XXL Nutrition

Artex getting ripped

das ****t up kerel, wel nog een nette bench gedaan in ieder geval.

sterkte met je schouder!

No pain no gain!

• Topic Starter Topic Starter
yep, deed niet eens echt pijn maar voelde wel dat ik moest stoppen.
ik denk het dan maar een deload week/ ultra high rep weekje moet worden. iig op bovenlichaam.

oh en nog een nieuwtje , ik ga stoppen met roken.
dit moet me wel goed doen qua training , zeker met sqauts.

er zijn natuurlijk genoeg redenen om te stoppen met roken, maar ik leer nu een hoop over fysiologie ( studeer voor fysiotherapeut ) en het blijkt dat het buiten je uithoudingsvermogen, ook effect eheft op de opname van voeding vor spieropbouw door de vernouwing van je bloedvaten.
dus ik zal zoiezo 4 uur voor en na mn training niet roken, dus kan ik maar beter helemaal stoppen. al zal ik met stappen wel is wat wegroken

yep, deed niet eens echt pijn maar voelde wel dat ik moest stoppen.
ik denk het dan maar een deload week/ ultra high rep weekje moet worden. iig op bovenlichaam.

oh en nog een nieuwtje , ik ga stoppen met roken.
dit moet me wel goed doen qua training , zeker met sqauts.

er zijn natuurlijk genoeg redenen om te stoppen met roken, maar ik leer nu een hoop over fysiologie ( studeer voor fysiotherapeut ) en het blijkt dat het buiten je uithoudingsvermogen, ook effect eheft op de opname van voeding vor spieropbouw door de vernouwing van je bloedvaten.
dus ik zal zoiezo 4 uur voor en na mn training niet roken, dus kan ik maar beter helemaal stoppen. al zal ik met stappen wel is wat wegroken

Goeie zaak, wens je alle sterkte en kracht toe met het stoppen. Ik rook zelf ook, heb nog geen zin om te stoppen. Ook die knop zal bij mij vast een keer om gaan!

good luckk

Suc6 met stoppen met roken! Goed besluit:thumbs:

thnx jongens! stoppen met roken vanaf woensdag , ivm heel druk weekend werken en feesten tot dinsdag. wss morgen even benen trainen en dan afwachten

schouder is licht ontstoken (zoals bij elke blessure eigenlijk wel , dus die geef ik ff rust iig tot woensdag , dan even kijken hoe we verder gaan

oke
ik heb na zitten denken en kwam hier op uit.
ik heb al best vaak een schouderblessure gehad , altijd door borsttrainingen.
het gewicht van mijn flys licht relatief erg laag ( 8 x 12/14kg tegenover 8x80/90 bench)

dus als ik dit zo bekijk doen mijn voorste schouderkoppen en mogelijk mijn triceps een hoop tijdens mijn bench en borst wat minder. zeker gezien de blessures.

zit eraan te denken om als mijn schouder hersteld is , de komende tijd te beginnen met flys , incline fly en decline flys , om daarna nog wat te benchen. en te kijken naar de resultaten.

thoughts?

http://www.youtube.com/watch?v=dNilld58tks

---------- Toegevoegd om 12:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:19 ----------

ik doe het met me handdoek regelmatig voor me chest of delt workout.
kan ook gewoon thuis dus.

...
in de hoop ook zo'n fysiek te krijgen:p

thnx keun

neem aan dat dit voor de opwarming/flexibility is.
wat natuurlijk heel goed is , maar zit nu meer in mn hoofd met het idee dat mn chest niet het grootste deel van mn presses neemt maar mn delts/triceps

wat vind je van mn idee van pre-exhaust van flys?

Ja idd voor opwarming en flexibiliteit zoals je zegt al.
Je zou zoals je aangeeft de volgorde van je oefeningen kunnen veranderen, of de manier van de uitvoering van de oefening zelf veranderen.
-stand van je grip bij BP (breder)
-oefening langzamer uitvoeren of juist sneller zulke dingen zeg maar.

heb me nooit verdiept in pre/exh. kan er dan ook niet over mee praten.
wat is er met je schouder gebeurt?

ik heb overgevoelige kapsels en banden , dus loop nogal snel een blessure aan een gewricht op. ik heb de laatste maand geprobeerd een UB/LB schema te draaien maar het was toch iets teveel voor mijn schouder. Ook mn knieen en poslen vonden het niet zo fijn.

was aan het benchen na een goede opwarming en ''het schoot erin''

draai nu weer een 4 daagse split maar dat kwam dus net te laat voor mn schouder. hij is wat opgezwollen en knelt mn nervus medialis af dus ook vaak tintelingen in mn hand vandaag.

Stand van mn bench heb ik hiervoor al breder gemaakt, mn wijsvingers zitten buiten de ringen.
ook failen mn front delts altijd het eerst op mn bench , voor mn borst nog. dus misschien zitten mn aanhechtingen net wat anders als normaal. Ook mn flys zijn proportioneel zwak ten opzichte van mn bench, dus dat duid er ook op dat ik meer met mn delts/tri's doe dan met mn borst. dus dan lijkt pre-exhaust me de oplossing.

misschien is guillotine press iets voor jou ipv. normal-(stance)bp - iig sterke ermee

thnx
oke gisteravond een paar keer in meoten springen bij opstootjes en dat vond mn schouder niet bepaald fijn. vandaag echt veel pijn eraan ook zonder hem te belasten dus behoorlijke ontsteking. komende dagen maar even aankijken hoe of wat er gesport kan worden.

Jooo dude,

Hoe gaat ie, al wat verbeteringen met je schouder?

cheers

Terug
Naar boven