MuscleMeat

Aquarium

Sinds ik goudvissen heb, maak ik de ga... :o

Heb me daarnet een juwel rio 240 besteld :D Wordt ook een aquariuaan dus. Keep you posted met alles wat er gebeurt en pics offcourse.

zal snel maar zelf het grapje maken: Sinds ik aquariaan ben, maak ik de gains van mijn leven :p

Heb me daarnet een juwel rio 240 besteld :D Wordt ook een aquariuaan dus. Keep you posted met alles wat er gebeurt en pics offcourse.

zal snel maar zelf het grapje maken: Sinds ik aquariaan ben, maak ik de gains van mijn leven :p

wat voor een biotoop gaat het worden?

Ik ga binnenkort ook weer starten.

Heb nu een juwel bak met kardinalen al een jaar ofzo niet meer schoongemaakt ziek idd.

Maar vind het gewoon een k*t bak was altijd gewend aan 1.30 - 2 meter bakken.

Maar er komt binnenkort een nieuwe juwel rio 400 komen discusjes in.

Ik ga binnenkort ook weer starten.

Heb nu een juwel bak met kardinalen al een jaar ofzo niet meer schoongemaakt ziek idd.

Maar vind het gewoon een k*t bak was altijd gewend aan 1.30 - 2 meter bakken.

Maar er komt binnenkort een nieuwe juwel rio 400 komen discusjes in.

ik heb nu 2x 1 meter bak. maar wil erg graag naar een 2 meter bak, maar die shit is zo duur :mad:

Ik heb een 300 liter bak met 2 roofvissen. Pauwoogcichliden, paar pagina's terug staan foto's. Ze zijn al best groot geworden en eten dat het een lieve lust is. Sprinkhanen, spinnen, vliegen, alles gooi ik erin en ze vinden het maar wat lekker. Kan ze inmiddels ook zeer makkelijk aaien, ze zijn zo tam als wat. Imo de vetste vissen ter wereld :D

Ik heb 2 goudvissen, maar er gaat er 1jtje dood :(

ik wou gister en vandaag een papegaai maar nu niet meer en ook geen parkiet, vissen wil ik ook niet, ik wou altijd een terrarium met reptielen, waterschildpadden, of een hagedis, maar ik hou het maar bij niet exotische dieren want je moet er altijd aan bestenden, zoals warmte en licht en speciale voeding, mijn dwerghamster is makkelijk te onderhouden en mn katten, en voor vogels ben ik toch bang en die worden te oud vind ik. ik zou wel een hond willen maar dat kan niet. licht kost ook allemaal geld voor die hagedissen heh.

Laatst bewerkt:
ik d8 aan een vogelspin maamr die vind ik te eng, wie kent hier kleine hagedissen, misschien zijn die te doen als kameraad voor mijn dwerghamster

---------- Toegevoegd om 22:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:56 ----------

nee laalt maar het heoft niet meer

wat voor een biotoop gaat het worden?

Gewoon gezelschapbak om mee te beginnen, is mijn eerste aquarium, en denk dat meteen een biotoop nog te hoog gegrepen is. Ga sowieso binnen een tweetal jaar verhuizen naar een huis, en hoop dan een grotere bak te kunnen aanschaffen waar ik dan iets natuurgetrouw zou proberen maken

ik heb nu 2x 1 meter bak. maar wil erg graag naar een 2 meter bak, maar die shit is zo duur :mad:
Idd ik heb altijd tweedehands bakken gehaalt.

Had een 1.60x60x60 bak voor 60 euro hahaha met kast + 4 tl balken perfect dus.

Had ik later weer verkocht voor 350 euro :D

Maar ik vertrouw die tweedehands bakjes niet meer echt wie weet wat er mee is gebeurt?

Ik ga daarom gewoon sparen en lekker een rio 400 halen ofzo prachtige dingen zijn dat :)

Idd ik heb altijd tweedehands bakken gehaalt.

Had een 1.60x60x60 bak voor 60 euro hahaha met kast + 4 tl balken perfect dus.

Had ik later weer verkocht voor 350 euro :D

Maar ik vertrouw die tweedehands bakjes niet meer echt wie weet wat er mee is gebeurt?

Ik ga daarom gewoon sparen en lekker een rio 400 halen ofzo prachtige dingen zijn dat :)

dat is echt een ****ing goeie deal :eek:

ik heb mijn bak (100*50*40) met pomp, lich,t verwarming gekocht voor 75. de bak wel opnieuw gekit en nieuwe lichtbak gemaakt. maar doet het prima :)

Ik heb hier 3 salamanders en een malawi cichliden bak :)

hehehe eindelijk mijn bak staan om in te draaien :)

23kc486.jpg

jrr4ax.jpg

nu nog ff 2 weekjes wachten ff testen en vissen kopen :D

hier het hele verhaal voor diegene die het interessant vinden: [Link niet meer beschikbaar]

Ziet er leuk uit, misschien hier en daar wat stevigere planten om het contrast te breken.

Ziet er leuk uit, misschien hier en daar wat stevigere planten om het contrast te breken.

het word een tanganyikan biotoop. de enigste planten die erin mogen zijn anubis soorten of valisinera spiralis. ik heb er nu een soort anubis in zitten. wat waterpest en cabomba om de bak wat sneller op te starten, maar die gaan er over 2 weken uit.

btw het meubel heb ik zelf gemaakt :D

hehehe eindelijk mijn bak staan om in te draaien :)

http://i52.tinypic.com/23kc486.jpg

http://i56.tinypic.com/jrr4ax.jpg

nu nog ff 2 weekjes wachten ff testen en vissen kopen :D

hier het hele verhaal voor diegene die het interessant vinden: [Link niet meer beschikbaar]

Doe maar luxe. Over je planten, de belichting is misschien te zwak of juist te fel. Zelfde voor temperatuur. Waterpest (is geen grote plant, maar goed) gaat bijvoorbeeld snel dood in warm water.

Sommige planten vragen een speciale waterwaarden en voeding. Heb je ook java's gehad? Die doen het bijna altijd goed, in wat voor water je ze ook houdt.

Terug
Naar boven