Aquariumfanaten.
en eigenlijk BB-forum
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb toch nog steeds m'n twijfels of het 'aquariumfanaten' of 'aquarium fanaten' is. Ben nooit een ster in taal geweest.
In het Nederlands moeten samengestelde woorden gewoon aan elkaar geschreven worden.
Er is dus geen enkele reden om een spatie in te voegen bij woorden als 'leesplezier', 'hogesnelheidslijn' en 'keukenbenodigdheden'. Deze fout wordt onnodig veel gemaakt, en het lijkt er zelfs op dat de foute spelling steeds vaker wordt toegepast. Een slechte ontwikkeling.

Ik heb toch nog steeds m'n twijfels of het 'aquariumfanaten' of 'aquarium fanaten' is. Ben nooit een ster in taal geweest.
spijtig dat hij voor de rest zo'n domme kloot is
Ook Aquariumliefhebber,
maar dan maar van meer van de extreme kant,monsterfishkeeping(grote tanks/grote vissen(piranha's arowana's snakeheads alen,krokodilsnoeken,grote cichliden,bichirs,longvissen,datnioides enzovoort)
heb op het momenteel een bak met 2jonge snakeheads.
zijn nog klein,maar als ze groot zijn kan ik niet meer veilig met mijn hand in de bak,beetwonden worden vaak littekens.
ook heb ik 1panaque van 31cm.
hier een introductie voor mensen die niet weten wat een snakehead is:
http://www.youtube.com/watch?v=nmU7etSYYqI
(no joking)
Ongeveer alles gehad aan tropische vissen, vrnl Amazone gebied dwerg cichliden. Op het moment geen tijd en ruimte voor. M'n laatste bakje van 200L staat leeg bij ouders op zolder
Goede info. Helemaal mee eens. Grote dunbevolkte bak, filter met overcapaciteit en je hebt er amper omkijken naar.
Daar hebben ze diepvriesvoer voor uitgevonden. Kan je ook zelf maken. Vriezer open, blokjes afbreken en hoppa. Echt levend is het niet meer, maar het lijkt al meer op eten dan vlokken of sticks en je vissen blijven een stuk mooier en gezonder![]()
Malawi chicliden zijn inderdaad een ramp. Gooi dan je bak maar vol met bakstenen en nep planten, want die beesten slopen echt alles.
Heb zelf nu 3 of 4 jaar een 60 liter aquarium van tetra. Geen idee hoe alle vissen heten. Behalve die karinaaltetra's dan.
Ik vraag wel altijd even in de winkel of de vissen rustig zijn. Heb er weleens sumatraantjes in gehad maar dat was een redelijk slachtveld.
Aan het begin veel problemen gehad met algengroei, wat waarschijnlijk kwam door de voedingsbodem die onder het grind lag. Nu paar maanden terug alles eruit gehaald en een complete restyling gedaan zonder voedingsbodem, en de algengroei is nu nihil. (met zelf af en toe wat plantenvoeding uit een flesje)
Kweek nu sinds 2 maanden zelf watervlooien in een 30(?) liter aquarium buiten voor de vissen. Moet de kweek nog wat finetunen maar kan er wel wekelijks een schepje uit halen.
Foto is van vlak na de verbouwing, is nu wat voller gegroeid.
![]()
snakeheads zijn toch die vissen die volledige biotopen verslinden en moeilijk uit te roeien zijn? if so, dont release them, please(no joking)
Heeft er iemand pics van zijn aquarium? altijd leuk om te zien
ik ga sowieso geen grote vissen nemen, heb liever 20 kleintjes dan 2 grote. Heb graag wat te kijken in het aquarium. kan uren naar een mooi aquarium kijken, ontspant heel goed
Op youtube heb je immens veel filmpjes van Oscar's die muizen, kikkers, andere vissen verslinden etc. Echt een kijktip