Fitness Seller

Als het in je macro's past

Doe het al 5 maanden. 99% van mijn dagelijkse 4300 kcal komt wel van gezond eten.

Lijkt me niet echt slim om elke dag een Big tasty naar binnen te werken, tijdens je bulk, zolang het maar in je kcal past. Of heb ik het verkeerd?
Dat heb je dus verkeerd volgens deze theorie

Dit topic nooit gezien:eek:

Ik ben eigenlijk zelf al zoiets gaan volgen maar wel via intermittent fasting. Ik heb nu vooral gewoon een standaard lijst wat ik standaard eet om aan mijn eiwitten te komen. En uiteraard vul ik dat hier bij met gewoon calorien (lol why shake + rijst + pindakaas).

Maar nu heb ik het zelfs zo dat ik dagelijks in principe als avondeten kan eten wat ik wil, omdat ik mijn proteine al binnen heb. Als ik echter alleen eet is dit meestal alsnog gewoon 300gr vlees ofzo, maar aangezien ik meestal op trainingsdagen alleen eet komt dit alleen maar ten goede. Voor de rest na de training... Oh, had nog gebak liggen... **** yeah.

Zoals ik al zei, ik doe aan IF, dus op rustdagen eet ik wel een stukje minder maar ook dat is een lekker idee, omdat ik 's avonds dus of gewoon veel kan eten en maakt niet uit wat en nog onder mijn onderhoud zit, of dat ik gewoon een nette dag heb gehad voor een goede cut.

Al dat moeilijke gedoe over eten altijd, **** that. Gewoon al je proteine naar binnen en de rest opvullen met cals. Moet wel zeggen dat als je dit doet terwijl je bulked je wel sneller controle kan verliezen over je vet toename ten opzichte van vetvrije massa, maar als je gewoon langzaam bulked/op onderhoud wilt blijven, werkt super;)

Ik weet niet genoeg van de effecten van alcohol om daar veel over te kunnen zeggen.

Lijkt mij dat af en toe alcohol niet zoveel kwaad kan, als je de kcal meetelt en je er geen last van hebt bij het trainen/cardio de volgende dag (common sense). Maar nogmaals, heb me nooit verdiept in onderzoek naar alcohol.

Alcohol is de enige 'voeding' die je niet kunt consumeren met dit principe. Zodra je alcohol drinkt krijgt het prioriteit over alle andere verteerprocessen. Zolang je dus alcohol in je bloed hebt en je gaat dan eten, zorgt alcohol er eigenlijk voor dat al die calorieen je vetcellen op gaan zoeken ipv je spiercellen.
Niet alleen je bf% lijd onder de consumptie van alcohol, maar ook je spiermassa. Pakweg dit stuk: http://www.ergogenics.org/leucine.html .
etc. etc.

Alcohol: Nee.

Alcohol is de enige 'voeding' die je niet kunt consumeren met dit principe. Zodra je alcohol drinkt krijgt het prioriteit over alle andere verteerprocessen. Zolang je dus alcohol in je bloed hebt en je gaat dan eten, zorgt alcohol er eigenlijk voor dat al die calorieen je vetcellen op gaan zoeken ipv je spiercellen.
Niet alleen je bf% lijd onder de consumptie van alcohol, maar ook je spiermassa. Pakweg dit stuk: http://www.ergogenics.org/leucine.html .
etc. etc.

Alcohol: Nee.

Ik denk dat dat wel meevalt. Zolang je niet overdrijft. 1 à 2 wijntjes per dag kan best en het is nog gezond ook.

Tuurlijk, alles met mate :cool:
Lijkt mij dat je het 'gezonde' uit wijn ook in rode druivensap vindt overigens.

Nee het is de alcohol vooral want bier en andere alcoholische dranken hebben ook positieve gezondheidseffecten als je met mate drinkt.

Nee het is de alcohol vooral want bier en andere alcoholische dranken hebben ook positieve gezondheidseffecten als je met mate drinkt.

De positieve aspecten van alcohol, en dan met name wijn vanwege bepaalde anti-oxidanten geloof ik, wegen niet op tegen de nadelen er van. Ook niet wanneer met mate genuttigd.

Ik zeg niet dat je geen alcohol zou mogen drinken. Het is alleen niet logisch om alcohol te nuttigen om wille van de positieve effecten die het zou hebben.

De positieve aspecten van alcohol, en dan met name wijn vanwege bepaalde anti-oxidanten geloof ik, wegen niet op tegen de nadelen er van. Ook niet wanneer met mate genuttigd.

Ik zeg niet dat je geen alcohol zou mogen drinken. Het is alleen niet logisch om alcohol te nuttigen om wille van de positieve effecten die het zou hebben.

Welke nadelen?

Welke nadelen van alcohol? Bij overmatig gebruik kun je die denk ik zelf wel invullen.

Het nadeel van gematigde consumptie is dat het risico op uitschieters aanzienlijk groter wordt dan wanneer je helemaal niet drinkt. En dat er gewenning/gewoonte vorming op treed. Vandaar dat het niet raadzaam is om te beginnen met het consumeren van alcohol om wille van de paar positieve effecten die het heeft.

Nogmaals, ik zeg niet dat je nooit alcohol zou mogen drinken. Maar het is niet raadzaam om twee wijntjes in je dagelijkse voedingsschema te stoppen of zo.

Welke nadelen van alcohol? Bij overmatig gebruik kun je die denk ik zelf wel invullen.

Het nadeel van gematigde consumptie is dat het risico op uitschieters aanzienlijk groter wordt dan wanneer je helemaal niet drinkt. En dat er gewenning/gewoonte vorming op treed. Vandaar dat het niet raadzaam is om te beginnen met het consumeren van alcohol om wille van de paar positieve effecten die het heeft.

Nogmaals, ik zeg niet dat je nooit alcohol zou mogen drinken. Maar het is niet raadzaam om twee wijntjes in je dagelijkse voedingsschema te stoppen of zo.

Dus als je een beetje zelfdiscipline hebt zijn er niet echt nadelen bij een gematigde consumptie?

Als je de literatuur naleest zie je dat meta-analyses spreken van een 25% verlaagd risico op sterfte aan hart-en vaatziekten. (zie bv. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3043109/) Dat is geen klein effect hoor, er zijn heel weinig voedingsmiddelen die zo'n groot effect hebben.

Totale mortaliteit verlaagt met 16-18%: http://archinte.jamanetwork.com/article.aspx?articleid=769554 Lijkt me toch een beetje kort door de bocht om direct te beweren dat de voordelen niet opwegen tegen de nadelen.

Terug
Naar boven