XXL Nutrition

allemaal aan de cacao!

die cacao van die site is wel 20x zo duur als een doosje uit de carrefour. Ik kan wel aannemen dat er bij carrefour meer boter insteekt dan, maar om nu 80 dollar te gaan betalen.
Misschien nog iemand die goedkopere adressen kent?

@Starter20 pak gewoon een lepeltje...

troll topic

Bedankt voor de link ! mooi stuk netjes in het Nederlands Ga die site promoten op mijn blog .
Heb een boel wetenschappelijke study's over cacao en heb mij al meer dan 3 jaar verdiept in de materie laat ik het zo zeggen ik wil alleen het beste in mijn lichaam een Ferrari daar gooi je ook geen slechte brandstof in toch? Je lichaam is veel geavanceerder dan zo een stuk blik en je meest waardevolle bezit de gezondheid er van.
Was laatst bij een lezing van een voedings deskundige van het NOC NSF die had het over chocomel dat dit goed was en een Yoghurt toetje. Heb hem meteen even gevraagd waar hij die wijsheid vandaan haalde en hij geeft cafeïne suppletie aan de voetballers van NEC waar hij werkte als voedings coach als ze een blessure hadden om door te kunnen gaan zonder pijn.
Kritische vraag van mij weer aan hem wordt de schade dan niet erger ? Lichaam geeft niet voor niets die pijn dus gaat het herstel veel langer duren na zo een wedstrijd. Je kan beter voorkomen dat je blessures krijgt door de verzuring tegen te gaan met flavonoïden in je bloed en dit artikel bewijst het weer. Bedankt !

Grtz Peter

die cacao van die site is wel 20x zo duur als een doosje uit de carrefour. Ik kan wel aannemen dat er bij carrefour meer boter insteekt dan, maar om nu 80 dollar te gaan betalen.
Misschien nog iemand die goedkopere adressen kent?

Met deze code 1075601 krijg je 20% korting op een doos via de 20% off code.
via www.thepowerofchocolate.eu kun je direct naar retail.

normale chocola 99 % bevat 90% boter en 10% poeder bijelkaar opgeteld mag het dan 99% heten en ja dat is zeker goedkoper echte cacao poeder is enorm duur . Als ik 12 dozen koop tijdens een actie krijg ik vaak 2 dozen gratis en dan ben ik inkoop rond de 57 euro kwijt inkl verzendkosten.
Kan jullie daar wel mee matsen want ik hoef daar niet extra aan te verdienen
nu kosten 12 dozen mij ongeveer 650 euro inkoop en daar kan iedereen het voor kopen als je vaste klant wordt doe je met z'n allen samen deel je die kosten en kun je het proberen voor een paar maanden en daarna eens de goedkope chocola proberen je zult zien dat dat weinig zoden aan de dijk zet.

@Starter20 pak gewoon een lepeltje...

Klopt een stukje van 10 gram bevat ook >800 mg flavonoiden
Je kan het voor inkoop prijs kopen net als ik ik betaal rond de 65 euro per doos als ik 2 dozen bestel voor 100 dagen.
melkchocolade minder dan <5 mg per 100 gram (dus moet je 16 kg eten per dag dat train je der niet af)
donkere chocola of cacao poeder heeft als die heel goed is ongeveer 50 mg per 100 gram flavonoïden

Plus als de cacao uit Zuid-Afrika komt kun je dr gif op in nemen dat er overmatig lood aanwezig is vandaar dat deze cacao Organisch CCOF en USDA getest en onder toezicht staat van deze instanties. Geen pesticide of zware metalen aanwezig die juist schade op middellange termijn geeft.
PLus gewone cacao poeder is verhit tussen de 120 a 200 graden en dan vormt zich acrylamide in de cacao dat een neuro toxin is en dat wil je dus echt niet in je lichaam hebben zeker niet in de topsport.
Meer weten en een Arts horen ( http://healthychocolatebook.com ) over cacao lees dit stukje maar eens en zie zijn interview . http://healthychoc.ws/index.php/2012/03/chocolade-geheimen-eindelijk-onthuld
10 gram per dag is voldoende je krijgt meer dan 800 mg flavonoiden binnen sometimes less is better en zeker in dit geval want te veel cacao kan je bijnieren helemaal uitputten wat wel weer is te compenseren met koudgeperste lijnzaadolie en vette bio kwark maar smaakt naar stopverf.
En melk producten kun je beter mijden omdat door pasturisatie de groeihormonen en de oestrogenen en antibiotica niet wordt vernietigd die ooit in die koe is ingespoten. Beter eiwitten en goede vetten halen uit vette (niet geteelde) vis 1 maal per week maar dus ook niet meer.

Je zal geen adres vinden waar meer in de cacao zit als in deze ik heb daar 3 jaar naar gezocht en dit bedrijfje bestaat pas van eind 2010 en ik ben de eerste gebruiker hier in Nederland .

@ Chocobynature, in jouw berichten doe je verhalenderwijs een aantal uitspraken waarvan de onderbouwing ontbreekt. GetXXXL heeft ook een aantal vragen aan je gesteld voor een onderbouwing waar je niet op ingaat.

Door een paar keer door te klikken vanaf jouw bron op je site kom ik uiteindelijk het artikel tegen:
"MELK NIET ZO BEST VOOR ELK…".
Daarin staat:

Circulation 1993; 88 (6):2771-2779: melk en melk- producten consumptie veroorzaakten een verhoging van de sterfte aan hartziekten volgens een onderzoek in 40 landen.
https://forum.bodybuilding.nl/attachments/melk-de-witte-sloper-beunk-document-pdf.661806/

Dit is echter niet wat het betreffende onderzoek zegt:

On the other hand, milk and butterfat were associated with increased CHD mortality, possibly through their effects on thrombosis as well as on atherosclerosis.
http://circ.ahajournals.org/content/88/6/2771.full.pdf

Het soort onderzoek is niet in staat om een causaal verband aan te tonen. De auteurs spreken dan ook van een associatie. Toch wordt dit naar een causaal verband verdraaid.
Een redelijk recente meta-analyse uit Wageningen met 17 prospectieve onderzoeken concludeert het volgende:

"CONCLUSION: This dose-response meta-analysis of prospective studies indicates that milk intake is not associated with total mortality but may be inversely associated with overall CVD risk; however, these findings are based on limited numbers."

En op CHD mortaliteit:

Although dairy foods contribute to the SFA composition of the diet, this systematic review could find no consistent evidence that dairy food consumption is associated with a higher risk of CHD.
http://journals.cambridge.org/downl...64a.pdf&code=1828acb84718cc190efbe7a12d05dd39

Een ander voorbeeld uit het artikel:

Het fosfor in de melk wordt wel goed opgenomen en trekt calcium uit de botten
Een andere meta-analyse concludeert:

Conclusion: All of the findings from this meta-analysis were contrary to the acid ash hypothesis. Higher phosphate intakes were associated with decreased urine calcium and increased calcium retention. This meta-analysis did not find evidence that phosphate intake contributes to demineralization of bone or to bone calcium excretion in the urine. Dietary advice that dairy products, meats, and grains are detrimental to bone health due to "acidic" phosphate content needs reassessment. There is no evidence that higher phosphate intakes are detrimental to bone health.
https://forum.bodybuilding.nl/attachments/1475-2891-8-41-pdf.661807/

Zo zijn er veel meer voorbeelden te geven van onjuiste informatie in het artikel.

Een andere vraag die bij mij opkomt is welke gezondheidsvoordelen >800 mg flavonoïden geeft. Dat kan telkens wel aangehaald worden, net zoals de ORAC-waarde, maar wat is het verschil met bijvoorbeeld 200 mg flavonoïden?

Nu wil ik niet zeggen dat er iets verkeerd is met cacao. Maar de informatie daaromheen moet wel kloppen lijkt mij.

Bijlagen

Chapeau Robjee, meer moeite ingestoken dan ik zin in had. :)

Zeg zelf ook niet dat er iets mis is met cacao, maar ongeacht het standpunt ben ik kritisch naar hoe iets gebracht wordt.

Bedankt GetXXL. Het artikel is mij bekend waardoor een reactie erop relatief snel gegeven kan worden. Voor informatieve doeleinden raad ik het echter niemand aan om te lezen.

• Topic Starter Topic Starter
ik dacht ik vraag het aan willem koert zelf even:

Al het onderzoek is gedaan naar gebrande cacao, dus kun je er van uitgaan dan de huis-tuin-en-keuken cacao gewoon werkt.

Maar goed, het zou kunnen dat in ongebrande cacao de actieve stoffen minder bewerkingen ondergaan en dus wat actiever zijn. Misschien dat supplementen op basis van ongebrande cacao dus dingen kunnen die je met de cacao uit de buurtsuper niet voor elkaar krijgt. Ik weet het niet - ik ken geen onderzoek naar ongebrande cacao.

en dan even nog wat gevraagd:

Ja hoor. Ik denk dat pure cacao beter is dan alle pure chocolade die je kunt kopen: er zit geen suiker en vet in. Je hebt dus alleen de stoffen waar het om gaat. Misschien dat er over tien jaar chocolade met extra epicatechine in de winkel ligt, en dan wordt het misschien anders. Maar tot die tijd is Blooker prima. Droste ook.

Je zou de opname kunnen verbeteren als je het in pure vorm drinkt, en dus aanlengt met heet water en eventueel wat zoetstof. De eiwitten in melk of shakes zouden de opname wel eens kunnen afremmen. Dat doen ze ook met de fenolen in thee, dus misschien ook met die in cacao.

Laatst bewerkt:
net even gedaan: bekertje heet water (gewoon uit de kraan) beetje zoetstof erbij (canderel) paar theelepels cacao (denk zo'n 4/5 gram) en wat dacht je wat??
het is gvd lekker!:)

Laatst bewerkt:
net even gedaan: bekertje heet water (gewoon uit de kraan) beetje zoetstof erbij (canderel) paar theelepels cacao (denk zo'n 4/5 gram) en wat dacht je wat??
het is gvd lekker!:)
Net wat in me havermout gegooid was zoon 5 gram smaakte niet slecht maar om nou te zeggen goed :P igg te doen :) ( Blooker cacao overigens )

Laatst bewerkt:
fuaark ga ik ook is doen voor de verandering :D

het is top in combinatie met zwarte koffie, drink het nauwelijks anders meer.

Je zou de opname kunnen verbeteren als je het in pure vorm drinkt, en dus aanlengt met heet water en eventueel wat zoetstof. De eiwitten in melk of shakes zouden de opname wel eens kunnen afremmen. Dat doen ze ook met de fenolen in thee, dus misschien ook met die in cacao.

Afremmen = vertragen? Dat is toch geen probleem? Dan heb je een opname die meer geleidelijk aan is en dus meer verspreid is over een langere tijdsduur => positief, toch?

chocobynature zegt niks meer... gisterenavond nog online:)

---------- Post toegevoegd Tue 20 Mar 2012 om 10:14 ----------

Afremmen = vertragen? Dat is toch geen probleem? Dan heb je een opname die meer geleidelijk aan is en dus meer verspreid is over een langere tijdsduur => positief, toch?

afremmen=vertragen=stoppen? tis iig minder
verbeteren=meer opnemen?

en waar kan je zuiver cacao halen ???
chocamine is dikke troep
Zuiver is het pas als het USDA en CCOF organic is gecertificeerd Ik heb vandaag 5 potten pasta op basis van maple en rauwe cacao binnen 1 thee lepel van 20 gram is genoeg dit is door CO2 extractie zwaar geconcentreerd in 300 gram potje zitten 150 organische bonen van de beste kwaliteit en zeer veel magnesium

1 tot 1,5 stukje per dag is zat deze voorziet in minimaal 1200 mg flavonoids per dag als de waarde FC er niet op staat is het raden naar de kwaliteit.

donkere reep bevat per 100 gram minder dan 50 mg flavonoid content
melk chocolade is uit den boze werkt niet voor je gezondheid.

[Link niet meer beschikbaar] en dan 20% off button met deze code 1075601 kopen geeft je de 20% korting met een doos doe je 50 dagen.
Het duurt ongeveer 10 dagen voor je het thuis hebt. meer op http://www.choconature.com

1 stukje van 10 gram bevat meer vitaminen en mineralen en flavonoids dan 60 sinaasappels om even een voorbeeld te stellen de laatste garandeert je een dag verblijf op de wc ;-)

executive
choconature
2011 – 2011 (less than a year)

Director Distribiteur
choconature
August 2011 – Present (8 months)

Mag je er wel bij vermelden, lekker reclame voor jezelf maken. :)

En probeer eens in te gaan op de kritische vragen die hier gesteld worden.

Leer tevens je functie eens spellen, 'Distributeur' of 'Distributor'.

Laatst bewerkt:

De cacao bonen zijn allemaal verhit dat moet ook in principe wel om de bacteriën te doden . Maar het chocolade bedrijf waar choconature wordt gemaakt gebruikt de nieuwste techniek op voedings gebied met een soort ultrasoon golven (geluid) doden ze deze bacteriën en parasieten daarna wordt de cacao vermalen en verwerkt tot cacao op max 31 graden celcius Geen 1 chocolade fabriek ter wereld doet dit op dit moment en wat raw te koop is mag tot 118 graden worden verhit met als gevolg dat goede enzymen boven de 48 graden al kapot gaan zelfs mijn tandarts wist dat te vertellen want in je mond zitten ook enzymen die met te hete dranken kapot gaan.

Dus tussen raw en raw zit ook weer verschil .
Heb een aantal jaren in de voedings industrie gewerkt waaronder melk industrie en noten industrie maar noten zoals walnoten zijn veel beter dan melk plus met pasteurisatie haal je geen hormonen uit de melk en geen antibiotica Ik ben helemaal genezen en neem zo min mogelijk melk producten van de koe maar daar is iedereen vrij in ik doe het niet omdat ik geen zin heb in chronische darm infectie's zoals crohn of colitis ulcerosa en lymphen klier kanker. Gewoon goed water is het beste zoals wij hier hebben direct van de bron. Oh ja ben nooit moe meer......

Ik luister naar mijn eigen lijf dat is denk ik het belangrijkste op lange termijn zal ik zien of dit goed was.

Groet Peter

Terug
Naar boven