MuscleMeat

Anavar only, squat nemesis

Bezoekers in dit topic

johhnyquid

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
12 sep 2010
Berichten
477
Waardering
24
Omdat ik teveel spam in topics waar dit niet thuishoort toch maar een eigen log begonnen.

Verhaal;
Een jaar of 8-9 naturel aan het trainen waarvan de laatste jaren de focus enkel op kracht. Eerst de richting van powerliften ingeslagen om vervolgens uit te wijken naar specifiek gewichtheffen (oly high bar squats, front squats, squatclean and jerks en sinds kort ook snatches).

Stats voor kuur; 88kg, 1.86 11-12% bf.

Lifts voor kuur en alltime pr's; oly squat 160, deadlift 210, benchpress 130

Aanloop kuur;
Een tijd terug mijn pols gruwelijk overstrekt met een gemiste 100 squatclean. Het volledige gewicht dwong mijn pols tot het maken van een knik naar voren of naar achteren. Zwaartekracht vroeg echter sneller een antwoord dan de pols kon geven. Ik heb hier in het begin helse pijn en beperking van ondervonden. Zeker twee maanden lang nog steeds erg pijnlijk bij elke vorm van overhead pressen, cleanen en frontsquaten. Het zenuwslopend trage herstel motiveerde me wat onderzoek te doen naar middelen die genezing wat konden bespoedigen. De keuze tussen equipose, anavar en deca is uiteindelijk gevallen op anavar omdat dit de minste sides zou moeten geven (deca zou mijn backup zijn geweest).

Eitherway ik hikte bijna tegen mijn zomervakantie aan en was vol gemotiveerd om deze blessure aan te pakken met anavar toen het eindelijk een stuk beter begon te gaan. Gear was al gekocht en had me toch al gefocussed op het opgeven van natural status dus ben toch maar begonnen.

Trainingsschema;
Ik ben een sucker voor squat programma's (in totaal al iets van 4 smolov base cycles en 1 intense gedaan). Net voor de kuur smolov base geëindigd met helaas enkel een evenaring van mijn 160pr. Tijdens de kuur volg ik het ''squat nemesis '' programma ; http://www.theironsamurai.com/2012/...n-to-volume-load-and-intensity-zone-training/

Doelen;
170 backsquat
140 frontsquat

Ervaringen eerste week;
- eerste dagen vrijwel niks. Merkte iets versnelde hartslag tijdje steeds na inname echter kan mezelf evengoed hebben opgenaaid.
- Tegen het einde van de week merk ik iets sneller te herstellen lijkt het.

Ervaringen tweede week;
- Ik ben iets droger (2cm taille omtrek minder in nuchtere toestand) en 1k zwaarder.
- Elke dag heb ik wel kleine pijntjes in knieën of schouders die s'ochtends als sneeuw voor de zon verdwenen zijn?
- Overal herstel lijkt veel sneller te gaan.
- Krachtgains lijken te komen.
- Enige nadeel tot nu toe; gruwelijke spierpijn in mijn onderrug+bovenrrug die ik de hele dag voel behalve tijdens het trainen.

---------- Post toegevoegd 5 September 2013 om 23:27 ----------

27 augustus;
Frontsquat 5*2*90 biceps 5*24*22.5kg

28 augustus:
Backsquat maxed tot 140, opgebouwd tot 3*125, 2*5*90 Snatches, powershrugs

29 augustus:
Frontsquat; maxed tot 120, 125f daarna 2*3*95 en 1*5*70 (kniepijn).

30 augustus:
Backsquat maxed tot 145, opgebouwd tot 3*130, 2*5*105, powershrugs, calves en flys

31 augustus:
Fs maxed 125PR, opgebouwd tot 3*105, 2*5*85. Behind neck pushpress, 4*70 pr. Split jerks tot 55 op techniek, bb curls

1 sept: Bs maxed 150, opgebouwd tot 3*135, 1*5*110, overhead squat 1*55.

2 sept: Fs maxed 130 pr, opgebouwd tot 3*110, Powershrugs, flys, calves en biceps

3 sept: Bs maxed 155, opgebouwd tot 3*135, snatch met 40, 3*1*50 ohsquat en 3*5*40 ohs.

4 sept: Fs maxed 120, 3*95, peckdeck en een hoop jerk met maxed 75

5 sept: Bs maxed 157,5, opgebouwd tot 3*140, ohsquats singles tot 1*62,5PR

__________________________________________________________________________________
Trainingen uit mijn shitty word bestandje. Vanaf morgen update ik hier
 
Laatst bewerkt:
in!
Veel succes nog verder :)
Edit; die spierpijn in je rug is normaal, zie het vaak voorkomen bij ana only logjés.
 
in!
Veel succes nog verder :)
Edit; die spierpijn in je rug is normaal, zie het vaak voorkomen bij ana only logjés.

Thanks!

Veel gelezen over de ''backpump'' idd maar dit voelde alsof ik 4 uur had zitten deadliften de dag ervoor. Idioot veel gestretched en gefoamrolled om dit weg te krijgen. Sinds ik nog meer water ben gaan drinken (+5 liter per dag) ook omega tabs neem is deze pijn weg.

Nog een foto bijgevoegd van mijn huidig physique;
 
Laatst bewerkt:
Training 6 september;

Knieën en heup voelen bij opstaan zeurderig echter dit mag de pret niet drukken. Eenmaal opgewarmd nergens last van. Getraind om 11.00 daar ik vanmiddag moet werken.

Frontsquats;
Warmup
1*100
1*110
1*120 eenvoudig, geen grind zoals eergisteren
1*132.5 Fail No way hosé
3*95
3*100
3*105 duidelijk nog meer over in de gastank maar 3 setjes is voldoende
2*5*55

Afgesloten met wat shoulder mobility, fly's en curls.
 
Training 7 september;

Backsquats:
Warmup
1*100
1*110
1*120
1*130
1*140
1*150
1*162.5 PR Relatief gemakkelijk, zat meer in.

Wide grip behind the neck pushpress;
5*30
5*40
1*50
1*60
1*70
1*80
1*85pr
1*87.5 pr erg goed

Erg blij met de nieuwe pr's. Benieuwd wat de laatste twee weken van de kuur gaan brengen.
 
Leuke log..
ik ga hem volgen.
veel succes
 
Die ''spierpijn'' in je onderrug kan ook een backpump zijn zoek het maar eens op. had er ook last van toen ik winstrol only deed.
 
Die ''spierpijn'' in je onderrug kan ook een backpump zijn zoek het maar eens op. had er ook last van toen ik winstrol only deed.

Ik heb inderdaad gelezen dat dit vaker voorkomt ja! Bij mij was dit echter onder en ook bovenrug. Vreemd genoeg heb ik er de laatste dagen geen last meer van.

---------- Post toegevoegd 7 September 2013 om 23:20 ----------

Leuke log..
ik ga hem volgen.
veel succes

Cool, thanks!
 
ik volg :)

---------- Post toegevoegd 7 September 2013 om 23:36 ----------

Ik moet echt eens aan mijn frontsquat werken zo te zien. Mijn max was laatst 140 kilo lol
 
ik volg :)

---------- Post toegevoegd 7 September 2013 om 23:36 ----------

Ik moet echt eens aan mijn frontsquat werken zo te zien. Mijn max was laatst 140 kilo lol

Haha jazeker, met wat techniek bijschaven denk ik dat je zo op 180 moet kunnen zitten met 235 backsquat:D
 
Training 8 september

Front squats:
Warmup
1*70
1*80
1*90
1*100
1*110
1*120
1*132.5 PR Mooi, ik twijfelde teveel bij het zakken maakte een pause en dacht **** nee dit gaat me niet weer gebeuren en alsnog omhoog gesquat.
3*105
3*107.5 zwaar 110 zou twijfelachtig worden
2*5*55

Afgesloten met wat calfraises

Tevreden, op beide squats 7.5kg verwijderd van mijn doelen met nog ruim 12 trainingen te gaan.

Gewicht vanochtend; 90,3kg met een taille van 85cm. Quads meten 63cm (enige moment waarop ze meer hebben gemeten was toen ik 105kg op 20% was.
 
Haha jazeker, met wat techniek bijschaven denk ik dat je zo op 180 moet kunnen zitten met 235 backsquat:D

Ik denk het ook idd. Het ligt er vooral aan dat mijn schouder zo inflexibel zijn dat ik mijn ellebogen niet genoeg omhoog kan houden.
Dus als je dan zakt gaat het gewicht naar voren.
 
Ik denk het ook idd. Het ligt er vooral aan dat mijn schouder zo inflexibel zijn dat ik mijn ellebogen niet genoeg omhoog kan houden.
Dus als je dan zakt gaat het gewicht naar voren.

Dat is de kunst idd bij frontsquats, ellebogen hoog houden en recht zakken. Zodra dat gewicht ook maar iets naar voren leunt ben je verloren. Schoudermobiliteit kun je enorm vergroten in zeer korte tijd!

in b4;

http://www.youtube.com/watch?v=4ZiYs8DRnEY gogogo:D
 
Succes, hoe lang en hoeveel mg pak je tijdens je kuur.
 
Ik ben nu weer serieus deze oefening aant doen en merk dat het echt gestaag gaat met flexibeler worden

http://www.youtube.com/watch?v=Jbk4Tl4K8fM

Yes, die oefening is perfect. Gaat veel helpen als je het elke dag doet.

http://www.youtube.com/watch?v=XKLVlYt2Ioc 2.10 laat ook nog een mooi stretch zien voor FS die je met en trainingspartner of random cardio bunny kan doen

---------- Post toegevoegd 9 September 2013 om 14:43 ----------

Succes, hoe lang en hoeveel mg pak je tijdens je kuur.

Thanks! 4 weken a 30mg. Ervaringen tot nu toe zijn fantastisch. Erg aanlokkelijk om te experimenteren met hogere dosis/andere middelen. Eerst echter even zien of (en hoeveel) ik ga inleveren in de offcycle.

Training 9 september;

Weinig zin, voel me gaar. Als ik John Broz mag quoten; '' als je moet wachten op trainingsdagen dat je je geweldig voelt zal je maar 6 keer traininen per jaar'' dus lets go.

Backsquat;
Warmup
1*100
1*110
1*120
1*130
1*140
1*152.5
1*165 PR good lift, weinig vertraging. Duidelijk nog wat over.
3*132.5
3*137.5
3*142.5
2*5*75

Overhead squats;
Warmup
3*40
1*50
1*55 fail door slechte balans en pijnlijke polsen
3*5*45 volume prtje
 
Training 10 september;

Gewicht vanochtend was 88.4kg, taille 84,5cm. Ietsje leaner, zelfde gewicht als in het begin. Denk dat ik tot nu toe at max een droge kg aan heb gezet. Dit is overigens prima, het verhoogd herstel en bijkomende krachtgains is waar het me om gaat.

Frontsquats;
Warmup
1*100
1*110
1*120
1*130 fail, duidelijk nog de nasleep van gisteren.
3*95
3*100
3*102.5
2*5*50

Hoop squatcleans, split jerks, flys en wat biceps.

Jammer van de fail, hoe hoger de gewichten hoe meer kans dat er minder goede dagen tussen zitten.
 
Training 12 september;

Een dag rust genomen om knieën te laten herstellen van 14 dagen maxen.

Sinds drie dagen heb ik een ontzettend grote onderhuidse puist op mijn borst (alsof ik weer 18 ben). Ik weet niet of het door de Var komt, de proteïne intake of het zweterige weer van vorige week. Eens per jaar krijg ik sowieso nog wel eens last van (meestal bij extreme hitte). Anyways toen ik 19 was heb ik kilo's minocycline weggeslikt voor deze cystic acne en omdat me dit volledig opklaarde (zonder merkbare sides) doet mijn arts er niet lastig over om dit voor te schrijven. Even bellen en kuurtje afgehaald. Misschien frituur ik mijn lever totaal maar goed dood gaan we toch (en lees hier niks over interactie op het net).

Terug naar training;
Backsquats:
Warmup
1*100
1*110
1*120
1*130
1*140
1*150
1*157.5 easy, even zitten tobben wat een goede opbouw zou zijn naar 170.
1*170 Fail. Toen ik het gewicht unrackte stond ik al te trillen op mijn benen. Tot parallel gesquat en vervolgens op de spotters gelegd.
3*125
3*130
3*140 te licht door het niet gemaakte pr
2*5*70

Wide grip push press;
5*40
3*50
1*60
1*70
1*80
1*85f egh.... no leggdrive to speak off.

Hoop behind the neck jerks met 60

Squatcleans opgewerkt tot easy 95

Dropsnatch pr met 55, 60f op balans

Al met al een leuke training. Zuur dat ik gewoon weer 170 op mijn nek heb gehad en niet gemaakt heb. Fck it nog een week te gaan.
 
van 162.5 pr lijkt ook een best grote stap. Ook mentaal.
 
Back
Naar boven