AndroidHealthClinic

Ander trainingsschema.

DhrReusAFCA

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
80kg
Vetpercentage
10%
Goedemiddag!

Ik volg nu bijna 8 weken lang een full body schema, en merk dat ik qua gewichten en progressie er niet meer op vooruit ga.
Nu ben ik op zoek naar een ander schema, en heb daarbij jullie advies nodig.
Zou ik overgaan op een split of zou ik blijven bij een full body? en wat kan ik aan mijn schema wijzigen?

Mijn doel is om meer massa te krijgen. zowel vet als spier.
Mijn armen vallen het meest tegen van me lichaam, meer omdat daar amper vet terecht komt.
Ik heb alle tijd van de wereld om te trainen, dus als ik wil zou ik 7 dagen kunnen trainen.

Dit is het full body schema dat ik nu volg.

1. Maandag
barbell squats 3x8
Leg curl 3x8
T-bar row 3x10-12
Lunges 3x8 per been
Pull ups 3x10
Biceps dumbbell curl 3x10
Dumbbell hammer curl 3x6
Kuiten legpress gebogen benen 4x15
plank 3x max

2. Dinsdag
Barbell Benche press 3x8
Cable fly 3x10
Standing barbell press 3x10
Lateral raises incline 3x10
Face pulls 3x12
Small benche press 3x8
Overhead cable extension 3x6
kuiten gestrekte benen 4x12
side plank 3x max per kant

3. Donderdag
Deadlift 3x12
Leg extension 3x8
Legpress 1 been 3x8
Straight arm pull down 3x10
Chin ups (lat pull) 3x10
Barbell drag curl 3x8
Cable hammer curl 3x6
kuiten gebogen benen 4x15
plank 3x max

4. Vrijdag
Incline benche press 3x8
peck deck (duimen naar binnen) 3x8
Dumbell shoulder press 3x10
Reverse peck deck 3x12
shrugs 3x10
skull chrusher 3x6
dumbell triceps press 3x8
kuiten legpress gestrekte benen 4x12
side plank 3x max

Laatst bewerkt:
Je doet ook echt bizar veel oefeningen, probeer je te richten op de compounds. Sterker worden op de Squat, Bench Press, Overhead Press en Deadlift zou voorlopig je prioriteit moeten hebben.

Je zou kunnen kiezen voor een 2 daagse split of een 3 daagse split. 3 daagse split kan je gewoon door tellen na 3 trainingen. Dus op dag 4 is weer dag 1 enz.

• Topic Starter Topic Starter
D
Je doet ook echt bizar veel oefeningen, probeer je te richten op de compounds. Sterker worden op de Squat, Bench Press, Overhead Press en Deadlift zou voorlopig je prioriteit moeten hebben.

Dus jij raad aan om minder oefeningen per dag te doen.
Welk zou je weglaten dan?

En dan met een 3 daagse split, 6 dagen per week te gaan, zodat je alles 2x pak. of dat niet?

Je hoeft niet persee 6x per week, mag ook 4x of 5x per week met een 3 daagse split.

Je aantal oefeningen valt wel mee, het is immers fullbody. Door te splitten krijg je gelijk al minder oefeningen per training.

Je hoeft niet persee 6x per week, mag ook 4x of 5x per week met een 3 daagse split.

Je aantal oefeningen valt wel mee, het is immers fullbody. Door te splitten krijg je gelijk al minder oefeningen per training.

Ja precies. Maar ik heb genoeg tijd om 6x per week te gaan.
Hoorde alleen dat het niet verstandig kan zijn als je een split 2x pw gaat gebruiken omdat je spieren dan te weinig rust krijgen.

Ja precies. Maar ik heb genoeg tijd om 6x per week te gaan.
Hoorde alleen dat het niet verstandig kan zijn als je een split 2x pw gaat gebruiken omdat je spieren dan te weinig rust krijgen.

Als je maandag rug, biceps en rear delts traint en dan donderdag pas weer. Is als de intensiteit goed is prima te doen. Er zitten dan 70 uur ongeveer tussen die trainingen voor herstel.
Als je ma-di - do-vrijdag traint zit er nog meer ruimte tussen en die verschilt zelfs per week.

Als je maandag rug, biceps en rear delts traint en dan donderdag pas weer. Is als de intensiteit goed is prima te doen. Er zitten dan 70 uur ongeveer tussen die trainingen voor herstel.
Als je ma-di - do-vrijdag traint zit er nog meer ruimte tussen en die verschilt zelfs per week.

Jaa dat zou dan kunnen idd.
Ik ga toch voor een 4 daagse spilt schema hierna denk ik, en dat dan weer 8 weken, totdat ik merk dat ik geen progsessie meer boek en dan weer overga op een full body om me lichaam om de tijd een andere training te geven.

Kies dan een bestaand schema. Je hoeft echt niet zelf te bedenken. Neem bijv. bad boy basics van chad waterbury, prima programma waar je wel op vooruit moet gaan. Ook beter dan stronglifts e.d.

Je kan de dagen ook wat in elkaar schuiven als je meer wilt trainen, maar let op dat je wel hersteld en dus ook genoeg eet als je meer gaat trainen. Eten is vaak het grootste gebrek.

Terug
Naar boven