AndroidHealthClinic

Apk verlopen verzekering?

Hoop dat je ergens tegen aan rijd

Je mag geloof ik nog 2 maanden door rijden nadat je apk verlopen is.
Hoe moet je verzekering er eigenlijk achterkomen bij bijv parkeerschade dat je apk is verlopen?

Ik snap dat als je iemand dood rijdt en je remmen waren niet goed dat ze er wel achter komen, maar simpele blikschade weet verder niemand dat je apk is verlopen hoor.

Verzekeraars keren gewoon uit aan het 'slachtoffer' volgens mij. Indien het dus echt gaat om een aanrijding met letsel etc. en het ongeval is verwijtbaar aan de verlopen APK, gaan ze in dat geval waarschijnlijk dus wel de schade verhalen op de dader. APK vervaldata zijn gewoon openbaar, dus iedere simpele ziel zou dat kunnen raadplegen, zelfs het slachtoffer. Blikschade veroorzaken WA (+) of all risk heb ik geen idee van of ze daar moeilijk om doen..

Je mag geloof ik nog 2 maanden door rijden nadat je apk verlopen is.
Hoe moet je verzekering er eigenlijk achterkomen bij bijv parkeerschade dat je apk is verlopen?

Ik snap dat als je iemand dood rijdt en je remmen waren niet goed dat ze er wel achter komen, maar simpele blikschade weet verder niemand dat je apk is verlopen hoor.

Zodra de APK is verlopen, mag je NIET meer met het voertuig rijden. Wettelijk gezien mag het voertuig na een maand niet meer op de openbare weg staan. Na verloop van 2 maanden krijg je automatisch een bekeuring opgestuurd.

Zodra je met een voertuig zonder geldige APK op de openbare weg een ongeluk vervalt de dekking van de autoverzekering.

• Topic Starter Topic Starter
Goed nieuws voor de zeurpieten:

De auto is verkocht, morgen komt er een nieuw beest.
Heb niemand doodgereden, dus is verder goed gegaan qua verzekering/apk, heb ook geen boete gekregen.

Gr

Terug
Naar boven