MuscleMeat

Arm day

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik doe al jaren dips(weighted) en triceps pushdowns als enige oefeningen. heb goede triceps zonder meer. Biceps train ik dan bijna nooit, maar zelfs dat is oké in mijn ogen (kan beter wél).
 
Train alles apart ivm dat ik mij er beter bij voel, dus ja armen biceps en triceps. Heerlijke combinatie voor mij althans en moet zeggen het resultaat is goed! Kan ook niet meer één grote en kleine spiergroep doen omdat ik bv na borst of rug heb getraind leeg ben!
 
Uit eigen ervaring, groeien mijn armen prima met 1/2 oefeningen na een push of pull day. Misschien ook is voor een langere tijd een aparte arm day inlassen. Om te kijken of het meerwaarde gaat bieden.
 
Uit eigen ervaring, groeien mijn armen prima met 1/2 oefeningen na een push of pull day. Misschien ook is voor een langere tijd een aparte arm day inlassen. Om te kijken of het meerwaarde gaat bieden.
1 of 2 oefeningen is meer dan genoeg imo. @On Topic, mensen bij mij op de gym pakken ook armdag en dan 5-6 oefeningen per groep. Het is lekker voor de pomp maar effectief lijkt het mij niet. Zelf deed ik vroeger ook 4 oefeningen na push of pull dag. Nu doe ik er maar 2 en qua progressie is er geen verschil.
 
1/2* per week met zo'n 20-30 setjes werkt voor mij het beste.
 
Totaal van biceps en triceps samen of per spiergroep?
Per spiergroep. Hebben het dan over 4/5 oefeningen, of gezamenlijk getraind of na schouders/borst. Duurt niet langer dan een half uurtje.
 
Aantal oefeningen zegt op zich niets. Ik doe meestal 3 oefeningen per spier(groep) - POF- maar kom vaak niet verder dan 6-7 werksets.
 
Ik train triceps wel na borst. Max 4 setjes vooral boven het hoofd. Maar nooit biceps na rug. Dan zijn de armen echt wel leeg. Vooral door BOR en pull ups. Train rug 3 keer in 2 weken. Pak biceps isolatie max 4 setjes wel eens na borst/benen.
Merk wel in pull ups dat de biceps ietwat zwak zijn. Of ik ben te dik. Dat eigenlijk 🙈
 
deed het altijd al, een tijdje niet gedaan omdat proportie tegenover UB er wat raar uit zag.
Nu wel terug apart, zijn niets gegroeid in die tijd dat ik ze na rug/borst deed.
borst
rug
schouders
bi/triceps
legday
rust
 
Toch denk ik dat armen, (alle spieren natuurlijk) veel met goeie genen te maken hebt. Ik zie maar weinig jongens met een goeie arm partij. Ten opzichte van de rest van het lichaam.
 
Toch denk ik dat armen, (alle spieren natuurlijk) veel met goeie genen te maken hebt. Ik zie maar weinig jongens met een goeie arm partij. Ten opzichte van de rest van het lichaam.

voor mij de belangrijkste en leukste om te trainen :D
 
Niet echt specifiek een arm day maar ik finish meestal met isolatie voor de armen, het zijn puur finishers om nog het laatste eruit te kunnen persen.
 
Ik doe al jaren dips(weighted) en triceps pushdowns als enige oefeningen. heb goede triceps zonder meer. Biceps train ik dan bijna nooit, maar zelfs dat is oké in mijn ogen (kan beter wél).

Het zijn ook de triceps die je armen groter doen lijken, vanaf de zijkant gezien springen de triceps eruit, vanaf de voorkant zie je de biceps uitbollen.
 
Het zijn ook de triceps die je armen groter doen lijken, vanaf de zijkant gezien springen de triceps eruit, vanaf de voorkant zie je de biceps uitbollen.

Welk deel van de arm je arm groter doet lijken hangt af van de pose.

En dat triceps 2/3 van je arm betreft is (lang) achterhaalde onzin.

Wat je vanaf de voorkant ziet is afhankelijk van je bouw. Rotatie van je bovenarm in rust is bepalend voor het beeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven