XXL Nutrition

Apple stelt iPad voor (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Denk ik ook, niet dat andere bedrijven dat niet doen. De technologie om 1TB externe schijven te produceren bestond al lang voor de eerste 40GB versies op de markt kwamen. Allemaal strategie om zoveel mogelijk te blijven verkopen.

Het is vaak ook een kostenkwestie maar in het geval van de Ipad is veel technologie gewoon zonder al teveel kosten in te bouwen. Als die Ipad overigens een scherm krijgt waar het prettig op lezen is zou ik een verbeterde versie wel kopen. Vrees echter dat het niet in de buurt komt van de kwaliteit van een echte E-reader, ook al heeft de Ipad dan wel een kleurenscherm.
 
Werk zelf in de grafische industrie en zit de hele dag achter een Imac. Ben echt blij dat wij Mac's hebben staan en geen pc's. Het werkt zoveel fijner.
 
Kom er maar in BigT

2vlp7dj.png
 
Ik ben al een tijdje binnengekomen hoor Akira ;)
 
De ipad kan niet multitasken ... Sterker nog je kan geen muziek luisteren terwijl je internet of een ebook leest. Heel vaag... Eigenlijk dus een kindle+ waar je geen extrne datacarriers op kan aansluiten.

Grappig, maar geen toegevoegde waarde

Je kan wel je interne iPod gebruiken terwijl je iets anders doet. iPad zal ook wel weer gejailbreakt worden en dan is multitasking wel mogenlijk. Is nu ook mogenlijk met de iPhone/iPod Touch dmv Backgrounder uit Cydia.
 
Wat dacht je dan van de ipad als de Chrome-OS killer... Dat hele chrome is niets meer dan een webbrowser... nou, dat kan de ipad ook wel. Meer heeft chrome-os niet te bieden, de ipad wel.
 
'Kloon iPad al lang te koop in Azië'

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
De p88 van Fuji

TOKIO/SHANGHAI - Een gadget dat lijkt op de woensdag door het Amerikaanse computerconcern Apple gepresenteerde iPad, een soort kruising tussen een iPhone en een laptop, is al jaren te koop in Azië. Dat beweert elektronicaconcern Fuji vrijdag. Mogelijk legt het Japanse bedrijf een claim neer bij Apple.

Volgens een Fujiwoordvoerder heeft het bedrijf de naam iPad al in maart 2003 gedeponeerd bij het Amerikaanse octrooibureau US Patent and Trademark Office. De registratie is echter nog niet rond, aldus de zegsman.

De iPad is een ultradun appaat met een aanraakscherm ter grootte van ongeveer een A4 en kan worden gebruikt om op internet te surfen, te e-mailen, films te bekijken, te gamen en kranten en boeken te lezen.

Ook in China is al zeker een half jaar een 'kloon van de iPad' te koop, meldden Chinese media vrijdag. De P88 werd gelanceerd in augustus. Het apparaat heeft een groter scherm, snellere processor en groter geheugen dan de iPad. Ook is de P88 uitgerust met usb-poorten, die de iPad niet heeft. (ANP)
 
Dit gaat de wereld niet veroveren zoals de iphone en ipod
 
Grappig al die haters op het internet. Zeker als je weet dat het exact dezelfde kritieken zijn als bij de intro van de iphone. Iedereen weet hoe dat afgelopen is, daarna hebben we nooit meer wat van de haters gehoord :o

Gisteren de presentatie nog gezien, schitterend apparaat. Dit gaat gewoon verkopen als zoete broodjes let maar op.
 
Leuk voor als je een hond hebt, voor de rest zie ik er geen enkele meerwaarde in, netbooks zijn vele malen coïtusier.
Snel, goede battery, klein en van alle gemakken voorzien, ik zal ook nooit meer een laptop kopen.
Je kan werkelijk alles met zo'n klein sletje.

---------- Post added at 12:07 ---------- Previous post was at 12:06 ----------

Dit gaat de wereld niet veroveren zoals de iphone en ipod
Het zal echt wel behoorlijk verkopen, alleen al de mensen die Apple geil zijn, waar er heel veel van zijn.
 
Als Jobs de I-turd had neergelegd op het podium was de zaal ook lyrisch geworden. Apple verkoopt tegenwoordig een vrij gedeelte van hun producten op de naam alleen.
 
Eric joins the haters :D

De software is gewoon weer erg nice als je de presentatie hebt gezien. De 'beperkingen' van de hardware hebben te maken met het feit dat Apple vooral 'eigen' content wil verkopen, moeten zij weten natuurlijk, dat recht hebben ze, je moet wel gek zijn om in je eigen vel te gaan snijden.

Als je er over gaat nadenken zijn die beperkingen eigenlijk geen beperkingen. Ze hebben 3 stores waar alles te vinden is wat een gebruiker kan wensen voor een toestel als dit. Alles wat mensen op de iphone al hebben aangeschaft is ook te gebruiken op de ipad.

Dit is gewoon erg handig voor onderweg, 's ochtends om het nieuws te lezen (gewoon uit standby halen en klaar). Ik zie er wel een markt voor, en in zekere zin is het wel een nieuw concept. Hoewel een deel van de technologie vroeger al beschikbaar was, is het toch ook een heruitvinding wat een gat in de markt heeft gevonden.

De prijs is ook vrij laag in verhouding tot andere Apple producten, $499 is betaalbaar voor elke Amerikaan en voor zij die geen macbook kunnen betalen mogelijk een alternatief.

Naast de kritiek (die betwistbaar is) heeft het ding ook heel wat grote voordelen (die de haters moedwillig verzwijgen). Ik zou zeggen bekijk de filmpjes als je benieuwd bent naar die pluspunten.
 
Haters? Ik heb zelf aangegeven dat ik een verbeterde versie wel zou kopen, dat is geen haatgedrag. Alleen vind ik zo'n zaal met oeh en aah roepende nerds licht aandoenlijk, maar goed hoort er ook bij als een presentatie wordt gegeven.
 
Als ''Flash'' er op komt :thumbup:! Youtube, filmpjes kijken op internet. Grote bezigheid in mijn no-life! Ziet er allemaal leuk uit, maar inderdaad zoals Eric zegt, de verbeterde versie zou ik ook overwegen te kopen.
 
Youtube kan je er sowieso op kijken. Via de video app kan dat.

Haters? Ik heb zelf aangegeven dat ik een verbeterde versie wel zou kopen, dat is geen haatgedrag. Alleen vind ik zo'n zaal met oeh en aah roepende nerds licht aandoenlijk, maar goed hoort er ook bij als een presentatie wordt gegeven.
Kwam zo over maar wat die zaal betreft heb je wel een punt. Maar het is ook vaak stil geweest als je de hele presentatie hebt gezien. Op bepaalde momenten was Jobs aan het uitleggen hoe je kon browsen op het web, toen moesten er een paar lachen omdat het nogal voor de hand lag. Vind het altijd wel lachen hoe vaak hij dezelfde lyrische woorden en zinnetjes gebruikt :D
 
Pluspunt van de iPad is wel dat Apple nu eens een processor in eigen huis heeft ontwikkeld...
 
Big T , je bent een fanboy.
 
Back
Naar boven