Fitness Seller

Arm day

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Looney-_-

Cool Novice
Lid geworden
28 jul 2020
Berichten
73
Waardering
28
Lengte
1m87
Massa
81kg
Vetpercentage
12%
Ik hoor mensen praten over “arm day” en soms bij mij in de gym zie ik iemand een uur+ biceps en triceps oefeningen doen. Heeft dat überhaupt effect om zo lang een kleine spiergroep aan te pakken? Dat de rug een uur+ wordt getraind kan ik begrijpen. En als je de rug traint krijgen de biceps ook aardig wat te verdragen, zelfde als met borst schouders triceps. Natuurlijk kun je na het trainen van de rug nog ff een bicep oefening meepakken. Dat lijkt mij veel beter. Hoe denken jullie hierover? En zijn er hier mensen die “arm day” hebben in de gym?
 
Doe het wel eens, is niks mis mee.
 
Het grootste voordeel is dat je dan de eerste oefening vers kunt aanpakken, dus zonder dat je armen vermoeid zijn van rug of borst oefeningen ervoor.

Maar het totaal aan stimulans dat de spieren aankunnen en dat zin heeft blijft toch beperkt binnen het gebruikelijke aantal zware/uitputtende sets per spiergroep.

Of je daar een uur+ voor nodig hebt... het meeste wat ik mensen in de sportschool dan voor armen zie doen is vooral tijdverdrijf. Zeker die ik zie zouden er (ook voor armen) meer aan hebben zulke moeite in de compounds te steken.

Als je echter al meer dan genoeg op de compounds kunt kan het wel fijn zijn het werk voor de armen zo wat te verdelen. Of prio kunnen geven. Zelf maak ik er dan geen losse training van, maar zijn ze als eerste oefening aan de beurt.
 
Of je daar een uur+ voor nodig hebt... het meeste wat ik mensen in de sportschool dan voor armen zie doen is vooral tijdverdrijf. Zeker die ik zie zouden er (ook voor armen) meer aan hebben zulke moeite in de compounds te steken.
100% mee eens,
vanaf een bepaald “niveau“ is het wel een beetje een ander verhaal maar dan ben je al heel wat jaartjes verstandig aan het trainen.
 
Mijn armen groeien niet op compounds en daarna 1 arm oefening .
Daar doelde ik op met “vanaf een bepaald niveau is het een ander verhaal”
Vermoed dat dit voor OP nog niet van toepassing is.
Al geloof ik best dat er nog wel meerdere redenen zullen zijn om een armen dag toe te voegen.
 
Ik hoor mensen praten over “arm day” en soms bij mij in de gym zie ik iemand een uur+ biceps en triceps oefeningen doen. Heeft dat überhaupt effect om zo lang een kleine spiergroep aan te pakken? Dat de rug een uur+ wordt getraind kan ik begrijpen. En als je de rug traint krijgen de biceps ook aardig wat te verdragen, zelfde als met borst schouders triceps. Natuurlijk kun je na het trainen van de rug nog ff een bicep oefening meepakken. Dat lijkt mij veel beter. Hoe denken jullie hierover? En zijn er hier mensen die “arm day” hebben in de gym?

Omdat je met compounds veel meer gewicht kan nemen dan met armen, vind ik het niet zo vreemd om evenveel oefeningen en tijd eraan te besteden.
 
Daar doelde ik op met “vanaf een bepaald niveau is het een ander verhaal”
Vermoed dat dit voor OP nog niet van toepassing is.
Al geloof ik best dat er nog wel meerdere redenen zullen zijn om een armen dag toe te voegen.

Dat was ook helder.
 
Ik geloof ook wel dat vanaf een bepaald niveau een armen dag misschien zinvol is, omdat armen na zware compounds nooit 100% is.
Zelf haal ik alleen geen voldoening uit een armendag..
Dan maar suboptimaal, maar ik doe armen liever na wat compounds. Dan loop ik ten minste met een goed gevoel de gym uit. Dat is voor mij belangrijker.
 
Schouders armen is wel lekker trainen.
 
Alle gekheid op een stokje; het is opzich zonde om een dag aan je armen te besteden, omdat je (tenzij je echt in walgelijke conditie bent) tijdens arms niet zo gassed en je dit dus perfect kan doen als je al vermoeid bent door bijv. zware rows of presses. Als je vind dat je je armen dan niet meer vol kunt trainen, kun je altijd presses + biceps of back + triceps doen.

Ik heb het hier niet over high lvl bodybuilders overigens, maar over de gemiddelde gym rat.
 
Mijn armen groeien niet op compounds en daarna 1 arm oefening .


Daar doelde ik op met “vanaf een bepaald niveau is het een ander verhaal”
Vermoed dat dit voor OP nog niet van toepassing is.
Al geloof ik best dat er nog wel meerdere redenen zullen zijn om een armen dag toe te voegen.

Je zal de armen (denk ik) toch een paar keer willen prikkelen. Hoe wil je dit onafhankelijk doen van de compounds?
Oftewel 2x per week een aparte armendag, hoe te plannen?
 
Je zal de armen (denk ik) toch een paar keer willen prikkelen. Hoe wil je dit onafhankelijk doen van de compounds?
Oftewel 2x per week een aparte armendag, hoe te plannen?

2 isolatie oefeningen 2-3 sets elk na je compounds?
 
2 isolatie oefeningen 2-3 sets elk na je compounds?

ja dat doe ik momenteel. Maar hoe wil je een aparte armdag doen? Dat zou misschien wel kunnen maar dan komen ze maar 1x per week aan de beurt. En dat vind ik zonde.
 
Ik vind het wel een bijzonder verhaal dat armen na compounds niet meer fris/vers zijn. Dat betekent gewoon dat je al wat werk erin hebt zitten. En in plaats van 60 min armen isoleren is 30 min dan voldoende om dezelfde belasting te halen, als je compounds + 30 min isolatie optelt (bij wijze van spreken).

Of zie ik dit echt zo verkeerd? Het gaat toch om 't totaal van de belasting?
 
Je zal de armen (denk ik) toch een paar keer willen prikkelen. Hoe wil je dit onafhankelijk doen van de compounds?
Oftewel 2x per week een aparte armendag, hoe te plannen?
Om mijn level pak ik ze met chin-ups, rows/deads nog genoeg mee en als ik me verveel pak Ik ze na rug dag nog mee. Ik hecht zelf geen belang aan super grote armen, tenzij de rest ook super groot is zoals bij Camelus
 
Ik vind het wel een bijzonder verhaal dat armen na compounds niet meer fris/vers zijn. Dat betekent gewoon dat je al wat werk erin hebt zitten. En in plaats van 60 min armen isoleren is 30 min dan voldoende om dezelfde belasting te halen, als je compounds + 30 min isolatie optelt (bij wijze van spreken).

Of zie ik dit echt zo verkeerd? Het gaat toch om 't totaal van de belasting?
Daar zit zeker wat in. Ik heb ook wel eens gelezen dat isolatieoefening voor armen weinig meerwaarde hebben na het doen van zware compounds. Spiergroei zou daarmee al nagenoeg maximaal gestimuleerd worden, ook zonder isolatie.

Maar goed, ooit een keer gelezen hebben.. Ik ben geen expert hierin.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven