AndroidHealthClinic

Arm day

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar zit zeker wat in. Ik heb ook wel eens gelezen dat isolatieoefening voor armen weinig meerwaarde hebben na het doen van zware compounds. Spiergroei zou daarmee al nagenoeg maximaal gestimuleerd worden, ook zonder isolatie.

Maar goed, ooit een keer gelezen hebben.. Ik ben geen expert hierin.

ik pak ze 2x per week goed zwaar (na mijn compounds) en dat werkt tot op heden goed.
 
Om mijn level pak ik ze met chin-ups, rows/deads nog genoeg mee en als ik me verveel pak Ik ze na rug dag nog mee. Ik hecht zelf geen belang aan super grote armen, tenzij de rest ook super groot is zoals bij Camelus

Sinds ik die guns van Thomaz heb gezien ben ik ze flink aan het pushen :roflol:
 
Ik vind het wel een bijzonder verhaal dat armen na compounds niet meer fris/vers zijn. Dat betekent gewoon dat je al wat werk erin hebt zitten. En in plaats van 60 min armen isoleren is 30 min dan voldoende om dezelfde belasting te halen, als je compounds + 30 min isolatie optelt (bij wijze van spreken).

Of zie ik dit echt zo verkeerd? Het gaat toch om 't totaal van de belasting?
Vers kan makkelijker zijn om de progressie er op te meten. Als na steeds zwaarder wordende compounds de isolatie voor steeds minder of dezelfde reps/sets/gewicht als vorige keren lukken weet je door de vermoeiing niet goed of ze nou stilstaan, achteruitgaan, of 'verborgen' vooruit gaan.

Sommige isolatie oefeningen zijn ook moeilijk nog te doen na compounds. Curls en pushdowns lukken altijd wel prima, maar echt zware overhead extensions na overhead press of zelfs na chinups kunnen lastig worden om nog goed te trainen. Of de isolatie oefening kan zo zwaar dat het eigenlijk weer net zoveel inzet kost als een compound en het dan in z'n geheel weer een veel te zware training wordt.
 
Sinds ik die guns van Thomaz heb gezien ben ik ze flink aan het pushen :roflol:
Ik weet eerlijk niet of je daar verhoudingsgewijs onder staat hoor, je bent niet voor niks bij een van je eerste wedstrijden zo hoog beland (compliment naar beide toe) En dat is uitzonderlijk.
 
ja dat doe ik momenteel. Maar hoe wil je een aparte armdag doen? Dat zou misschien wel kunnen maar dan komen ze maar 1x per week aan de beurt. En dat vind ik zonde.
Pull-push-legs-arms-off

overigens komen aparte armdagen/bodypart splits niet veel voor tenzij gevorderden dit implementeren (of als iemand simpelweg een bro-split hanteert).
 
Full body, rustdag, arms en schouders, rustdag, full body, rustdag. Extra rustdag.
Repeat. Ik denk dat ik op deze manier wil gaan trainen om schouders en de armen meer massa te geven. Dit is de afgelopen week mis gegaan. Te veel voor arms en schouders gedaan en moeite om daarna een fatsoenlijke fb te doen.
Bij een arm dag kun je ook je onderarmen fatsoenlijk mee trainen. Fb doet bij mij niets voor de onderarmen.
 
Zwaarder deadliften of je straps in de vuilnisbak gooien.

Pannenkoek.
Ik heb geen straps. Deadlift doe ik niet voor mijn armen. Ze worden er een beetje zuur van, maar groeien er niet van.
Ik doe rows deadlift en shruggs achter elkaar, maar de onder arms vinden dat geen probleem.
 
Wow, wat een agressiviteit als reactie op goedbedoeld advies. Misschien moet jij gezien je vp eens wat minder pannenkoeken eten.
Ik doe rows deadlift en shruggs achter elkaar, maar de onder arms vinden dat geen probleem
Probeer er dan eens wat meer gewicht op te gooien?
 
Pannenkoek.
Ik heb geen straps. Deadlift doe ik niet voor mijn armen. Ze worden er een beetje zuur van, maar groeien er niet van.
Ik doe rows deadlift en shruggs achter elkaar, maar de onder arms vinden dat geen probleem.
Walnut heeft wel gelijk, van Regelmatig zwaar deadlift te doen zonder straps kweek je een stevige grip (=sterke onderarmen)
 
Walnut heeft wel gelijk, van Regelmatig zwaar deadlift te doen zonder straps kweek je een stevige grip (=sterke onderarmen)
Ik snap ook niet wat 'ik doe rows deadlifts en shrugs achter elkaar' zou moeten bewijzen. Het bewijst voor mij alleen maar dat hij te laag traint.
Schrap je shrugs maar gewoon eens en ga triples doen op zware deadlift. Kijken wat voor effect dat heeft.
 
Ik snap ook niet wat 'ik doe rows deadlifts en shrugs achter elkaar' zou moeten bewijzen. Het bewijst voor mij alleen maar dat hij te laag traint.
Schrap je shrugs maar gewoon eens en ga triples doen op zware deadlift. Kijken wat voor effect dat heeft.
Idd basisoefeningen op kracht hebben voor niet heel gevorderden het meeste opbrengst. Vandaar dat stronglifts voor praktisch Iedere beginner super werkt.
 
Natuurlijk. Als iemand 100kg deadlift heeft als 1RM dan is 80kg zwaar. Alles is naar verhouding.

m’n 1rm ligt wel een stuk hoger maar ik wil de vorm niet verpesten en er toch wel een aantal reps uit halen.
Maar ik snap wat je bedoelt, helemaal mee eens.
 
Als ik shrugs doe op 8+ reps voel ik dat echt wel in mn forearms zonder straps of mixed grip, dan gebruik je idd veels te licht gewicht
 
Niets mis met een "armdag". Hoe lang je daar mee bezig hangt niet alleen af van het aantal oefeningen maar ook van de rust tussendoor.

Ben zelf een POF fan wat betekend dat je meestal 3 oefeningen per spier doet waardoor je voor biceps+triceps op zo'n 6 oefeningen, Mischien nog 1 voor je onderarmen maakt 7. Meestal combineer ik armen met zijkant schouder.
 
Als ik shrugs doe op 8+ reps voel ik dat echt wel in mn forearms zonder straps of mixed grip, dan gebruik je idd veels te licht gewicht
Ik doe shrugs wel met straps maar dat komt alleen omdat ik anders na 2-3 reps de barbell niet meer kan vasthouden. Deadlift daarentegen doe ik zonder straps. Voorarmen train ik nooit apart omdat ik anders binnen de twee weken overbelaste polsen heb.
Ook armen doe ik 1 of max eens 2 isolatieoefeningen per trainingsdag. Soms skip ik ze al eens en ze groeien toch nog :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven