AndroidHealthClinic

Anticonceptie & AAS

maike

Novice
Waardering
0
Hoi meiden!

Ik heb een vraagje over de wisselwerking tussen anabolen en anticonceptie, waarop ik maar geen eenduidig antwoord kan krijgen. Uiteraard veranderen de bloedwaardes qua hormonen bij gebruik van aas, maar wordt de anticonceptie zelf hierdoor ook minder werkzaam? Om explicieter te zijn in mijn geval: kan boldenon de werking van de nuvaring verminderen?

Als iemand hier ervaring mee heeft of hier wel duidelijk informatie over heeft gevonden, hoor ik het graag!!

Hier kan blijkbaar niemand een antwoord op vinden, best vraag je dit aan een arts.

Ik zou ook wel graag het antwoord weten hierop.

Same question here, maar dan voor Anavar en een 'gewone' pil zoals Marvelon...

Wel, tijdje geleden heeft m'n ex een operatie ondergaan aan haar schouders, ze kreeg een androgeen middel toegedient om de pezen en spieren te versterken, de pil kon ze blijven nemen maar merkte dat ze die tijd (8weken) geen doorbrekende menstruatie kreeg eenmaal gestopt kwam het allemaal tot zijn positieven, hopelijk heb je daar iets aan.

gebruik voor de ckerheid gewoon een extra voorbehoedsmiddel, en blijf die gebruiken tot een week of 2/3 na het einde van de kuur....

Wel, tijdje geleden heeft m'n ex een operatie ondergaan aan haar schouders, ze kreeg een androgeen middel toegedient om de pezen en spieren te versterken, de pil kon ze blijven nemen maar merkte dat ze die tijd (8weken) geen doorbrekende menstruatie kreeg eenmaal gestopt kwam het allemaal tot zijn positieven, hopelijk heb je daar iets aan.
Zou kunnen zijn dat het androgene middel hetzelfde 'doet' als de pil (die kun je ook doorslikken, en zo menstruatie uitstellen)
gebruik voor de ckerheid gewoon een extra voorbehoedsmiddel, en blijf die gebruiken tot een week of 2/3 na het einde van de kuur....
Is voor mij (nog) niet relevant, heb geen plannen tot AAS gebruik - maar het lijkt me in ieder geval iets om te onthouden!

Ik heb nooit gezegd dat ik tegen gebruik van AAS ben. Ben wel nuchter genoeg om te weten dat ik de komende tijd veel kan bereiken zonder...

Is daar iets mis mee?

Ik vind het gewoon jammer als mensen gaan kuren, en voor vrouwen vind ik het helemaal onbegrijpelijk. Maar iedereen moet doen wat ie zelf wil.

Misschien omdat die hormonen altijd vermannelijkend zijn?Dus je gaat altijd meer een beetje meer man van worden...
De pil op zichzelf heeft ook anabole effecten..maar natuurlijk gaat daar altijd vocht bij gepaard.

---------- Toegevoegd om 14:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:07 ----------

De pil is, naast sterilisatie, het meest doeltreffende middel om zwangerschap te voorkomen.

Zo'n klein pilletje verhindert dat er een eisprong plaatsvindt. In de pil zitten namelijk oestrogenen en progestagenen die je lichaam misleiden. Als de pil ingenomen wordt, komen beide hormonen in de bloedbaan terecht. Ze vertellen aan de hypofyse precies zoals de echte eierstokhormonen, dat de eisprong " al heeft plaatsgevonden", hoewel dat in werkelijkheid niet het geval is.

Ook beïnvloeden de hormonen in de pil de baarmoederwand zodanig, dat er zich geen eitje in kan nestelen. Bovendien wordt het slijm in de baarmoederhals door de hormonen dikker, waardoor zaadcellen minder goed in de baarmoeder kunnen doordringen.
Deze drie factoren tesamen zorgen voor de goede betrouwbaarheid van de pil.

Maar de pil is in principe zoals elke dag steroiden innemen,wat veel mensen niet beseffen.
Geen androgenen,maar oestrogenen dus,die daarom niet minder schadelijk zijn.
cholestasis,spatische darm enzo is zeer reel bij langdurig gebruik.

Wat zijn je doelen, zijn die zonder rommel haalbaar?

BB fysiek (spiermassa!) en droger worden, voorlopig ben ik gelukkig met een procent of 15... (de helft van wat ik nu heb?)
Ja, dat moet zonder 'rommel' haalbaar zijn.
En dat is de reden waarom ik ook niet gebruik. Ik sluit niks uit voor de toekomst.

Misschien omdat die hormonen altijd vermannelijkend zijn?Dus je gaat altijd meer een beetje meer man van worden...
De pil op zichzelf heeft ook anabole effecten..maar natuurlijk gaat daar altijd vocht bij gepaard.

---------- Toegevoegd om 14:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:07 ----------

De pil is, naast sterilisatie, het meest doeltreffende middel om zwangerschap te voorkomen.

Zo'n klein pilletje verhindert dat er een eisprong plaatsvindt. In de pil zitten namelijk oestrogenen en progestagenen die je lichaam misleiden. Als de pil ingenomen wordt, komen beide hormonen in de bloedbaan terecht. Ze vertellen aan de hypofyse precies zoals de echte eierstokhormonen, dat de eisprong " al heeft plaatsgevonden", hoewel dat in werkelijkheid niet het geval is.

Ook beïnvloeden de hormonen in de pil de baarmoederwand zodanig, dat er zich geen eitje in kan nestelen. Bovendien wordt het slijm in de baarmoederhals door de hormonen dikker, waardoor zaadcellen minder goed in de baarmoeder kunnen doordringen.
Deze drie factoren tesamen zorgen voor de goede betrouwbaarheid van de pil.

Maar de pil is in principe zoals elke dag steroiden innemen,wat veel mensen niet beseffen.
Geen androgenen,maar oestrogenen dus,die daarom niet minder schadelijk zijn.
cholestasis,spatische darm enzo is zeer reel bij langdurig gebruik.

Eigenlijk heb ik het vermoeden dat je a.s. ook zou kunnen nemen ALS anticonceptie, maar dan met wat meer/ andere bijwerkingen :p
MAAR; ik geef geen garanties als iemand toch zwanger zou worden tijdens een kuur:D

Anabole effecten van de pil...hmm ik kan nog geloven dat dat waar is ook, in principe heb ik de indruk dat oestrogenen helemaal niet zo slecht voor je fysiek zijn alleen testosteron is (veel) beter, en er is het verschil in andere geslachtskenmerken wat ze bevorderen dat maakt dat mannen er niet graag teveel van hebben, en vrouwen meestal liever niet teveel testosteron.
Maar ik betwijfel toch of het zin heeft om de pil te laten voorschrijven voor betere prestaties:o misschien toch maar eens een receptje vragen, "de pil" is tenminste niet verboden:rolleyes:

Terug
Naar boven