Fitness Seller

Allochtonen meppen vaker hun kinderen.

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
10.000 berichten 50.000 berichten
Waardering
2.652
Lengte
1m79
Massa
96kg
Vetpercentage
21%
Kindermishandeling en seksueelmisbruik in allochtone families is een veel groter probleem dan wordt aangenomen, zo menen deskundigen. Dat bleek gisteren op een congres in Amsterdam-Slotervaart over kindermishandeling en seksueelmisbruik van allochtone jongeren.

Hoe erg het is, weet echter niemand omdat er geen cijfers over bekend zijn. Algemene cijfers zijn er wel: Elke week valt er een dode door kindermishandeling, per klas zijn drie kinderen slachtoffer of getuige van mishandeling of misbruik.

Uit een recent onderzoek zou blijken dat 10% van de jongens met een Marokkaanse of Turkse achtergrond slachtoffer is van coïtusuele dwang, vaak in huiselijke kring. Maar soms wijzen cijfers op wel 25%. Nieuw onderzoek is daarom hard nodig.

Volgens Ben Rensen die al 25 jaar jeugdarts is in een Utrechtse probleemwijk, loopt bij één stressfactor binnen het gezin een kind 3% kans door een ouder te worden mishandeld. In multiproblem gezinnen – moeilijke migratie, werkloosheid, taalproblemen, armoede, te kleine huisvesting, et cetera – met veel stressfactoren, kan dat oplopen tot boven 20%.

Groot taboe
Probleem binnen allochtone gezinnen is dat er over dit onderwerp nauwelijks gesproken wordt. Voormalig fundamentalist Mohammed Cheppih zei gisteren: ''Als je er niet over praat, is het er niet, is de gedachte in de Marokkaanse gemeenschap. Maar het is er héél erg wél.''

Volgens congresorganisator Fatimazohra Hadjar horen spugen in het gezicht en slaan kennelijk vaak bij de allochtone opvoeding. ''Ik zie de verborgen littekens van die jongens. Maar de samenleving ziet hangjongeren veranderen in boefjes. En van boefjes in gewetenloze bulldozers, in criminelen. Niemand vraagt zich af waar die zucht tot zelfvernietiging vandaan komt. De samenleving wil ze niet als slachtoffers zien, maar als daders.''

Ervaringsdeskundige Hameeda Lakho - ze werd in haar jeugd zelf mishandeld en schreef daar drie boeken over - zegt dat kindermishandeling geen kleur heeft maar in de allochtone gemeenschap een verschrikkelijk taboe is. ''Er is schaamte, eergerelateerd geweld, we sluiten de ogen of proberen het binnen de muren van het huis of de familie op te lossen. Als we die cirkel niet doorbreken, wordt het van generatie op generatie doorgegeven.''

FOK!frontpage / Nieuws / Veel kindermishandeling in allochtone kring

Catchy topictitel moet toch wel tot een grote aanloop leiden lijkt me :D

Niet om daders tot slachtoffer te maken zoals Hadjar doet maar geweld in een gezin is vaak wel een katalysator voor gewelddadig gedrag in een later stadium.

Ouders die kinderen slaan zijn zelf zo labiel. En ik heb het ook zien gebeuren in autochtone gezinnen, dus wederom weer een bullshit onderzoek.

Hadden ze daar een onderzoek voor nodig dan?
Het is toch heel makkelijk te verklaren:
Vader doet dochter; dochter krijgt kind; kind heeft afwijking; vader niet begrijpe; vader slaan kind. Cirkel is rond.

die kinderen zijn dan ook een stuk lastiger, dus kan me voorstellen dat je als ouder op andere maatregelen overstapt.

Mocro's maakten altijd grappen over pedofilie omdat het een typische Nederlandse kwaal zou zijn...

Mocro's zijn een nederlandse kwaal :D

Topic is misleidend.

Ik als autochtoon zou het bijvoorbeeld 10x per jaar kunnen doen en zij 20x;)

Ik vind mishandeling van kinderen en vrouwen nutteloos (van andere mannen ook hoor:D).

stom topic

leuker had bijvoorbeeld geweest :

"Nederlanders meppen vaker hun allochtonen"

Is toch niks nieuws??? Ik dacht dat dit al jaren algemeen bekend was.

Dit kan best kloppen! Ik ben getrouwd geweest met een buitenlandse en zij en haar famillie en haar omgeving vonden het heel normaal om de haverklap te meppen als mijn dochter iets fout deed.

tja ze staan nog achter met hun denkwijze... vroeger kregen de kinderen hier ook meer slaag.. let's hope they evolve real soon000

Als ik een mocro als kind had kreeg ie ook klappen hoor :D

Terug
Naar boven