Tabakstiaan
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 539
Er racet linksboven nog wat heen en weer.neem aan dat dat beest alleen er in zit?
lijkt me ook wel wat.. of is het erg moeilijk zoiets te onderhouden?

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Er racet linksboven nog wat heen en weer.neem aan dat dat beest alleen er in zit?

neem aan dat dat beest alleen er in zit?

Ja, die zit er alleen in, dit filmpje is alweer even geleden toen ik hem/haar net had.
Er zwommen toen nog wat guppen in waarmee ik de bak ingedraaid heb.
Er kan absoluut niks anders bij.Deze soort leeft solitair en maakt alles binnen zijn territorium af
Daarom is het ook nog maar 1x gelukt om ze in gevangenschap te fokken, want zelfs soortgenoten gaan eraan mits je een giga aquarium hebt, zoals ergens in een dierentuin.
Moeilijk te houden is hij niet, zeer sterk , kan afwijkende waterwaardes zeer goed aan en 1 a 2x per week eten is genoeg.
Nadeel is alleen dat hij ook de hele bak sloopt qua inrichting als hij het op zn heupen heeft, enne, met de bak verschonen moet je heel voorzichtig zijn
Gz Patrick

hmm ok, had al wat gelezen jah..
dat bak verschonen wat versta jij daar onder? kan je gewoon met je klauwen dr in.. of neem je dan het risico dat je met minder vingers weer boven water komt?
neem aan dat het filter het water schoon houd.. dus je moet alleen de bodem schoonhouden?
(sorry ik ben een noob wat dit betreft.. verder dan een paar dingen in een vissekom ben ik niet gekomen)

Het filter houdt het water idd schoon, maar hij eet nogal slordig, er blijven nogal wat lichaamsdeeltjes en andere troep op de bodem liggen zo nu en dan
Ook moet ik regelmatig mn planten terug zetten of vervangen en de onvermijdelijke aanslag van alg op mn ruiten krijg ik er niet altijd goed vanaf met zo'n magneetgeval.
Ik heb best wat gevechten met alg, omdat deze jongen geen standaard visvoer eet, met als gevolg dat er soms hier en daar wat vless/vis of kip ligt wat weer als vervuiling en/of voedsel voor alg is.
Maar al met al, ben ik blij dat ik er een heb gevonden voor een zacht prijsje, zeker van dit formaat.
De enigste manier om aan deze soort te komen is of rechtstreeks importeren vanuit de amazone, of geluk hebben dat een liefhebber er een weg doet.
Hiervoor heb ik trouwens eerst een gezelschapsbak gehad, vervolgs zuid amerikaanse dwerg chiclide's en daarna een bak met malawi chiclide's.
Mocht deze het loodje leggen, dan ga ik voor snakeheads
Edit: en ja, ik ga er gewoon met de handjes in, houdt je scherp hahahaha
valt die je aan? of is die eerder bang..(zal wel niet denk..)ik zou best een aquarium willen hebben met dolfijnen, walvissen en piranha's en dan dat ze alle 3 op gesloten ruimtes zitten en dat ik dan s'avonds een soort van hek open doe zodat ze met zn allen in één ruimte komen en gaan vechten![]()
ik zou best een aquarium willen hebben met dolfijnen, walvissen en piranha's en dan dat ze alle 3 op gesloten ruimtes zitten en dat ik dan s'avonds een soort van hek open doe zodat ze met zn allen in één ruimte komen en gaan vechten![]()

zeau ff bumpen!!!
iemand verstand van lake tanganyika bakken?
want ik sta op het punt om er eentje op te starten en kan nog wel wat tips gebruiken
dit gaat erin:
Julidochromis transcriptus (paar)
Lamprologus similis (kolonie)
Altolamprologus calvus white (koppel)
btw, ik heb een 100 cm (200 liter) bak