- Waardering
- 224
Bodybuilders hebben een pitbull of dito aso hondje. Met een aquarium kun je immers niet over de boulevard paraderen.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Bodybuilders hebben een pitbull of dito aso hondje. Met een aquarium kun je immers niet over de boulevard paraderen.

Ik heb nu een kleine bak staan van 180L (is trouwens ook een leuke beginnersbak). Heb er nu dwergcichliden M. Altispinosa in zitten met Corydorassen paar L-nummers en een school tetra's. Heb 'vroeger' discussen gehad o.a. wildvang en grotere cichliden van de Geophagus familie.

Ik ben begonnen met een 60cm bakje maar kan je aanraden om toch wel met minimaal een meter te beginnen.

ik vindt sommige vissen toch wat hardcore achtiger dan een bulldog :d
Wat vond je van die discussen? Ze zijn wel mooi, maar lijken me zo suf. En dan ook nog zo veeleisend![]()
Het zijn wel 'slimme' beesten had ze binnen een week handtam. Kwamen naar boven om het voer uit me hand te eten. Maar als een ander het deed waren ze weer in de stress en zaten ze weer ergens achter verstopt. Veeleisend valt wel mee
Je moet ongeveer 50L water per vis rekenen dus een aquarium van 400L is wel aan te raden want ze vervuilen nogal die beesten blijven maar aan het schijten. Vooral de kweekvariant is gewoon op zacht kraanwater te houden. Wildvang heeft wat meer energie nodig om het water aan te zuren maar valt opzich ook wel mee. Als je je maar aan de verzorging houd.Het is net verschil tussen een lullig dumbbell setje (verelde vissenkom/accubak) of een powerrack (aquarium)![]()
Meteen hardcore gaan!! 
ja zijn er eigenlijk pauwoog chichliden die klein blijven?

Nop, een crenichila heeft volgens mij wel zo'n beetje dezelfde eigenschappen die heb je wel in het klein![]()
ja zijn er eigenlijk pauwoog chichliden die klein blijven?
Ik zit dan ook vaak zat met een stoel voor het aquarium ipv de TVluvQvist zei:

Huh? Fijn grind bedoel je hoop ik? Je kan nooit zomaar spullen van buitenaf in een aquarium doen ivm kans op vergiftiging. Normaal geel zand werkt over het algemeen niet echt in een aquarium.
Beste probeer je de natuurlijke leefomgeving zo goed mogelijk na te bootsen. En ja, dan zoek je ook vissen en materiaal die bij elkaar passen. Elseviers grote Aquarium Encyclopedie is wel een mooie catalogus voor dat doel.
Nog meer mensen die haten op noob bakken met glimmend en gekleurde kitsch grind? Vissen zullen zich daar niet prettig bij voelen en komen totaal niet tot hun recht. Verder is het gewoon belachelijk lelijk![]()

Nope, er is maar een pauwoogcichlide en die groeit tot een lengte van zo'n 25-30 cm. Er zijn wel verschillende kweekvormen, voornamelijk: Albino, Tiger en Red. Het is een immens gave vis, die wel een grote bak nodig heeft. Er staan zat filmpjes van mensen die deze vissen hebben op youtube. Soms zelfs in een 50 liter.. persoonlijk vind ik dat echt dierenmishandeling maar ik ga er vanuit dat deze mensen zich niet bewust zijn van hoe veel ruimte zo'n beest nodig heeft.

) na jaren wel steeds minder te worden. Ben dan ook aan het overwegen om hier binnenkort afstand van te doen. 
Vader heeft er een laten installeren, zoutwater, tropische bak. In het begin wel problemen gehad met de waterkwaliteit, vissen zijn gestorven. Toen samengewerkt met een andere vissenwinkel en nu staat hij er toch al zo'n 3 jaar ongeveer.
Foto van toen hij nog in aanbouw was en de vissen net doodgegaan waren:
Ik heb in m'n huis een aantal bakken staan, zowel zoutwater als zoetwater. Ik wil graag een jellytank voor op de slaapkamer maar dat is lastig qua import/wetgeving.
Ook mag je die dacht ik niet alleen laten en ik zit grotendeels 'thuis' bij m'n ouders (woon alleen in het weekend in m'n eigen huis tenzij ik bezoek ontvang).

Idd een goede bak, Madusa. Merk Juwel is goed en wordt inderdaad vaak compleet geleverd. Ik heb zoals je hierboven kunt lezen zelf een Juwel RIO 400.
Zorg wel dat je rekening houd met het formaat bij de aanschaf van je vissen. De meeste Midden Amerikanen -of andere cichlide soorten kunnen flink groot worden. Voor grote vissen is de 180 misschien net iets te klein. Houdt je het bij de kleinere soort dan is het geen probleem natuurlijk![]()