AndroidHealthClinic

Aquarium

Check m`n garnaal;)
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

vuurgarnaaltjes, heb ik ook :D

:cool: neem aan dat dat beest alleen er in zit?

lijkt me ook wel wat.. of is het erg moeilijk zoiets te onderhouden?

Ja, die zit er alleen in, dit filmpje is alweer even geleden toen ik hem/haar net had.
Er zwommen toen nog wat guppen in waarmee ik de bak ingedraaid heb.
Er kan absoluut niks anders bij.Deze soort leeft solitair en maakt alles binnen zijn territorium af :D
Daarom is het ook nog maar 1x gelukt om ze in gevangenschap te fokken, want zelfs soortgenoten gaan eraan mits je een giga aquarium hebt, zoals ergens in een dierentuin.
Moeilijk te houden is hij niet, zeer sterk , kan afwijkende waterwaardes zeer goed aan en 1 a 2x per week eten is genoeg.
Nadeel is alleen dat hij ook de hele bak sloopt qua inrichting als hij het op zn heupen heeft, enne, met de bak verschonen moet je heel voorzichtig zijn :o

Gz Patrick

Ja, die zit er alleen in, dit filmpje is alweer even geleden toen ik hem/haar net had.
Er zwommen toen nog wat guppen in waarmee ik de bak ingedraaid heb.
Er kan absoluut niks anders bij.Deze soort leeft solitair en maakt alles binnen zijn territorium af :D
Daarom is het ook nog maar 1x gelukt om ze in gevangenschap te fokken, want zelfs soortgenoten gaan eraan mits je een giga aquarium hebt, zoals ergens in een dierentuin.
Moeilijk te houden is hij niet, zeer sterk , kan afwijkende waterwaardes zeer goed aan en 1 a 2x per week eten is genoeg.
Nadeel is alleen dat hij ook de hele bak sloopt qua inrichting als hij het op zn heupen heeft, enne, met de bak verschonen moet je heel voorzichtig zijn :o

Gz Patrick

hmm ok, had al wat gelezen jah..
dat bak verschonen wat versta jij daar onder? kan je gewoon met je klauwen dr in.. of neem je dan het risico dat je met minder vingers weer boven water komt?:p

neem aan dat het filter het water schoon houd.. dus je moet alleen de bodem schoonhouden?

(sorry ik ben een noob wat dit betreft.. verder dan een paar dingen in een vissekom ben ik niet gekomen)

hmm ok, had al wat gelezen jah..
dat bak verschonen wat versta jij daar onder? kan je gewoon met je klauwen dr in.. of neem je dan het risico dat je met minder vingers weer boven water komt?:p

neem aan dat het filter het water schoon houd.. dus je moet alleen de bodem schoonhouden?

(sorry ik ben een noob wat dit betreft.. verder dan een paar dingen in een vissekom ben ik niet gekomen)

Het filter houdt het water idd schoon, maar hij eet nogal slordig, er blijven nogal wat lichaamsdeeltjes en andere troep op de bodem liggen zo nu en dan ;)
Ook moet ik regelmatig mn planten terug zetten of vervangen en de onvermijdelijke aanslag van alg op mn ruiten krijg ik er niet altijd goed vanaf met zo'n magneetgeval.
Ik heb best wat gevechten met alg, omdat deze jongen geen standaard visvoer eet, met als gevolg dat er soms hier en daar wat vless/vis of kip ligt wat weer als vervuiling en/of voedsel voor alg is.

Maar al met al, ben ik blij dat ik er een heb gevonden voor een zacht prijsje, zeker van dit formaat.
De enigste manier om aan deze soort te komen is of rechtstreeks importeren vanuit de amazone, of geluk hebben dat een liefhebber er een weg doet.

Hiervoor heb ik trouwens eerst een gezelschapsbak gehad, vervolgs zuid amerikaanse dwerg chiclide's en daarna een bak met malawi chiclide's.
Mocht deze het loodje leggen, dan ga ik voor snakeheads :D

Edit: en ja, ik ga er gewoon met de handjes in, houdt je scherp hahahaha

Laatst bewerkt:
Het filter houdt het water idd schoon, maar hij eet nogal slordig, er blijven nogal wat lichaamsdeeltjes en andere troep op de bodem liggen zo nu en dan ;)
Ook moet ik regelmatig mn planten terug zetten of vervangen en de onvermijdelijke aanslag van alg op mn ruiten krijg ik er niet altijd goed vanaf met zo'n magneetgeval.
Ik heb best wat gevechten met alg, omdat deze jongen geen standaard visvoer eet, met als gevolg dat er soms hier en daar wat vless/vis of kip ligt wat weer als vervuiling en/of voedsel voor alg is.

Maar al met al, ben ik blij dat ik er een heb gevonden voor een zacht prijsje, zeker van dit formaat.
De enigste manier om aan deze soort te komen is of rechtstreeks importeren vanuit de amazone, of geluk hebben dat een liefhebber er een weg doet.

Hiervoor heb ik trouwens eerst een gezelschapsbak gehad, vervolgs zuid amerikaanse dwerg chiclide's en daarna een bak met malawi chiclide's.
Mocht deze het loodje leggen, dan ga ik voor snakeheads :D

Edit: en ja, ik ga er gewoon met de handjes in, houdt je scherp hahahaha

Ok zn soort idee had ik al;)

fijn werkje dan dat bak verschonen..:p valt die je aan? of is die eerder bang..(zal wel niet denk..)

Ik ga weer een 1.20 meter bakje halen :)

---------- Toegevoegd om 16:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:45 ----------

233530-002.jpg

deze zijn ook heel gaaf: H. Psittacus

iemand enig idee waar je ze in nederland kan halen?

gaaf ding idd. binnenkort ga ik me gezelschap ombouwen tot chicliden,. moet alleen me vissen nog ergens kwijt. door de plee vind ik nogal zonde. en wil dat ze een goed onderkomen krijgen.

Wat betreft het houden van piranha's speelt volgens mij meer het idee dat het in de categorie gevaarlijke vissen thuis hoort.
Want je hebt ze niet omdat het zulke mooie vissen zijn, het zijn geen schoonheden als je ze vergelijkt met veel andere tropische vissoorten.

Ik had vroeger altijd kersenbuikjes latijnse benaming Pelvicachromis pulcher

Valt onder de cichliden, en ook een vissoort die niet zomaar samengaat met veel andere vissoorten, want daar zijn ze te dominant voor.

34h7xg4.jpg

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kersenbuik

ik zou best een aquarium willen hebben met dolfijnen, walvissen en piranha's en dan dat ze alle 3 op gesloten ruimtes zitten en dat ik dan s'avonds een soort van hek open doe zodat ze met zn allen in één ruimte komen en gaan vechten :)

ik zou best een aquarium willen hebben met dolfijnen, walvissen en piranha's en dan dat ze alle 3 op gesloten ruimtes zitten en dat ik dan s'avonds een soort van hek open doe zodat ze met zn allen in één ruimte komen en gaan vechten :)

je bent echt een r*tard.

gelukkig is je postcount een post omhoog gegaan :thumbs:

Doen jullie nog wat speciaals om jullie aquarium op temp te houden van de zomer?

Ik heb aqua-man in een potje

zeau ff bumpen!!!

iemand verstand van lake tanganyika bakken?
want ik sta op het punt om er eentje op te starten en kan nog wel wat tips gebruiken :D

dit gaat erin:
Julidochromis transcriptus (paar)
Lamprologus similis (kolonie)
Altolamprologus calvus white (koppel)

btw, ik heb een 100 cm (200 liter) bak

zeau ff bumpen!!!

iemand verstand van lake tanganyika bakken?
want ik sta op het punt om er eentje op te starten en kan nog wel wat tips gebruiken :D

dit gaat erin:
Julidochromis transcriptus (paar)
Lamprologus similis (kolonie)
Altolamprologus calvus white (koppel)

btw, ik heb een 100 cm (200 liter) bak

Heb er zelf geen ervaring mee, heb malawi's gehad en ben nu op maanvissen overgeschakeld. Maar hier zal je de nodige info wel vinden http://www.tanganyika.nl/

Terug
Naar boven