Fitness Seller

Anabolen en Kcalorieen

dj_phreak zei:
weer een hoop nutteloze reakties. Hopelijk is de mijne wat zinniger...

Kcal overschotten zijn mij niet vreemd, aangezien ik nogal extreem endo ben. RobertHosper is een über-gecutte ecto vergeleken met mij. Toch zie ik het nut niet van die enorme overschotten, zelfs niet tijdens een kuur. Ja, in theorie klopt het wel. Maar men zou toch moeten weten dat theorie en praktijk nog lang niet altijd gelijk lopen.

Praktijkvoorbeeld:

Een vriend van me (echt waar! :D ) is een maand geleden heel voorzichtig begonnen met winstrol. 1 week op, 1 week af, 50 mg/d oral. Dit met een Kcal inname van altijd minder dan 3000 -- de "vriend" wilde namelijk eigenlijk een beetje afvallen...
Resultaat na 4 weken (waarvan dus maar 2 echt gebruikend): +4 kg. De "vriend" woog 124, nu dus 128, taille is 7 cm minder, schouders +6 cm, armen +3. Dus vermoedelijk 6 kg VVM erbij in 4 weken. Dit met een dieet wat op onderhoud ligt volgens alle online tooltjes. Zou de "vriend" dan nog 2x zo hard zijn aangekomen met 5000+ kcal? I think not. Maar hij gaat het voor de zekerheid wel testen, dat is weer een ander verhaal... :D

en wat was dan de hoeveelheid Proteine,koolhydraten en vetten in z'n voedingsschema?

ironmike86 zei:
en wat was dan de hoeveelheid Proteine,koolhydraten en vetten in z'n voedingsschema?
Als ik moet gokken (bijhouden kost teveel moeite en is blijkbaar niet altijd nodig): 20/50/30 %kev

@Phreak:

ja mee eens dat theorie en praktijk soms uit elkaar lopen, echter. TS at ONDER onderhoud en vermoedelijk ook inconsequent.

jouw "vriend" had zijn eten waarschijnlijk beter onder controle.

Sinlath zei:
@Phreak:

ja mee eens dat theorie en praktijk soms uit elkaar lopen, echter. TS at ONDER onderhoud en vermoedelijk ook inconsequent.

jouw "vriend" had zijn eten waarschijnlijk beter onder controle.
Mijn punt (kwam er niet echt uit zie ik nu, excuses daarvoor) is deels ook dat onder onderhoud eten helemaal niet betekent dat je niets meer aankomt, OF dat de waarden die je overal online kan (laten) uitrekenen soms extreem kunnen afwijken.

Voorbeeld:
1.79, 124 kg, 32 jaar. Volgens de formule in het topic van T zelf kom je dan op 2673 Kcal. Let wel: dit is als je ligt te vegeteren in bed; in het echt heb je meer nodig om op gewicht te blijven. IN THEORIE. Praktijk is, dat die vriend ook onder onderhoud at, maar wel opeens hard aankwam. Zonder AS al 5 maanden op hetzelfde gewicht bij die Kcal inname, met een klein beetje AS binnen 4 weken 4 kg zwaarder!

Waar dat dan aan ligt weet ik niet. Efficienter gebruik van voedingsstoffen? Misschien is het probleem van ecto's niet dat ze zoveel verbranden, maar dat hun lichaam zo inefficient macro's opneemt?

* wel toevallig dat die vriend exact mijn stats heeft. :)

dus aan jouw uitleg te horen moet ik perfect kunnen groeie op 2500 kcal met een goed kuurtje,ikzelf ben een zware mesomorf,en de enige beweging die ik heb op een dag is trainen eten klaarmake en douche...eigelijk kan ik dan lekker op ondehoudt blijven eten tijden een kuurtje ofzo?
begrijp ik het zo goed?

EDIT : ik bedoel endomorf...was een foutje :D

ironmike86 zei:
dus aan jouw uitleg te horen moet ik perfect kunnen groeie op 2500 kcal met een goed kuurtje
Of jij dat doet weet ik niet (zou je moeten testen), maar het blijkt dus bij sommigen wel zo te zijn. De redenen? Mobilisatie van vetreserves die voor genoeg bouwstoffen zorgen?

dan zal het bij mij zeker lukke ik heb genoeg vetreserves :D

weet je ik zal het voor je testen,maar voor alle zekerheid doe ik er 500 kcal bij en zet ik me op 3000kcal...
300 gr eiwitten,400 a 500 gr kh en 40 a 50 gr vet...

Voila,
dj phreak heeft perfect en beter uitgelegd wat ik gisteren al zei.
Maar je zou hier inderdaad al bang worden om te zeggen dat je 'iemand' heel goed kent waarvan je zeker weet dat hij aan 25-3000 kal met een goed kuurtje, een goede spiermassa heeft opgebouwd.
Die verder zo goed als helemaal behouden is en het vet% mooi proper is gebleven.

Let wel, ik spreek ook over een endomorf.
Mijns inziens heeft het totaal geen zin om de cal naar 4-5000 te gooien, om 5-8% vet% bij te krijgen en dan weer als een maf te gaan cutten en cardoën om alles mooi te krijgen.
Dus kort gesteld, ik sluit me aan bij Dj Phreak

dj_phreak zei:
Of jij dat doet weet ik niet (zou je moeten testen), maar het blijkt dus bij sommigen wel zo te zijn. De redenen? Mobilisatie van vetreserves die voor genoeg bouwstoffen zorgen?

Heel goed mogelijk. Er zijn veel AAS die zorgen voor een vermindering in vetmassa. Dit betekent toch aardig wat extra "gratis" calorieen tijdens de kuur.
Tel dit op bij het enorme eiwitsparende effect en je hebt een redelijke verklaring waarom het zo is dat je op - of mogelijk zelfs iets onder - onderhoud toch nog VVM kunt pakken.

Wanneer je tijdens een kuur 1-2 kg vetmassa verbrandt door de directe werking van de AAS ben je effectief gezien al aan het bulken. Terwijl je dan toch op onderhoud eet.

nasnas zei:
Voila,
dj phreak heeft perfect en beter uitgelegd wat ik gisteren al zei.
Maar je zou hier inderdaad al bang worden om te zeggen dat je 'iemand' heel goed kent waarvan je zeker weet dat hij aan 25-3000 kal met een goed kuurtje, een goede spiermassa heeft opgebouwd.
Die verder zo goed als helemaal behouden is en het vet% mooi proper is gebleven.

Let wel, ik spreek ook over een endomorf.
Mijns inziens heeft het totaal geen zin om de cal naar 4-5000 te gooien, om 5-8% vet% bij te krijgen en dan weer als een maf te gaan cutten en cardoën om alles mooi te krijgen.
Dus kort gesteld, ik sluit me aan bij Dj Phreak

DUS :

ik als endomorf...kan met m'n huidig voedingsschemavan 2500 kcal lekker 400 deca,500 test en 30 mg d-boll nemen en toch optimaal groeien zonder veel vet aan te zetten en eventueel zelfs te verbranden??

interessant...is het proberen waard...

vanaf wanneer in je kuur weet je ongeveer dat je je kcal moet verhogen?

ironmike86 zei:
DUS :

ik als endomorf...kan met m'n huidig voedingsschemavan 2500 kcal lekker 400 deca,500 test en 30 mg d-boll nemen en toch optimaal groeien zonder veel vet aan te zetten en eventueel zelfs te verbranden??
Vermoedelijk ligt het er wel aan wat je neemt. Ik kan me voorstellen dat het met heftig aromatiserende middelen (die natuurlijk vet aanzetten) juist weer niet zo werkt. Of je moet de aromatisering zelf ook gaan onderdrukken. (arimidex)

vanaf wanneer in je kuur weet je ongeveer dat je je kcal moet verhogen?
Zolang mn afmetingen de goede kant op gaan, dan verander ik niets. Ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik, zodra de gains veel minder worden, 500-1000 kcal meer ga innemen.

dj_phreak zei:
Vermoedelijk ligt het er wel aan wat je neemt. Ik kan me voorstellen dat het met heftig aromatiserende middelen (die natuurlijk vet aanzetten) juist weer niet zo werkt. Of je moet de aromatisering zelf ook gaan onderdrukken. (arimidex)

ja ben ik van plan vanaf week 4 neem ik er femara bij... dus dan zou het in principe moete lukken...

Een avies... als je voeding niet up to date is mag je gewoon nooit aan aas denken laat staan gebruiken .
Probeer eerst je voeding op een rij te krijgen en doe er search na dan zal je meer behalen als met de kuur die je nu al ingelast hebt ..succes!!

Kuren en op onderhoud eten.....wat zijn er toch veel mensen die er nog steeds niets van snappen.:rolleyes:

Leuk dat je jezelf als voorbeeld neemt,Phreak maar jij bent een uitzondering.

In 9 van de 10 gevallen verpest je gewoon je kuur.

Voor de rest doen jullie maar lekka waar jullie zin in hebben...

NIET MAUWEN MAAR VRETEN!!:mad:

dschot zei:
het gaat bij mij om de vraag: de reactie van het lichaam als je je kcal. tijdelijk met 500 verlaagd en dan de werking van AS beter gaat werken.
dschot zei:
en de reactie van het lichaam i.c.m. anabolen in het algemeen en ieder heeft een andere hormoonregeling...

vroeger gebruikten bodybuilders alleen AS vlak voor, tijdens, en even na de wedstrijd (Franco Columbo) in zijn boek...dus tijdens dieet waarbij de kcal. van bijv. 5000 naar 3000 of nog minder gaan...zoals bijv. Dorian Yates

Als je je gezonde verstand gebruikt, zonder de gehele literatuur van BB erbij te halen, dan weetje dat je moet groeien door te ETEN!
Maar dan ga je ook nog eens kuren, waardoor je meer spiermassa gaat aanzetten, je lichaam heeft dus nog meer nodig dan normaal...

Dat jij dan 'toevallig' op het moment dat je roids gaan werken, minder Kcal tot je neemt, wilt niet zeggen dat je massa aanzet vanwege je lagere Kcal inname!

Iedereen heeft idd een andere hormoonhuishouding, maar jij zit op dit moment aan een kuur toch??? Dus dat verhaal gaat ook niet op... Wat de andere al zeiden, VRETEN! :D

PS: Die geromantiseerde boeken moet je al helemaal niet geloven; tuurlijk zeiden ze dat ze alleen vlak voor en tijdens de wedstrijden gebruikte;)
Maar dan nog hebben ze het over een 3000 / 5000 Kcal ;)

Maar luister vooral niet naar de mensen hier, die snappen er geen reet van toch? Ze bekritiseren je slechts vanwege je provecerende gedrag, je stelt een vraag, vervolgens krijg je een (goed) antwoord, maar omdat jij je er niet in kan vinden (vanwege je eigen onervaren waarnemingen) schuif je het klakkeloos van de baan, en prefereer je voorbeelden uit die boeken van je, terwijl hier mensen met 'echte' ervaringen, het jou proberen uit te leggen...

Antwoord op je vraag; Niet omlaag gooien je Kcal tijdens je kuur.

Succes!

Goede post,bro.

Testo zei:
Kuren en op onderhoud eten.....wat zijn er toch veel mensen die er nog steeds niets van snappen.:rolleyes:

Leuk dat je jezelf als voorbeeld neemt,Phreak maar jij bent een uitzondering.
Als ik een uitzondering ben, waarom heb ik dan al van 8 mensen via karma of PM te horen gekregen dat het bij hen ook zo werkt? Sommigen zeggen er ook letterlijk bij dat ze het maar nooit posten omdat ze geen zin hebben in het soort reakties dat jij en ironmind (en vele anderen)hier posten.

Kortom: misschien is er hier wel meer aan de hand dan dat jullie weten. Lijkt me verstandig om die mogelijkheid ook open te houden.

Dus eigenlijk verkondigen wij hier dus allemaal onzin en hebben jij en die 8 mensen een nieuwe revolutie ontketend in de Bodybuildwereld als ik het goed begrijp?

Vanaf nu moeten we dus allemaal op onderhoud eten omdat jij en nog 8 andere mensen een wetenschappelijke studie verricht hebben en de uitkomst zo overduidelijk is dat we een nieuw tijdperk ingaan?

Terug
Naar boven