AndroidHealthClinic

Aquarium

Hoezo zou je dat willen? Het is verschrikkelijk moeilijk om die beesten levend te houden een luchtbelletje onder hun 'koepel' en die boort zich er dan heel langzaam doorheen en het aquarium mag geen hoeken hebben omdat kwallen te dom zijn want als ze eenmaal in een hoek zitten komen ze er niet meer uit. Maar het is natuurlijk wel erg mooi en volgens mij ook er rustgevend :eek:

Ja ik weet het allemaal, maar moet te doen zijn.

Dan heb ik waarschijnelijk mijn aquarium gevonden, en ik begin ook inderdaad met kleine vissen.
Ik wil echt groeien in deze hobby, daarom begin ik gewoon rustig.
De aankoop word pas gedaan na mijn 5 weken vakantie want ik wil elke week een foto nemen van de veranderingen in mijn aquarium als mensen intresse hebben zou ik dit best willen posten naar verloop van tijd ?
Vind je zelf Midden Amerikaanse Cychliden leuke vissen om mee te beginnen of raad je wat anders aan ?

Ik zou als beginner echt gewoon met wat tropische doorsnee visjes beginnen, en jezelf niet gelijk gaan overbluffen met chiclides. Neem gewoon een middenmoot bakje van een liter of 120, zorg dat het ecosysteem en bacterieleven goed op gang komt, en begin met wat tetra's, guppy's, black molly's en misschien wat algeneters.

Veel groen in je bak, en lees je goed in betreft de verlichting. Teveel licht is niet goed, te weinig ook niet. Werk met tijdschakelaars want ik garandeer je dat je binnen de kortste keren je eerste algen oorlog gaat voeren zonder die schakelaars.

Idd een goede bak, Madusa. Merk Juwel is goed en wordt inderdaad vaak compleet geleverd. Ik heb zoals je hierboven kunt lezen zelf een Juwel RIO 400.

Zorg wel dat je rekening houd met het formaat bij de aanschaf van je vissen. De meeste Midden Amerikanen -of andere cichlide soorten kunnen flink groot worden. Voor grote vissen is de 180 misschien net iets te klein. Houdt je het bij de kleinere soort dan is het geen probleem natuurlijk ;)

Ik vind die ingebouwde filtersystemen drie keer niks. Vooral als je het ding er uit haalt dan wordt het water weer troebel en vies.

---------- Toegevoegd om 19:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:49 ----------

Dan heb ik waarschijnelijk mijn aquarium gevonden, en ik begin ook inderdaad met kleine vissen.
Ik wil echt groeien in deze hobby, daarom begin ik gewoon rustig.
De aankoop word pas gedaan na mijn 5 weken vakantie want ik wil elke week een foto nemen van de veranderingen in mijn aquarium als mensen intresse hebben zou ik dit best willen posten naar verloop van tijd ?
Vind je zelf Midden Amerikaanse Cychliden leuke vissen om mee te beginnen of raad je wat anders aan ?

Op Marktplaats staan vaak zeer degelijke aquariums , ook van Juwel . Zwarte neons zijn wel sterke visjes en planten zich redelijk snel voort. Nemen ook droogvoer aan .

Idd het interne filter eruit slopen en een externe erop zetten van bijv. eheim of JBL.

btw niet met midden amerikanen beginnen de meeste worden te groot. Je kan best met een zuid amerikaanse dwergcichlide beginnen imo. Apistogramma soort bijv.

Vader heeft er een laten installeren, zoutwater, tropische bak. In het begin wel problemen gehad met de waterkwaliteit, vissen zijn gestorven. Toen samengewerkt met een andere vissenwinkel en nu staat hij er toch al zo'n 3 jaar ongeveer.

Foto van toen hij nog in aanbouw was en de vissen net doodgegaan waren:

post eens een pic in de huidige toestand, moet echt een mooi aquarium zijn :)

Opzich wel een mooi aquarium . Kardinaaltetra's zijn echte schoolvissen. Als je je schooltje wat gaat uitbreiden (denk aan 10-12 stuks) , dan zul je zien dat ze zich veel natuurlijker gaan gedragen en ook als een school bij elkaar blijven. En een rijke beplanting zal dit alleen maar meer stimuleren.
Tnx. Had er iets van 8, maar af en toe valt er eentje uit. Zal wel weer wat halen als ik bij de winkel ben.

Wil sowieso wat meer kleine siervissen erin, maar dan moeten er eerst 1 a 2 van me freaking vette algeneter de pijp uit want die bak wordt echt te klein voor ze. :o

• Topic Starter Topic Starter
Idd het interne filter eruit slopen en een externe erop zetten van bijv. eheim of JBL.

btw niet met midden amerikanen beginnen de meeste worden te groot. Je kan best met een zuid amerikaanse dwergcichlide beginnen imo. Apistogramma soort bijv.

Hoezo die filter er uithalen is dat geen fijne filter ?

Ik zou als beginner echt gewoon met wat tropische doorsnee visjes beginnen, en jezelf niet gelijk gaan overbluffen met chiclides. Neem gewoon een middenmoot bakje van een liter of 120, zorg dat het ecosysteem en bacterieleven goed op gang komt, en begin met wat tetra's, guppy's, black molly's en misschien wat algeneters.

Veel groen in je bak, en lees je goed in betreft de verlichting. Teveel licht is niet goed, te weinig ook niet. Werk met tijdschakelaars want ik garandeer je dat je binnen de kortste keren je eerste algen oorlog gaat voeren zonder die schakelaars.

Ik lees mezelf helemaal kapot haha heb een boek aangeschaft het Cichlidenboek misschien ken je het ?
Ik weet dat ik mezelf niet moet overbluffen en dat ben ik ook zeker niet van plan.
Ik ga beginnen met dwergcichliden aangezien een goede vriend van mij die ook heeft en hij me er af en toe mee kan helpen.

En ik weet het van de schakelaar en die ga ik ook zeker aanschaffen, anders verpest ik het hele ritme voor die vissen :p

ramirezi.jpg

Ook een dwerg.

Tnx. Had er iets van 8, maar af en toe valt er eentje uit. Zal wel weer wat halen als ik bij de winkel ben.

Wil sowieso wat meer kleine siervissen erin, maar dan moeten er eerst 1 a 2 van me freaking vette algeneter de pijp uit want die bak wordt echt te klein voor ze. :o

Nou , doe je kat er een plezier mee (als je die hebt dan) :o.

Laatst bewerkt:
Vind het prachtig om te zien.:cool:

200l gezelschaps aquarium meld zich.

:)

dat is m

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven