoewel een recente review/meta-analyse laat zien dat cacoa/chocolade de diastolische bloeddruk laat dalen, laat de kwaliteit van de onderzoeken vaak te wensen over.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22301923
Iets dat vaker aangehaald wordt in reviews en meta-analysen naar cacoa en bloeddruk.

Ben nu ook een beetje aan het proberen met cacao.
Heb ff vraagje chocoboy, het is niet goed om te mengen met melk zeg je.
Kan het wel door me whey shake met water? is namelijk super lekker met me bananen shake.

En ik zou best die duurdere cacao willen maar ben nou eenmaal niet zo stinkend rijk.
Anders zou ik ook al me groentes enzo biologisch halen, maar de prijzen zijn nou eenmaal een stuk hoger.

Mooi om te horen. Bedankt:D Bij ons op kantoor hebben ze namelijk zo'n bak vol cacao poeder. Free to grab. Win!:cool:

• Topic Starter Topic Starter
Ja skinnie laat ff weten, ben ook benieuwd.

denk morgen of overmorgen binnen, zaterdag weilandgames, dan pasen.. denk dinsdag voor het eerst, neem ik 10 gram puur met water op redelijke lege maag 2 1/2 uur voor het trainen.

ik lees dat er voedingsstoffen verloren gaan als de cacao verhit (boven de 40 graden)word maar
is dit dan niet het geval als je er heet/kokend water bij doet ???

De temperaturen komen tijdens de verschillende processen beslist nooit boven de 120 graden Fahrenheit, ca 38 tot 40 graden Celsius, daardoor blijven alle vitaminen, mineralen en enzymen volledig en onveranderd beschikbaar. Dit in tegenstelling tot andere methoden waarbij temperaturen van boven de 300 graden Fahrenheit voorkomen, deze hoge temperaturen vernietigen enzymen, vitaminen en mineralen.

ik neem gewoon heet water uit de kraan.. maar idd ik zal het voor de zekerheid in lauw water oplossen.

Naast Blooker hebben ze nog een andere cacaopoeder bij de AH, is volgens mij dubbel zo duur.
Droste volgens mij, die wel goed?

Terug
Naar boven