XXL Nutrition

Apk verlopen verzekering?

Op grond van subrogatie zal de verzekeraar het geld uiteindelijk op jou verhalen.

Succes.

Verhaalt de verzekeraar niet voor zichzelf? Dan kan er ook geen sprake zijn van een andere partij ofwel subrogatie

geen apk = geen verzekering

Kan je niet vragen, per maand of per 3maand te betalen?
Maar als je een nieuwe koopt wordt dat toch verrekend, je bent het geld toch nooit kwijt, die nieuwe moet toch ook een verzekering hebben..
In België kan dat toch...

Kan je niet vragen, per maand of per 3maand te betalen?
Maar als je een nieuwe koopt wordt dat toch verrekend, je bent het geld toch nooit kwijt, die nieuwe moet toch ook een verzekering hebben..
In België kan dat toch...

In NL krijg je een beetje korting als je 1x per jaar betaald.

Verhaalt de verzekeraar niet voor zichzelf? Dan kan er ook geen sprake zijn van een andere partij ofwel subrogatie

Het is al weer even geleden dat ik verb recht heb gehad dus kan er ook wel naast zitten. Maar stel dat ts schade veroorzaakt met zijn afgekeurde en onverzekerde auto jegens een verzekerde partij. Dan heeft die wederpartij iig een vordering op ts uit od. Stel dat de verzekeraar van de geleadeerde die schade voldoet aan die verzekerde. Ogv 7:962 gaat de vordering die de geleadeerde had op ts dan toch over op de verzekeraar?

Als de verzekeraar van de gelaedeerde de schade voldoet aan haar zal deze dit gelijk bij de verzekeraar van TS kunnen verhalen, rekening courant tussen verzekeraars. De verzekeraar van TS zal over blijven met een vordering op hem, uit eigen naam zullen zij deze moeten verhalen op TS.

Het gaat er toch juist om dat de verzekeraar dezelfde rechten verkrijgt als de oorspronkelijke schuldeiser (ook eventuele nevenrechten als daar sprake van is). Subrogatie is niet meer dan de overgang van een vordering van de schuldeiser op een derde die de schuld voldoet, in de door de wet bepaalde gevallen. Door de vordering van de gelaedeerde op de TS te voldoen gaat deze vordering hier niet teniet maar gaat deze bij wijze van subrogatie over. Ik heb het dus over de vordering die de verzekeraar van de gelaedeerde krijgt op TS. Ts is niet verzekerd. Art 7:692 lid 1 bepaalt dat de schade vordering die de verzekerde ter zake van door hem geleden schade anders dan uit verzekering op derden heeft (OD), overgaat op de verzekeraar voor zover de verzekeraar de schade voldoet. De verzekeraar verkrijgt daarmee een verhaalsrecht op een derde.

in belgie ben je zeker niet meer verzekerd.maar als je verzekering voor jaar betaald en je stopt binnen 2 maand krijg je toch gewoon je geld terug?in belgie toch.

ben jij nou echt zo stom of ben ik zo slim???? Natuurlijk ben je niet verzekerd zonder apk.... je bent trouwens ook een mong**l als je onverzekerd gaat rijden.

in belgie ben je zeker niet meer verzekerd.maar als je verzekering voor jaar betaald en je stopt binnen 2 maand krijg je toch gewoon je geld terug?in belgie toch.

hier ook

---------- Post toegevoegd 19 May 2013 om 10:33 ----------

ben jij nou echt zo stom of ben ik zo slim???? Natuurlijk ben je niet verzekerd zonder apk.... je bent trouwens ook een mong**l als je onverzekerd gaat rijden.

Zijn uitgaven liggen hoger dan zijn inkomsten.

Liever dat je, je auto verzekerd want je heb veel eerder de kans dat er net een politie auto met kenteken scanner achter je rijd.

Dan ben je ook een hoop geld kwijt, misschien nog zelf bij weg misbruikers op tv.

Schors je auto , gooi m uit de verzekering, zoek in Amsterdam oid de dikste en duurst auto die geparkeerd staat en rijd er vol gas tegen aan. Vervolgens pak je een lepel en maak je een foto voor dbb. Kee?

Uit je verhaal maak ik op dat je huidige auto zo goed als rijp is voor de sloop. Verlopen APK is een overtreding, dus je krijgt inderdaad automatisch een 'M' boete van het CJIB. En als je staande wordt gehouden, krijg je elke keer een boete (geen geldig keuringsbewijs: 130 euro).

Qua verzekering geen idee, dat moet je in je voorwaarden lezen. Maar als jij iemand anders aanrijd, en ze komen tijdens technisch onderzoek erachter dat een gebrek aan het voertuig (APK keuringspunt bijv. deugdelijke remmen, banden voldoende profiel etc.) heeft geleid tot het ongeval, kan je mooi de rest van je leven dokken.

• Topic Starter Topic Starter
hier ook

---------- Post toegevoegd 19 May 2013 om 10:33 ----------

Zijn uitgaven liggen hoger dan zijn inkomsten.

Hoe kom je daarbij? lees je het verhaal wel?
De auto is rijk voor de sloop, welke debiel geeft er dan geld aan uit?
Ben opzoek naar een nieuwe auto.

---------- Post toegevoegd 19 May 2013 om 17:35 ----------

Liever dat je, je auto verzekerd want je heb veel eerder de kans dat er net een politie auto met kenteken scanner achter je rijd.

Dan ben je ook een hoop geld kwijt, misschien nog zelf bij weg misbruikers op tv.
Ik weet niet hoe jij/jullie bij het verhaal komen dat ik geen verzekering betaal? ik betaal gewoon nog verzekering hoor..

Hoe kom je daarbij? lees je het verhaal wel?
De auto is rijk voor de sloop, welke debiel geeft er dan geld aan uit?
Ben opzoek naar een nieuwe auto.

---------- Post toegevoegd 19 May 2013 om 17:35 ----------

Ik weet niet hoe jij/jullie bij het verhaal komen dat ik geen verzekering betaal? ik betaal gewoon nog verzekering hoor..

Dan laat deze auto meteen schorsen, ookal staat de auto stil, indien deze op de openbare weg staat volgt een extra bekeuring...

Je mag geloof ik nog 2 maanden door rijden nadat je apk verlopen is.
Hoe moet je verzekering er eigenlijk achterkomen bij bijv parkeerschade dat je apk is verlopen?

Ik snap dat als je iemand dood rijdt en je remmen waren niet goed dat ze er wel achter komen, maar simpele blikschade weet verder niemand dat je apk is verlopen hoor.

Terug
Naar boven