Fitness Seller

Peiling Ask jwdoetookmee anything

• Topic Starter Topic Starter
Wederom:
Wat doen mijn mening ertoe?

Zoek je een mening over de naam? Over de smaak? Over de mensen die ik ken die het wel of niet gebruiken? Over de vermeende resultaten? Als vervanging van of als aanvulling op gebruik van exogene GH?

Stel jezelf de vraag wat je ervan verwacht, wat je doelen zijn, wat je budget is zowel qua financiën als gezondheid, en in welke mate het er wel of niet in past

Intermittend fasting en dan een eetwindow van laten we zeggen 10 uur, of je kcal inname verdelen? Met eventueel in de ochtend weinig kcals eten maar wel wat eiwitten zodat je 's avonds meer kan eten en dus met een voller gevoel naar bed kan?
Wat is je doel?
Wat zijn je struikelpunten?

Als je wakker ligt van de honger s nachts en dit helpt bij het slapen, en je wilt beter slapen,
Sounds like a plan

Wat is je doel?
Wat zijn je struikelpunten?

Als je wakker ligt van de honger s nachts en dit helpt bij het slapen, en je wilt beter slapen,
Sounds like a plan
Ikzelf vind het met cutten makkelijker om IF toe te passen, kan makkelijk de hele ochtend zonder eten en vind het fijn van zeg 12.00 uur tot 22.00 uur die 3000-3500 kcals te mogen eten.

Vraag me af of t beter zou zijn om met name eiwitinname niet te beperken tot die 10 uur window.
Deze vraag rijst voornamelijk omdat eiwitten gespreid innemen vooral de consensus is en over IF zelf is sowieso weinig wetenschappelijks te vinden, enkel wat website artikelen die het bejubelen alsof het de holy grail is.

Wederom:

Zoek je een mening over de naam? Over de smaak? Over de mensen die ik ken die het wel of niet gebruiken? Over de vermeende resultaten? Als vervanging van of als aanvulling op gebruik van exogene GH?

Stel jezelf de vraag wat je ervan verwacht, wat je doelen zijn, wat je budget is zowel qua financiën als gezondheid, en in welke mate het er wel of niet in past

Resultaten, ervaringen en inderdaad ter vervanging van exogene HGH. Er wordt namelijk geroepen dat 30mg goede mk gelijk zou staan aan iets van 3iu HGH, een goedkoop alternatief dus.

Wederom:

Gvd wij stellen hier de vragen!

Buiten jezelf, welke Nederlandse coaches/begeleiders zou je aanraden voor wedstrijdpreps?

Buiten jezelf, welke Nederlandse coaches/begeleiders zou je aanraden voor wedstrijdpreps?

Die vraag beantwoord ik niet direct; elke coach die ik niet noem doe ik namelijk meteen af als minder goed en daar heb ik geen belangstelling bij en geen interesse in. Wat ik wel wil zeggen is:

Bepaal wat jouw waardes zijn; wat vindt je belangrijk bij jezelf, en wat zoek je in een coach?

Wil je een coach die bekend is? Een die laag zit qua prijs? Een die juist veel persoonlijke aandacht besteedt? Een die winnen op plek 1 heeft, gezondheid zoveel mogelijk in acht nemend of juist een met gezondheid op plek 1, met een zo goed mogelijke plek op plaats 2. Een oldschool aanpak, of juist experimenteren met nieuwe shit? Wil je een coach die veel trucjes toepast, of een die juist zo consequent en steady mogelijk werkt?

Aan de hand daarvan zou ik een keuze maken.

Fave golden era bodybuilding fysiek?

Intermittend fasting en dan een eetwindow van laten we zeggen 10 uur, of je kcal inname verdelen? Met eventueel in de ochtend weinig kcals eten maar wel wat eiwitten zodat je 's avonds meer kan eten en dus met een voller gevoel naar bed kan?
Je neemt me de woorden uit de mond. :P

---
Ik probeer m'n carbs gedurende de cut/prep niet te laag te houden, m.n. rond mijn training (zelfs nog dextro intra-WO). Dit betekent wel dat ik soms op maar 70 g vet per dag kom. (BW = 107 kg) .

- Wat vind jij van het aanzienlijk lager gaan dan 1 gram vet / kg BW gedurende de cut om nog fatsoenlijk carbs rondom de trainingen te kunnen eten?

- Denk jij dat de meeste kcal in de avond en pre-bed plannen in de cut (geen hongergevoel) 's nachts nadelig werkt voor afvallen of denk je dat enkel je kcal-tekort dat je creëert een rol speelt? M.a.w.: heeft meal timing een effect op mate van afvallen? Ik had zelf altijd de kcal-in vs. kcal-out gedachte, maar er zijn onderzoeken die aantonen dan kcal in ochtend minder zwaar tellen (zelf ben ik meer voorstander van beperkt IF en veel kcal later op de dag / pre-bed):

Ikzelf vind het met cutten makkelijker om IF toe te passen, kan makkelijk de hele ochtend zonder eten en vind het fijn van zeg 12.00 uur tot 22.00 uur die 3000-3500 kcals te mogen eten.

Vraag me af of t beter zou zijn om met name eiwitinname niet te beperken tot die 10 uur window.
Deze vraag rijst voornamelijk omdat eiwitten gespreid innemen vooral de consensus is en over IF zelf is sowieso weinig wetenschappelijks te vinden, enkel wat website artikelen die het bejubelen alsof het de holy grail is.
Ben hier ook erg benieuwd naar.

(Ik hanteer vrijwel hetzelfde als jij, enkel neem ik na het opstaan wel ei-eiwit (dit creeert niet direct de eetlust dat ander voedsel wel doet) en eventueel EEA's (bijvoorbeeld als ik in de ochtend cardio doe).)

Compliance is het belangrijkste aan een dieet. Dus als dit werkt voor je zou ik zeggen hanteer dit.

Er is een goed argument te maken dat IF voor eiwit synthese niet het meest optimaal is, echter is MPS van zoveel factoren afhankelijk dat hier nooit goede studies over gedaan zullen gaan worden. Het is gewoonweg onmogelijk om alle confounders weg te filteren.

Ik heb een artikel over problemen met wetenschappelijk onderzoek op XXL nutrition staan.

Dus: in isolement is spreiding van eiwitten inderdaad beter dan een IF schema voor MPS.
De verschillen zijn echter niet zeer extreem.

Daarnaast, glycogeen is prima anti-katabool.
Verder kan gluconeogenese stress op de lever plaatsen, dus alleen eiwitten nemen om spierafbraak tegen te gaan is niet altijd gewenst, afhankelijk van je doel

Je neemt me de woorden uit de mond. :P

---
Ik probeer m'n carbs gedurende de cut/prep niet te laag te houden, m.n. rond mijn training (zelfs nog dextro intra-WO). Dit betekent wel dat ik soms op maar 70 g vet per dag kom. (BW = 107 kg) .

- Wat vind jij van het aanzienlijk lager gaan dan 1 gram vet / kg BW gedurende de cut om nog fatsoenlijk carbs rondom de trainingen te kunnen eten?

- Denk jij dat de meeste kcal in de avond en pre-bed plannen in de cut (geen hongergevoel) 's nachts nadelig werkt voor afvallen of denk je dat enkel je kcal-tekort dat je creëert een rol speelt? M.a.w.: heeft meal timing een effect op mate van afvallen? Ik had zelf altijd de kcal-in vs. kcal-out gedachte, maar er zijn onderzoeken die aantonen dan kcal in ochtend minder zwaar tellen (zelf ben ik meer voorstander van beperkt IF en veel kcal later op de dag / pre-bed):

Timing doet er absoluut toe, daar heb ik 0.0 twijfel over.

In een cut zijn daarnaast kcals beperkt, en kan je verschillende doelen hebben met die kcals.
Goede slaap is daar 1 van, en zou ook altijd op 1 van de eerste plaatsen moeten komen

• Like
Waarderingen: BB_
Ik zag langskomen dat je er op dit moment aardig scherp bij staat. Op hoeveel kcal zit je dagelijks? (Gewoon uit interesse)

Timing doet er absoluut toe, daar heb ik 0.0 twijfel over.

In een cut zijn daarnaast kcals beperkt, en kan je verschillende doelen hebben met die kcals.
Goede slaap is daar 1 van, en zou ook altijd op 1 van de eerste plaatsen moeten komen
Bedankt,! En wat is visie over vetinname? Wat zie jij als minimum ?

Bedankt,! En wat is visie over vetinname? Wat zie jij als minimum ?
Ligt aan verschillende factoren.

Tijdelijk een stuk onder de 1 is geen probleem, maar je wilt je gezondheid wel monitoren. Vet heeft meer functies dan alleen "Voor de hormonen".

Hoe lager je gaat, hoe nauwkeuriger je wilt werken qua compensatiemomenten

• Like
Waarderingen: BB_
Ik eet gewoon clean veel groente en veel proteine dus ik zou gewoon gevuld moeten zijn 6-8 meals op een dag. Echter heb ik 5-10 minuten na het eten van een maaltijd al weer honger alsof ik 3 uur niks heb gegeten en na een half uur heb ik echt heel veel honger. Ik zit nu op 4000kcal (onderhoud) dus is niet alsof ik te weinig eet. Weet je waardoor dit zou kunnen komen?

Ik eet gewoon clean veel groente en veel proteine dus ik zou gewoon gevuld moeten zijn 6-8 meals op een dag. Echter heb ik 5-10 minuten na het eten van een maaltijd al weer honger alsof ik 3 uur niks heb gegeten en na een half uur heb ik echt heel veel honger. Ik zit nu op 4000kcal (onderhoud) dus is niet alsof ik te weinig eet. Weet je waardoor dit zou kunnen komen?
Ik ben geen JW.. maar vetten verzadigen... Misschien wat vet toevoegen?

Terug
Naar boven