XXL Nutrition

Aminozuren vs proteinen

nicolazio

Cool Novice
Waardering
0
Hallo ,
Ik neem normaal gezien altijd 4 shakes (proteine) per dag, maar nu wil ik opnieuw bestellen maar zou aminozuren caps willen bestellen.
tis misschien een domme vraag maar is aminozuren hetzelfde als proteine? kheb wel gehoord dat je lichaam proteine opzet in aminozuren maar kan ik dan enkel aminozuren nemen of best toch combineren ?
danku

nicolazio zei:
Hallo ,
Ik neem normaal gezien altijd 4 shakes (proteine) per dag, maar nu wil ik opnieuw bestellen maar zou aminozuren caps willen bestellen.
tis misschien een domme vraag maar is aminozuren hetzelfde als proteine? kheb wel gehoord dat je lichaam proteine opzet in aminozuren maar kan ik dan enkel aminozuren nemen of best toch combineren ?
danku

die vraag had ik ook is gesteld, iedereen zei dat je beter proteinen kon doen, omdat je heel erg veel amino's moest slikken anders en kost je echt super veel geld.

volgens mij worden aminozuren omgezet in eiwitten je zou hier een keer voor eiwitten kunnen kijken www.bulkpowders.co.uk zijn erg goedkoop maar k weet niet of ze ook zo goed zijn

Eiwitten zijn opgebouwd uit aminozuren.

nicolazio zei:
Hallo ,
danku

4 shakes per dag???

Al aan een voedingsschema gedacht?

• Topic Starter Topic Starter
ja
ik heb ook voedingsschema, eet 6x per dag maar extra nog 4x een shake

Eiwitten zijn i.d.d. opgebouwd uit aminozuren en zullen in het lichaam ook als aminozuren moeten worden afgebroken om ingezet te kunnen worden bij diverse lichaams functies... Maar je kan altijd nog BCAA's als supplement nemen... :rolleyes:

shake heb je alleen maar nodig na het trainen samen met dextro

nicolazio zei:
ja
ik heb ook voedingsschema, eet 6x per dag maar extra nog 4x een shake

Is toch echt teveel, tenzij je andere maaltijden zo slecht zijn dat ze nauwelijks eiwitten bevatten. Een teveel aan eiwitten wordt ook opgeslagen als vet. Heb je je dagelijkse behoefte aan KEV en Kcal al uitgerekend?

Terug
Naar boven