AndroidHealthClinic

Als bodybuilder heb je meer zelfvertrouwen

SpprSi

Competitive Bodybuilder
Waardering
11
Als je bodybuilding doet, heb je altijd iets om trots over te zijn. Je krijgt vaak meer respect of ontzag van de mensen waarmee je in contact komt dan wanneer je zo'n mager mannetje bent. Het is een levensstijl waardoor je, waar je ook gaat, steeds een zekere vorm van zelfvertrouwen hebt. Hebben jullie dit ook niet als je ergens rondloopt?

ja tuurlijk, heb toch vaak het gevoel dat mensen naar je kijken, omdat ze het mooi vinden, of afschuwelijk.

ook heeft bb mij meer zelfvertrouwen en zelfdiscipline gegeven.

Bbing is 1 ding respect voor je lichaam... !

nee dit heb ik niet. Ik heb wel het omgekeerde:
"**** it wat ze van mij denken, ik ben 2 x zo smal en minder sterk als jullie, so what"
. En toch kijken ze naar mij als ik deadlifts doe of los squat want niemand doet dat daar :D Wacht maar als ze mij over een jaar zien :p:p:p Dan doen ze het allemaal :D

Als natural zegt het iets over jezelf: Geduld, discipline, doorzettingsvermogen, kracht(mentaal), zelfbewust zijn, liefde voor het lichaam, enz.,enz. Maar helaas hebben sommige mensen te gauw een vooroordeel. Advies: laat die mensen, probeer hen niet te overtuigen, ondertussen had je een week kunnen trainen. ;)

nee dit heb ik niet. Ik heb wel het omgekeerde:
"**** it wat ze van mij denken, ik ben 2 x zo smal en minder sterk als jullie, so what"
. En toch kijken ze naar mij als ik deadlifts doe of los squat want niemand doet dat daar :D Wacht maar als ze mij over een jaar zien :p:p:p Dan doen ze het allemaal :D

That's the spirit :thumbup:

Als natural zegt het iets over jezelf: Geduld, discipline, doorzettingsvermogen, kracht(mentaal), zelfbewust zijn, liefde voor het lichaam, enz.,enz. Maar helaas hebben sommige mensen te gauw een vooroordeel. Advies: laat die mensen, probeer hen niet te overtuigen, ondertussen had je een week kunnen trainen. ;)

Als gebruiker ( goede ) train je al vele jaren met hoge mate van geduld en zit je tegen je Natural max aan / of ben ja daar , wil je nog verder in de sport , en ga je nóg verder met je discipline qua eten en voedingssupp / vitamine etc etc om het optimale eruit te kunnen halen .
Volgende stukje ben ik het wel met je eens, maar heb een sch*rft hekel aan als mensen gaan roepen dat mensen die AAS gebruiken het makkelijker hebben etc etc ,....."spuit erin op de bank zitten en groeien maar " hahaha NO WAY , denk zelfs dat waneer je alles goed doet dat het meer discipline vereist dan Natural puur omdat je als Natural wel eens met voeding kunt smokkelen (lees vet e.d.) , doe je dat tijdens een kuur ,...... you figure out the rest ;)

dat bodybuilding goed is voor je zelfvertrouwen, is gewoon zo.

of je op zelfvertrouwen, jou waardigheid moet bouwen, en daarmee, je waardigheid moet vergelijken met die van andere, is natuurlijk onzin.

wat je waard bent wordt bepaald door je karmabalk, niet door je armomvang...

:D

dat bodybuilding goed is voor je zelfvertrouwen, is gewoon zo.

of je op zelfvertrouwen, jou waardigheid moet bouwen, en daarmee, je waardigheid moet vergelijken met die van andere, is natuurlijk onzin.

wat je waard bent wordt bepaald door je karmabalk, niet door je armomvang...

:D

Mag je nog wel flink aan de bak Mass, ik kom je inhalen ;)

kARMABALK sucks...........hahahahaha
als je alleen voor veel Karmapunten je mening geeft ben je een slijmbal.......
:bow2: :bow: :bow2: :bow:

BB heeft mij ook veel meer zelfvertrouwen en discipline gegeven. Daarbij respecteer ik andere sporters (lees BB'ers en eigenlijk iedereen die 300% gaat voor zijn sport) mateloos.
Ik weet wat ze er voor moeten doen.
Maar ik heb een **** hekel aan die arrogante gasten....

BB 4 life

• Topic Starter Topic Starter
Ik bedoelde niet dat je je beter voelt dan een ander, maar als je ergens nieuw komt en je wordt aangestaard of je moet ergens bijvoorbeeld stage doen of zo dan is dit niet leuk in het begin. En trainen heeft mij wel meer zelfvertrouwen gegeven op dat gebied. Ik wil niet zeggen ik me meer voel dan een ander, maar als de mensen waarmee je in contact komt je een onaangenaam gevoel geven, of laten merken dat je niet welkom bent, gewoon omdat je nieuw bent. Dan denk ik wel eens "wie ben jij om zo over mij te oordelen".
Als je dan een beetje steviger of een beetje veel steviger gebouwd bent dan de normale mens is dit wel een boost voor je zelfvertrouwen en ga je die onaangename situaties minder snel meemaken, dat bedoel ik.
Niemand heeft trouwens zomaar het recht om zich beter te voelen dan een ander. "Never judge someone before you've walked a mile in his shoes"

het geeft je idd wel meer zelfvertrouwens

Merk weinig verschil.
En ik let niet op anderen en al helemaal niet wat ze van mij vinden.
Ik heb er toch schijt aan :D
Alleen respect voor mede-bb'ers telt voorheen hoorde ik wel "moet je nu al weer eten" afzonderen van dat soort crap helpt nog meer.

ik heb meer zelfvertrouwen gekregen ervan, hierdoor gaat het beter met mij op werk en school. ik heb dus zelfvertrouwen waardoor dingen beter gaan maar ik loop niet naast mn schoenen of ik ga breed lopen of staan. dat totaal niet, daar heb ik een vreselijke hekel aan.

tja, wat is zelfvertrouwen?

Waarom ben je met 10 kg extra beef op je lichaam of op je squatPR zekerder van jezelf, dan wanneer je die zaken ontbeert? Omdat de kans dat je een alfamannetje kunt worden groter is? (Yepz... :D)
En hoeveel mensen die BB'en oid zijn, ondanks dat ze er getrainder en sterker uitzien dan menig persoon, (door een verschoven perspectief op het menselijk lichaam) bang om in de zomer in hun blote bast rond te lopen, aangezien hun abs niet monsterlijk ripped zijn?
Hoeveel BB'ers ergeren zich mateloos aan dat ene lichaamsdeel dat achterloopt en maar niet mee wil werken. Hoeveel aandacht eist dat deel op ivm de rest van je lichaam?

Imo is zelfvertrouwen gebaseerd op dergelijke uiterlijkheden gekunsteld zelfvertrouwen.
Dat je discipline groeit en je zelfkennis groter wordt, of dat je trots bent op jezelf dat je een dergelijk regime vol kunt houden, of grote veranderingen bent ondergaan, waar jezelf het initiatief voor hebt genomen, daar kan imo prima zelfverzekerdheid uit ontstaan.

die een wijf trouwt om haar lijf, behoudt het wijf en verliest het lijf. :D

Gelijk heb je, maar oud en lelijk worden ze allemaal dus kan je beter een knappe nemen;)

ik had enkel je spreekwoord gelezen:D

Terug
Naar boven