AndroidHealthClinic

AS en Kanker

BIG-G

Advanced Bodybuilder
Waardering
2
Lengte
1m83
Massa
130kg
Vetpercentage
12%
Vandaag stond in het belang van limburg ( een krant bij ons in belgie) dat AS je afweersysteem tegen kanker met 20 % verminderd, is dat niet wat veel, zou het niet gewoon zijn om de mensen ongerust te maken in aanloop naar de olympische spelen, want de onderzoeken stonden ook in verband met de olympische spelen.
Ze hadden 12 proefpersonen 6 weken verschillende AS gegeven,welke stonden er niet bij en 20 % minder afweer ws het resultaat.
Ik vind het alvast bizar

dat wil je niet graag horen he ? en dus besluit je zelf maar alvast dat het flauwekul is ??

• Topic Starter Topic Starter
ik besluit niet dat het flauwe kul is, ma het lijkt me gewoon veel, ik wist wel dat je afweersysteem erodoor mindert, ma zoveel wist ik niet en er zijn er denk ik vele die het niet wisten

glennvanvoren zei:
ik besluit niet dat het flauwe kul is, ma het lijkt me gewoon veel, ik wist wel dat je afweersysteem erodoor mindert, ma zoveel wist ik niet en er zijn er denk ik vele die het niet wisten
Ik denk dat dit ook erg persoons gebonden is maar er bestaat wel een kans dat je (als je al een gezwel hebt) de kanker sneller gaat groeien door de AS

• Topic Starter Topic Starter
ik de krant was het niet zo uitgebreid,maar het kwam wel op hetzelfde neer

Anabole steroïden breken weerstand tegen kanker
Het gebruik van anabole steroïden tast het immuunsysteem aan en kan op termijn kanker tot gevolg hebben. Dat blijkt uit een zopas verschenen onderzoek van Australische wetenschappers, waarbij 24 atleten vrijwillig anabole steroïden kregen toegediend.
Na amper zes weken was het immuunsysteem 20 procent minder weerbaar dan voor het onderzoek.

Net voor aanvang van de Olympische Spelen, komt het team van Australische onderzoekers met een spraakmakend onderzoek. Voor het eerst is aangetoond dat het gebruik van anabole steroïden het immuunsysteem ernstig aantast en in sommige gevallen levensbedreigend kan zijn. “Dat het immuunsysteem wordt aangetast door harde training was al bekend”, reageert sportdokter Chris Goossens, “maar het effect van anabole steroïden op ons afweersysteem is nog niet onderzocht.”

De resultaten verbazen dokter Goossens echter niet. “Je lichaam wordt zwakker als je traint. Je put dieper in je reserves. Een verminderde weerstand, geeft aanleiding tot virale infecties en uiteindelijk kanker.” Voor het onderzoek kreeg een groep van 24 atleten gedurende zes weken vrijwillig een dosis anabole steroïden toegediend. Er werd een opvallende afwijking vastgesteld, waarbij het immuunsysteem 20 procent minder weerbaar bleek dan voor het onderzoek. “Anabole steroïden zijn erg populair bij topatleten”, zegt Goossens. “Ze worden nu zelfs vaker gebruikt dan vroeger. Ook door atleten in ons land.”

Bij een normale toediening blijven de anabole steroïden 12 maanden in het bloed zitten. “Maar atleten hebben daar iets op gevonden.Als ze een kleine hoeveelheid van verschillende steroïden nemen, zijn de drugs na zes dagen niet meer op te sporen in het bloed, terwijl ze een even versterkende effect hebben.”

bron: www.hbvl.be

Laatst bewerkt:
Een laag vet% is ook al niet goed voor je weerstand.

Tegenwoordig krijg je van alles kanker.

van roken krijg je ook kanker...

juist :thumb:
en iedereen blijft het doen

!!!

Sorry mensen maar ik vind dat binnen dit topic een verkeerde sfeer hangt.
Iedereen moet z'n kop niet zo in het zand steken. Hormonen spelen een belangrijke rol in alles wat kanker aangaat.
Hier is het prostaatkanker en leverkanker risico wat betreft AS niet te ontkennen.

Er is geen enkele maar dan geen enkele rechtvaardiging voor. Het risico dat je dan wil nemen is jouw besluit, volledig mee eens, maar ik merk dat men het hier heel moeilijk heeft met het accepteren van dit risico uit in feite angst het zelf te krijgen. Gaan vergelijken met het feit dat mensen die roken ook risico lopen en het toch blijven doen is geen vergelijkingspunt.

Sommigen doen zichzelf (en anderen) geloven dat als je het 'veilig' gebruikt je haast geen risico loopt. Het feit dat deze gedachte blijft circuleren vind ik gevaarlijk. Probleem komt daarbij nog eens dat wanneer iemand die AS gebruikt toch kanker krijgt dat de meeste zullen zeggen dat het toch waarschijnlijk door wat anders is veroorzaakt. Het is tenslotte vaak een langetermijn-effect.

Ik accepteer het risico aangezien niemand mij kan garanderen dat ik zonder het gebruik van hormonen geen kanker kan krijgen. Leven zit vol risico's, deze neem ik er op de koop toe.

ik dacht altijd dat kanker ook enigzins erfelijk bepaald was???

volgens mij zit het inderdaad in de genen. ik denk dat het ontstaat door een samenloop van allerlei omstandigheden. heb nu zelf een geval in de familie. nooit gerookt, gedronken, altijd gezond dieet, nooit aan de AS gezeten, heel veel sport... en toch nog longkanker op r 40e :(

Er zijn inderdaad genetische factoren of aanleg die je kwetsbaarder maken dan anderen. Omgevingsfactoren kunnen even veel meedragen aan het ontwikkelen van kanker waaronder bijv. roken. Ben je al genetisch kwetsbaar dan zal de kans dat je kanker ontwikkelt door omgevingsfactoren en dus de onderliggende kwetsbaarheid als het ware 'triggert' nog hoger liggen.
Het is dus een spel van twee zaken die van belang zijn en die met elkaar interageren.
Mensen die ongezond gedrag vertonen verwijzen maar al te graag (sorry als dit minder geplaatst is, Screwdriver, omdat je er rechtstreeks mee te maken hebt) naar gevallen die laten zien dat mensen die toch gezond leven of weinig risicogedrag vertonen toch kanker krijgen om hun eigen risicogedrag te rechtvaardigen. 'Wat maakt het uit, mensen die nooit gerookt hebben en altijd gedieet hebben krijgen kanker'. Of omgekeerd 'mijn opa heeft altijd al gerookt en heeft nooit kanker gekregen en hij is al 90 jaar.

Het is voornamelijk omdat bepaald kanker bij mannen meer voorkomen dat ik erop wil wijzen. Prostaatkanker komt sowieso al veel voor bij oudere mannen. Dwz dat wij als mannelijk geslacht meer risico lopen. En dit risico gaan verhogen is heel erg onverstandig.

Ik wil hier niet de dokter of hier campagne gaan voeren maar weet wat jullie doen. That's all I ask.

Terug
Naar boven