MuscleMeat

Als het in je macro's past

Ironmind je zet jezelf een beetje te kakken. Eerst was je nog de wijze man met de studies!

Dat is geen mening. Is hetzelfde als zeggen dat er in Nederland 3 miljoen mensen wonen.

Jaaah, wat niet waar?! Is MIJN mening JwtZZ!!

Nee, ik reageerde op dat jij vond dat ik te zwart/wit dingen stelt/denkt, en dat ik mn oordelen dan beter voor me kon houden ;)

Maargoed, vind het prima zo kerel.

Die twee anekdotes zijn inderdaad te weinig om te stellen dat Dorian aan IIFIYM deed. Maar als je de dikgedrukte stukjes tekst bekijkt heeft het er wel alle schijn van.
Het gaat sowieso tegen wel tegen twee belachelijke bodybuilding dogma's in; 1. geen vetten met koolhydraten combineren. 2. vetten na de training zijn not done.

Persoonlijk houd ik niet zo van anekdotes als bewijsmateriaal. Maar als een groot deel van DBB lak heeft aan wetenschap en alleen iets aanneemt als 'guru X' iets predikt, vind ik dat dit best geoorloofd is om mensen over de streep te trekken. Al blijft objectieve toetsing altijd superieur.
"When I started doing contests it was just a kind of calories. As long as my calories were along a certain level I knew I was gonna lose weight. So I'd do some stuff that maybe wasn't ideal and people didn't understand it. I remember my first show, after my training I was on a protein shake and a nice bar of chocolate and guys were just freaking out, like "I thought you were getting ready for a contest"? Yeah I am. "Then how can you be on chocolate?" Well, you know, I need 3000 calories a day and I'm only eating 2500 so I'm gonna lose weight.

"From what I had read, I knew that losing body fat was nothing more than a matter of expending more calories each day than I took in. I even had it in my diet that I could have a small chocolate bar as a treat. The other bodybuilders were horrified, and thought I was sabotaging my efforts, yet I continued to get leaner. They insisted that I was supposed to be eating fish and rice for all my meals, as this was what they did all did. I didn't listen. I trusted what I saw in the mirror, and I was getting into better condition as the contest neared."
Het toont wel aan dat hij iets verder dacht dan zn neus lang was, maar hij geeft ook toe dat het misschien niet ideaal is. Uit de zinnen kun je ook opmaken dat hij het alleen in zn begintijd deed (omdat ie niet beter wist?) Verder vind ik hem meer redeneren dat hij ondanks en niet dankzij die chocola in goede vorm kwam.

En nergens blijkt uit dat hij zich volpropte met junk en het gaat om een klein stukje chocola, in een tijd dat die dogma's misschien nog niet eens bekend waren.

Ik had graag dat je een wetenschappelijk artikel hiervan had geplaatst (geen post), zoals ik dat eerder deed met de transvetten die spiergroei in de weg zitten......

Dit is iemand die (net als jij) zegt dat het niet echt uitmaakt wat je eet, een wedstrijd atleet zou je weer iets anders zeggen nl.. ;)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Dat kan ook prima, het belangrijkste is kcal tellen, simpel!
Maar wie zegt dat deze mac-gast niet meer vvm had behouden, wanneer hij had gecut met gezonde producten?

Meta-analyse van onderzoeksresultaten (let wel: zeer sterke bewijslast) geeft aan dat er geen verschil in vetverlies of spierbehoud is als het calorieëntotaal gelijk is en aan een minimumaantal eiwitten en vetten in de voeding is voldaan.

Dat heb ik reeds op de vorige pagina met een aantal linkjes proberen uit te leggen!
Transvetten nemen de plaats in van gezonde vetten, tevens remmen ze de opname van eiwitten! Lees maar, diverse studie's naar gedaan...

Je hebt helemaal gelijk wat betreft transvetten, uit onderzoek is volgens mij alleen maar negatiefs gekomen. Maar je moet wel zaken in het juiste perspectief plaatsen.

Hoofdzaak: kcal-inname moet kloppen en voldoende eiwit en vet in de voeding.
Bijzaak: Kijk uit met transvetten in de voeding

Goed artikel wat betreft hoofd- en bijzaken op BodyRecomposition

Meta-analyse van onderzoeksresultaten (let wel: zeer sterke bewijslast) geeft aan dat er geen verschil in vetverlies of spierbehoud is als het calorieëntotaal gelijk is en aan een minimumaantal eiwitten en vetten in de voeding is voldaan.

Je hebt helemaal gelijk wat betreft transvetten, uit onderzoek is volgens mij alleen maar negatiefs gekomen. Maar je moet wel zaken in het juiste perspectief plaatsen.

Hoofdzaak: kcal-inname moet kloppen en voldoende eiwit en vet in de voeding.
Bijzaak: Kijk uit met transvetten in de voeding

Goed artikel wat betreft hoofd- en bijzaken op BodyRecomposition

Klopt kerel!
Ik zeg ook helemaal niet dat IFFYM niet werkt, tuurlijk wel!

Ik bedoel alleen dat vele dit zullen zien als: voldoende eiwitten, de rest lekker invullen hoe ik het wil! Sommige gaan er zelfs macdonalds logs bijhalen (iemand die dat gevolgd heeft, en vet verloor:rolleyes:), tja, dan ga je niet meer echt de bb richting op, bb is niet alleen vet verliezen.

Betreft hoofd en bijzaak zit je goed!

Ga morgen even het artikel doornemen, thanks.

Klopt kerel!
Ik zeg ook helemaal niet dat IFFYM niet werkt, tuurlijk wel!

Ik bedoel alleen dat vele dit zullen zien als: voldoende eiwitten, de rest lekker invullen hoe ik het wil! Sommige gaan er zelfs macdonalds logs bijhalen (iemand die dat gevolgd heeft, en vet verloor:rolleyes:), tja, dan ga je niet meer echt de bb richting op, bb is niet alleen vet verliezen.

Betreft hoofd en bijzaak zit je goed!

Ga morgen even het artikel doornemen, thanks.

BB is Bodybuilding, als je een klein deel van je voeding haalt uit iets als mac donalds ben je nog steeds bezig met bodybuilding, het bouwen aan je lichaam.

Ik had graag dat je een wetenschappelijk artikel hiervan had geplaatst (geen post), zoals ik dat eerder deed met de transvetten die spiergroei in de weg zitten......

Dit is iemand die (net als jij) zegt dat het niet echt uitmaakt wat je eet, een wedstrijd atleet zou je weer iets anders zeggen nl.. ;)

Dan moet je deze thread eens kijken wat ze eten, allebei wedstrijdatleten:

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=133734251

Op gebied van transvetten heb je gelijk natuurlijk :)

If it fits your macros, geldt dat dan ook voor eiwitten, bv je neemt alleen je eiwitten uit tonijn inplaats van kip,
Of Whey inplaats van vlees, want het zijn aminozuren, en zoals ik het lees hier in deze forum boeit het niet hoeveel maaltijden je neemt op een dag, als je het maar binnen krijgt, dus langzame afgave van kip inplaats van whey is dan niet nodig, of zit ik hier fout?

zoals ik het lees hier in deze forum boeit het niet hoeveel maaltijden je neemt op een dag, als je het maar binnen krijgt, dus langzame afgave van kip inplaats van whey is dan niet nodig, of zit ik hier fout?

Inderdaad, alle eiwitten uit je voeding meetellen en je niet drukmaken om snelheid van opname.

Inderdaad, alle eiwitten uit je voeding meetellen en je niet drukmaken om snelheid van opname.

Dus whey is perfect volgens IIFYM, daarbij tuurlijk ook andere eiwitbronnen ofcourse, maar een dikke maaltijd met whey als eiwitbron boeit dus niet voor de snelheid van opname.

Laatst bewerkt:
BB is Bodybuilding, als je een klein deel van je voeding haalt uit iets als mac donalds ben je nog steeds bezig met bodybuilding, het bouwen aan je lichaam.
Ik zie bodybuilding (let op: niet extreme bodybuilding) ook vooral als het hebben van een gezonde levensstijl. Daar hoort een dagelijks Mac-bezoek imo niet bij.

Maar niemand heeft het over dagelijks Mac-bezoek! Damn, sommige mensen kunnen er echt niet tegen als hun heilige huisjes worden omver getrapt en vervangen door wetenschappelijk onderbouwde common sense.

Maar niemand heeft het over dagelijks Mac-bezoek! Damn, sommige mensen kunnen er echt niet tegen als hun heilige huisjes worden omver getrapt en vervangen door wetenschappelijk onderbouwde common sense.

Ik vind het prima als heilige huisjes worden omgetrapt.

Maar de basis van het IIFYM principe, het niet zo extreem hoeven letten op voeding en specifiek tijdsiname etc. (wat ik zelf al tijden doe overigens, leuk detail) gaat er vanuit dat je dus ook prima bij de Mac Donalds kan eten. Maakt voor je bodycomposition niet uit, calorieoverschot is aankomen en calorietekort is afvallen.

Dan heb je het imo automatisch ook over dagelijks bezoek. ;)

Ik vind het prima als heilige huisjes worden omgetrapt.

Maar de basis van het IIFYM principe, het niet zo extreem hoeven letten op voeding en specifiek tijdsiname etc. (wat ik zelf al tijden doe overigens, leuk detail) gaat er vanuit dat je dus ook prima bij de Mac Donalds kan eten. Maakt voor je bodycomposition niet uit, calorieoverschot is aankomen en calorietekort is afvallen.

Dan heb je het imo automatisch ook over dagelijks bezoek. ;)

Tja het kan ook als je je gezondheid wilt opofferen. Voor body composition zal het echt niet heel veel uitmaken. Neem Chazz Weaver, die een maand lang alleen Mc Donalds at, vier kilogram afviel en zijn spiermassa wist te behouden.

---------- Toegevoegd om 17:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:23 ----------

Leuke thread, zeker voor degenen die meer van anekdotisch bewijs houden. Copy-paste for epicness:

THIS

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

GETS YOU THIS

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

IIFYM FTW

Terug
Naar boven