Fitness Seller

Als het in je macro's past

yoo kan je pm lezen termujin
zijn er al mensen bezig met IIFYM ?

Termujin, gaat IIFYM ook op voor alcohol op wekelijkse basis(1 a 2x)?

• Topic Starter Topic Starter
Termujin, gaat IIFYM ook op voor alcohol op wekelijkse basis(1 a 2x)?

Ik weet niet genoeg van de effecten van alcohol om daar veel over te kunnen zeggen.

Lijkt mij dat af en toe alcohol niet zoveel kwaad kan, als je de kcal meetelt en je er geen last van hebt bij het trainen/cardio de volgende dag (common sense). Maar nogmaals, heb me nooit verdiept in onderzoek naar alcohol.

Laatst bewerkt:
Overmatig gebruik van alcohol is nooit goed, in geen enkel dieet.
Echter 2 biertjes, of beter nog: 2 wijntjes moet gewoon kunnen imo een aantal keren per week.

Mooi schemaatje gevonden op bb.com
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

lol @ If you really want to eat that shit, then try to fit it in

De meeste bb'ers noemen het cheat meals en voelen zich schuldig, voor IIFYM'ers is het gewoon een maaltijd die bijdraagt aan de macro's. Geweldig toch.

lol @ If you really want to eat that shit, then try to fit it in

De meeste bb'ers noemen het cheat meals en voelen zich schuldig, voor IIFYM'ers is het gewoon een maaltijd die bijdraagt aan de macro's. Geweldig toch.

in het begin toen ik aan IIFYM deed voelde ik me ook schuldig maar nu ik gewoon progressie boek ermee is dat allemaal verdwenen :p

waarom bereken je vet per kg lichaamsgewicht en niet, zoals eiwitten, per kg vvm.?

waarom bereken je vet per kg lichaamsgewicht en niet, zoals eiwitten, per kg vvm.?

Blijkbaar bepaalt de hoeveelheid spiermassa de behoefte aan eiwitten. Het volledige lichaamsgewicht is een betere indicator voor de hoeveelheid vet in de voeding die nodig is voor kritieke en gunstige processen.

Overigens is er bij vetten een groot grijs gebied wat betreft onderzoeken. Het aantal gram vet blijkt niet veel effect te hebben op progressie. De aanbevolen waarden zijn een ruime ondergrens.

Waarom wordt hier 2 a 3 gr eiwit per kg LBM aangeraden en op Engelstalige fora (bb.com) 1,5 gr per lbs LBM? Dit komt toch niet overeen:

- Man van 70kg met 60kg (132.5 lbs)LBM maakt:
-> Volgens hier: 120 - 180 gr eiwit
-> BB.com: 198,75 gr eiwit

Dat maakt toch een behoorlijk verschil? Idem met vetten...

Er is geen enkele studie waarin een nog groter positief effect werd ondervonden van méér dan 2gr eiwit per kilo lichaamsgewicht... Dus bijt je er niet te zeer op vast. Houdt er alleen rekening mee dat plantaardige eiwitten niet volledig meegerekend kunnen worden, omdat die uit minder aminozuren bestaan.

Waarom wordt hier 2 a 3 gr eiwit per kg LBM aangeraden en op Engelstalige fora (bb.com) 1,5 gr per lbs LBM? Dit komt toch niet overeen:

- Man van 70kg met 60kg (132.5 lbs)LBM maakt:
-> Volgens hier: 120 - 180 gr eiwit
-> BB.com: 198,75 gr eiwit

Dat maakt toch een behoorlijk verschil? Idem met vetten...

The research-friendly range of protein intake for the active/athletic population is 1.2-2.2 g/kg .[FONT="][10-14][/FONT]
Laat even weten als je geïnteresseerd bent in de vijf aangehaalde reviews. 2 a 3 gram per kg is dus al behoorlijk aan de ruime kant.

nvm

Hmm ik eet ook volgens die principe en het werkt inderdaad maar natuurlijk als je cut en je eet een reep chocolade heb je niet veel meer over om te eten. Maar inplaats van een reep chocolade kan 200-300 gram brood eten wat toch genoeg is om de dag door te brengen.

Doe het al 5 maanden. 99% van mijn dagelijkse 4300 kcal komt wel van gezond eten.

Lijkt me niet echt slim om elke dag een Big tasty naar binnen te werken, tijdens je bulk, zolang het maar in je kcal past. Of heb ik het verkeerd?

Terug
Naar boven