MuscleMeat

Aquarium

Aquariumfanaten.

en eigenlijk BB-forum

9kpbt2.png

Ik heb toch nog steeds m'n twijfels of het 'aquariumfanaten' of 'aquarium fanaten' is. Ben nooit een ster in taal geweest.

Ook Aquariumliefhebber,
maar dan maar van meer van de extreme kant,monsterfishkeeping(grote tanks/grote vissen(piranha's arowana's snakeheads alen,krokodilsnoeken,grote cichliden,bichirs,longvissen,datnioides enzovoort)

heb op het momenteel een bak met 2jonge snakeheads.
zijn nog klein,maar als ze groot zijn kan ik niet meer veilig met mijn hand in de bak,beetwonden worden vaak littekens.

ook heb ik 1panaque van 31cm.

hier een introductie voor mensen die niet weten wat een snakehead is:
http://www.youtube.com/watch?v=nmU7etSYYqI

Ik heb toch nog steeds m'n twijfels of het 'aquariumfanaten' of 'aquarium fanaten' is. Ben nooit een ster in taal geweest.

Het is aquariumfanaten.

http://www.spatiegebruik.nl/

In het Nederlands moeten samengestelde woorden gewoon aan elkaar geschreven worden.
Er is dus geen enkele reden om een spatie in te voegen bij woorden als 'leesplezier', 'hogesnelheidslijn' en 'keukenbenodigdheden'. Deze fout wordt onnodig veel gemaakt, en het lijkt er zelfs op dat de foute spelling steeds vaker wordt toegepast. Een slechte ontwikkeling.

Hey thanks!

Koop ook het boek 'weg om legging' :)

Heb zelf een 60 liter bak, leuk dingetje. Echter, zoals al eerder is aangegeven, onderhoud wordt op een gegeven moment wel een beetje een 'sleur'. Denk er dus goed over na!

Wij hebben vroeger ook mooie tropische vissen gehad in een groot aquarium.
Scheelt wel dat we in de familie een grote speciaalzaak hadden.

Mijn vader bouwde vroeger de bakken gewoon zelf.
Mooiste vissen die je maar kon bedenken, en ook wat kreeften en krabben erin. Alleen mijn vader werd het op een gegeven moment beu als ie er een nieuwe vis in had gedaan van 50 gulden en die vis werd dan in een minuut door midden geknipt:D

heb ook een zwembad staan, 250 liter zoetwater, zitten nu zuid-afrikaase chicliden in, wel mooie beesten.
Heb ook Malawi gehad maar was behoorlijk veel werk en ze slopen alles wat ze tegenkomen in je bak, hetzelfde geldt voor tanganyika vissen

Ook Aquariumliefhebber,
maar dan maar van meer van de extreme kant,monsterfishkeeping(grote tanks/grote vissen(piranha's arowana's snakeheads alen,krokodilsnoeken,grote cichliden,bichirs,longvissen,datnioides enzovoort)

heb op het momenteel een bak met 2jonge snakeheads.
zijn nog klein,maar als ze groot zijn kan ik niet meer veilig met mijn hand in de bak,beetwonden worden vaak littekens.

ook heb ik 1panaque van 31cm.

hier een introductie voor mensen die niet weten wat een snakehead is:
http://www.youtube.com/watch?v=nmU7etSYYqI

snakeheads zijn toch die vissen die volledige biotopen verslinden en moeilijk uit te roeien zijn? if so, dont release them, please :p (no joking)

Heeft er iemand pics van zijn aquarium? altijd leuk om te zien :)

ik ga sowieso geen grote vissen nemen, heb liever 20 kleintjes dan 2 grote. Heb graag wat te kijken in het aquarium. kan uren naar een mooi aquarium kijken, ontspant heel goed

Malawi chicliden zijn inderdaad een ramp. Gooi dan je bak maar vol met bakstenen en nep planten, want die beesten slopen echt alles.

Ongeveer alles gehad aan tropische vissen, vrnl Amazone gebied dwerg cichliden. Op het moment geen tijd en ruimte voor. M'n laatste bakje van 200L staat leeg bij ouders op zolder:P

Goede info. Helemaal mee eens. Grote dunbevolkte bak, filter met overcapaciteit en je hebt er amper omkijken naar.

Daar hebben ze diepvriesvoer voor uitgevonden. Kan je ook zelf maken. Vriezer open, blokjes afbreken en hoppa. Echt levend is het niet meer, maar het lijkt al meer op eten dan vlokken of sticks en je vissen blijven een stuk mooier en gezonder:D

Klopt. Maar er zijn vissen die ook dat niet echt lijken te accepteren.
Ik gaf ze soms ook weleens een mossel . Best leuk om naar te kijken.

---------- Toegevoegd om 11:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:04 ----------

Malawi chicliden zijn inderdaad een ramp. Gooi dan je bak maar vol met bakstenen en nep planten, want die beesten slopen echt alles.

Dat vind ik juist het leukst , het natuurlijke gedrag van een vis zo veel mogelijk te prikkelen . En vooral als ze jongen krijgen , echt een prachtig gezicht.

---------- Toegevoegd om 11:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:06 ----------

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met CO2?

Vind ik overbodig. Planten groeien net zo goed , ook zonder CO2 of een voedingsbodem.

---------- Toegevoegd om 11:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:11 ----------

Heb zelf nu 3 of 4 jaar een 60 liter aquarium van tetra. Geen idee hoe alle vissen heten. Behalve die karinaaltetra's dan.
Ik vraag wel altijd even in de winkel of de vissen rustig zijn. Heb er weleens sumatraantjes in gehad maar dat was een redelijk slachtveld. :o

Aan het begin veel problemen gehad met algengroei, wat waarschijnlijk kwam door de voedingsbodem die onder het grind lag. Nu paar maanden terug alles eruit gehaald en een complete restyling gedaan zonder voedingsbodem, en de algengroei is nu nihil. (met zelf af en toe wat plantenvoeding uit een flesje)

Kweek nu sinds 2 maanden zelf watervlooien in een 30(?) liter aquarium buiten voor de vissen. Moet de kweek nog wat finetunen maar kan er wel wekelijks een schepje uit halen.

Foto is van vlak na de verbouwing, is nu wat voller gegroeid.

klein.jpg

Opzich wel een mooi aquarium . Kardinaaltetra's zijn echte schoolvissen. Als je je schooltje wat gaat uitbreiden (denk aan 10-12 stuks) , dan zul je zien dat ze zich veel natuurlijker gaan gedragen en ook als een school bij elkaar blijven. En een rijke beplanting zal dit alleen maar meer stimuleren.

snakeheads zijn toch die vissen die volledige biotopen verslinden en moeilijk uit te roeien zijn? if so, dont release them, please :p (no joking)

Heeft er iemand pics van zijn aquarium? altijd leuk om te zien :)

ik ga sowieso geen grote vissen nemen, heb liever 20 kleintjes dan 2 grote. Heb graag wat te kijken in het aquarium. kan uren naar een mooi aquarium kijken, ontspant heel goed

jep snakeheads zijn de gevaarlijkste vissen ter wereld uit zoetwater.
heb de micropeltis gehad(grootste soort),de pulchra en nu de pleurophthalma de groepsoort die het actiefst is van allemaal

Ik heb een 300+ liter bak. Heb em nu sinds 2.5 maand ongeveer. Heb al eerder bakken gehad, deze waren echter nooit boven de 100 liter. Ik dacht, ik pak het eens groots aan dit keer. Er zwemmen 2 pauwoogcichliden in en een aantal appelslakken om de boel een beetje schoon te houden en omdat het mooie beestjes zijn. Pauwoogcichliden (ook wel Oscar Fish genoemd) worden vrij groot en hebben dus wat zwemruimte nodig. Ze zijn zeer intelligent en hebben alles door. Ze onderscheiden mij nu al van m'n moeder, als zij er voor langsloopt doen ze niks en als ik kom worden ze helemaal wild. Het zijn ook echte vreetzakken, onvoorstelbaar hoeveel honger die beesten hebben. Ik geef ze levend voer (sprinkhanen, andere insecten) + cichlidenpellets. Tis wel leuk want ze springen ook uit het water, dan hou ik bijv een sprinkhaan 10 cm boven het water en HOP ze snaaien em zo tussen m'n vingers vandaan :D Op youtube heb je immens veel filmpjes van Oscar's die muizen, kikkers, andere vissen verslinden etc. Echt een kijktip

Genoeg gelul, hier wat foto's:
Hier was de bak aan het indraaien, inrichting is nu alweer vrij anders.
15f3d6c.jpg

Dit is een van de vissen, zo'n 8-10 cm groot op dit moment:
331jd6b.jpg

Nog een leuk filmpje over een volwassen exemplaar :D
http://www.youtube.com/watch?v=6MePdZj-3Og

Haha ****ing bulldozer. Echte karaktervissen. Mooi man:D

Ik heb nu een kleine bak staan van 180L (is trouwens ook een leuke beginnersbak). Heb er nu dwergcichliden M. Altispinosa in zitten met Corydorassen paar L-nummers en een school tetra's. Heb 'vroeger' discussen gehad o.a. wildvang en grotere cichliden van de Geophagus familie. Ik ben begonnen met een 60cm bakje maar kan je aanraden om toch wel met minimaal een meter te beginnen.

Terug
Naar boven