Juriaan zei:
Weet je wat ik denk, dat jullie beetje triest aan het discussieren zijn. Ieder lichaam is anders en ieder lichaam reageert anders. Je moet voor jezelf uitvinden waar en hoe jou lichaam het sneltst groeit. Missch de een op 3500 kcal de ander op 5000 kcal. De een bouwt zijn eten op de ander bouwt het af.
Wanneer iemand advies wordt gegeven kijk je:
-Naar zijn stats (gewicht, bf%, lengte).
-Hoe die persoon zelf zegt ergens op te reageren.
-Naar zijn doelen.
Aan de hand daarvan dien je advies te geven.
Dat is dus totaal iets anders het standaard "advies" wat vaak wordt gegeven: "Je moet chewoon meer freten!"
In een redelijk aantal gevallen kun je inderdaad zeggen dat iemand meer moet vreten. Dit advies geven aan iemand met een te hoog bf%, die
ook nog eens uit
eigen ervaring vertelt dat minder vreten blijkbaar voor hem werkt, is geen advies. Dan kun je mensen niet meer als individuen zien!
"Praktijkervaring" waar veel mensen zeggen zich op te beroepen is niet alleen zelf ervaren wat voor jou werkt, maar ook naar anderen kunnen kijken.
Dit betekent dus niet dat wanneer iemand zelf heeft ervaren dat iets voor hem werkt, jij gemakshalve maar je eigen ervaringen op die persoon dient te projecteren want: "Omdat het voor mij zo werkt, werkt het zo voor iedereen".
dj_phreak is groter dan 95% van jullie ooit zullen worden. Zelfs met AAS gebruik!
Dat wil niet zeggen dat hij daarom de totale waarheid in pacht heeft (dat heeft niemand), maar dat wil wel zeggen dat je niet het recht hebt om te spreken over praktijkervaring wanneer je zijn ervaringen negeert.
Praktijkervaring betekent ook naar anderen kunnen kijken en luisteren. Of zullen we voortaan maar artsen en psychologen uit een anorexia-kliniek dezelfde adviezen laten geven in een obesitas kliniek.............?
@De topicstarter: Cutten tijdens een kuur is niks mis mee. Over de gehele wereld gebeurt dit. Dat noemen we een cutting-cycly.
Om de een of andere reden wordt je op dit board geflamed wanneer je AAS gebruikt terwijl je aan het cutten bent, terwijl alle serieuze amateur en pro bodybuilders AAS gebruiken tijdens het cutten.
Alleen zou ik niet dianabol en deca gebruiken tijdens het cutten. Het lijkt me beter om winstrol of anavar only te gebruiken. Of misschien 250 mg testosteron only/week. Deze steroiden hebben een wat groter vetverbrandend effect dan dianabol en deca.
AAS tijdens het cutten hebben vooral de functie om spierverlies te voorkomen. Tijdens eten op onderhoud (voor een endo ook misschien licht onder onderhoud) of bulken vooral de functie om spiermassa te winnen.
Wanneer je vetpercentage enigszins naar wens is, en je vervolgens wat meer massa wilt pakken, zou ik dan kiezen voor een stack of iets grotere hoeveelheden AAS. Je kunt dan tijdens deze kuur op onderhoud eten (of wanneer je wilt licht bulken)