AndroidHealthClinic

Allereerste bulk

feemanbe

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
95kg
Vetpercentage
14%
Hoi allemaal, ten tijde van mijn eerste posts was ik inderdaad nog niet goed op de hoogte. Ik heb me verdiept in de materie en ben te rade gegaan bij een exbb. Uiteindelijk hebben we samen dit dieet samengesteld. Even mijn stats: 1m81, 89kg, vetpercentage schat ik momenteel op 14%. Ik wil twee maanden (of langer) deze bulk aanhouden en groeien tot een 95kg om mijn spiermassa te vergroten, nadien wil ik mijn bulk opbouwen, nog eens opbouwen en nog eens opbouwen. Daarna misschien eens cutten. :-) Ik train 5 keer per week (heel intensief) en doe elke dag 15min aan cardio na de training. Verder verbruik ik weinig energie, ben veel thuis momenteel. Kuren wil ik deze keer nog niet doen, eerst kijken wat dit dieet clean met me doet. ;-) Bedankt voor jullie reacties.

Bijlagen

Hmm nou ben ik niet echt een SUPER pro op dit gebied, maar ik heb wel een vraagje. Wil jij 6 kilo aankomen in 2 maanden? dat gaat best lastig worden, dat is 0.75 kilo per week. Je moet ongeveer 500 kcal boven je onderhoud zitten per dag om ongeveer half kilo per week aan te komen.

Zelf weeg ik 69 kilo, ben 16 jaar en ik eet net zoveel als jij. Ik kom zelf niet eens half kilo per week aan, en ik beweeg buiten fitness helemaal niet.

Verder zou ik nog wat meer vet gaan eten, goede vetten zijn ook nodig om goed spiermassa aan te maken. Een goede verhouding is dat 25 % van je Kcal inkomen eiwit is, 50% koolhydraat en 25% vet. Echter 30/50/20 is ook wel goed of 40/40/20. één gram vet geeft 2.25 keer zoveel kcal als eiwit, dat betekent dat je in grammen ongeveer 2.25 keer zoweinig vet neemt dan eiwit. Bij jouw dieet is dit 10x zo weinig.

Goede bronnen van vetten zijn bijvoorbeeld noten, walnoten.

Verder raden erg veel mensen aan om dextrose na je training te eten (snelle koolhydraten vlak na training schijnt heel goed te zijn), meningen verschillen echter hoeveel, dat moet je ff zelf opzoeken.

met dit zul je niet veel aankomen!

je moet veel meer eten hoor
voor je pre workout eet een appel of wat rijst of pasta
voor je maaltijd 2 een beetje fruit alleen maar?
laat die kiwi vallen en pak bij je banaan een ei of wat noten

voor je middagmaaltijd is dit goed

je maaltijd 4 fruitsla, ja gezond maar eet iets met veel meer proteinen in zoals kipfilet, vis of eieren.
Eet boterhammen met dit beleg ofzo?

je avondmaaltijd ja is goed

en je maaltijd 6 dan vervang dit door kwark 500g een half uurtje voor je gaat gaan slapen

en drink bij je ontbijt of ook als tussen veel meer melk! is heel goed en gezond!

125 gram rijst is geen 470 calorieen, hooguit 160 calorieen.
En je wilt bij je avondeten 750 gram aardappelen eten? Krijg je nooit van leven op dat zeg ik je toch wel

• Topic Starter Topic Starter
125 gram rijst is geen 470 calorieen, hooguit 160 calorieen.
En je wilt bij je avondeten 750 gram aardappelen eten? Krijg je nooit van leven op dat zeg ik je toch wel
Makker,
125g ONBEREIDE rijst, opgezocht op voedingswaarde.nl en op de verpakking, is wel degelijk 470kcal. Ik eet al drie weken elke avond 750g aardappelen (gewogen voor het koken), gaat goed binnen hoor.

---------- Toegevoegd om 14:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:55 ----------

Verder zou ik nog wat meer vet gaan eten, goede vetten zijn ook nodig om goed spiermassa aan te maken. Een goede verhouding is dat 25 % van je Kcal inkomen eiwit is, 50% koolhydraat en 25% vet. Echter 30/50/20 is ook wel goed of 40/40/20. één gram vet geeft 2.25 keer zoveel kcal als eiwit, dat betekent dat je in grammen ongeveer 2.25 keer zoweinig vet neemt dan eiwit. Bij jouw dieet is dit 10x zo weinig.
25% vet?? Damn, ik krijg nu al een buikje van dit spul (en ook spieren hoor) => Traag metabolisme. ;-)
Maar goed, ik moet dus in de voor- en namiddag meer schransen. Ik dacht altijd dat qua proteïnes je je vetvrije massa x 3 moest doen en dit getal in grammen, dan kom ik er ruim hoor...

Misschien een idee om er ook nog Mammoth 2500 bij te nemen.

Heb een tijd geleden ook aan de Mammoth shakes gezeten en ben er zelf zo een 3 kilo van aangekomen:)

Zo, ik heb 'm aangepast. Nu nog zien dat ik dit allemaal binnengestompt krijg. :)

Bijlagen

Stickies lezen man ;). Ga lager in KH en hoger in vet ;).

Makker,
125g ONBEREIDE rijst, opgezocht op voedingswaarde.nl en op de verpakking, is wel degelijk 470kcal. Ik eet al drie weken elke avond 750g aardappelen (gewogen voor het koken), gaat goed binnen hoor.

Moet je het bij het eerste schema wel fatsoenlijk bijzetten dat het onbereid is he. Kan namelijk niet denken voor jou;)

Bedankt voor jullie tips, dit was (naar mijn gewicht) misschien toch te weinig om te groeien, en te weinig vetten. Dan maar meteen deftig. In bijlage het aangepaste dieet. Meer vet dan dit durf ik echt niet binnenpakken, ik heb een traag metabolisme en kom van nature snel aan (zowel spieren als vet). Wat denken jullie ervan?

Bijlagen

Eet jij je pasta ook al ongekookt?:o

Je kan de olijfolie ook bij de maaltijd doen van de kwark. Die gezonde vetten vertragen de opname van de eiwitten nog meer zodat je de hele nacht profijt daarvan hebt.

die 4 granen pannekoeken met toegevoegde eiwitten voor het ontbijt wat is dat juist leg eens uit als je wilt?

van die opwarmbare voor in microgolf ofzo?

grts

die 4 granen pannekoeken met toegevoegde eiwitten voor het ontbijt wat is dat juist leg eens uit als je wilt?

van die opwarmbare voor in microgolf ofzo?

grts

Nee, dat is 4-granen volkoren pannekoekmix van Dr. Oetker, waar je melk en twee eitjes aan toevoegt (ik doe er dan nog extra eiwit of proteïnemix bij), de hele boel mixen en bakken maar...

Hmm nou ben ik niet echt een SUPER pro op dit gebied, maar ik heb wel een vraagje. Wil jij 6 kilo aankomen in 2 maanden? dat gaat best lastig worden, dat is 0.75 kilo per week. Je moet ongeveer 500 kcal boven je onderhoud zitten per dag om ongeveer half kilo per week aan te komen.

Zelf weeg ik 69 kilo, ben 16 jaar en ik eet net zoveel als jij. Ik kom zelf niet eens half kilo per week aan, en ik beweeg buiten fitness helemaal niet.

Goede bronnen van vetten zijn bijvoorbeeld noten, walnoten.

Verder raden erg veel mensen aan om dextrose na je training te eten (snelle koolhydraten vlak na training schijnt heel goed te zijn), meningen verschillen echter hoeveel, dat moet je ff zelf opzoeken.
Wat denk je van het aangepaste dieet?

Terug
Naar boven