Fitness Seller

Peiling Ask jwdoetookmee anything

• Topic Starter Topic Starter
Ik eet gewoon clean veel groente en veel proteine dus ik zou gewoon gevuld moeten zijn 6-8 meals op een dag. Echter heb ik 5-10 minuten na het eten van een maaltijd al weer honger alsof ik 3 uur niks heb gegeten en na een half uur heb ik echt heel veel honger. Ik zit nu op 4000kcal (onderhoud) dus is niet alsof ik te weinig eet. Weet je waardoor dit zou kunnen komen?
Wat is veel groente? wat is veel proteine? hoe verdeel je de kcals op een dag? Hoe actief ben je? Kloppen je stats? Uit wat voor fase kom je? etc etc etc

Ik eet gewoon clean veel groente en veel proteine dus ik zou gewoon gevuld moeten zijn 6-8 meals op een dag. Echter heb ik 5-10 minuten na het eten van een maaltijd al weer honger alsof ik 3 uur niks heb gegeten en na een half uur heb ik echt heel veel honger. Ik zit nu op 4000kcal (onderhoud) dus is niet alsof ik te weinig eet. Weet je waardoor dit zou kunnen komen?
Wil je bulken of cutten?
Veel water drinken; drink 3 glazen voor de maaltijd. Eet je genoeg vetten. Iets minder meals en meer volume per meal kan helpen. Eet je veel suikers ? Welke supps gebruik je? Slaap je voldoende?

Wat is veel groente? wat is veel proteine? hoe verdeel je de kcals op een dag? Hoe actief ben je? Kloppen je stats? Uit wat voor fase kom je? etc etc etc
Ongv een zak groente per dag dus 3 maaltijden groente. Proteine rond de 230 gram. Sport 2 keer per dag behalve op de dagen waar ik normaal leg day zou hebben als de gym open is maar daar fiets ik nu, en dat is dan dus 1-2x per week nog 30-70km. Dus in totaal 9/10 keer sport per week. Stats kloppen niet meer ben nu 94.7 kilo 183 en denk 15-16%bf. Heb volgens mij 3 april tot iets van 4 mei gecut, sindsdien eet ik op onderhoud of net iets erboven. Geen PED’s. Neem creatine en vitamine d3. Tot 2 weken voordat ik cutte had ik hele erge maagklachten, maar daar heb ik nu geen last meer van. Ook omeprazol geslikt. Tijdens het cutten had ik ook veel honger maar nu is het nog veel erger. Verder nog info nodig?

Wil je bulken of cutten?
Veel water drinken; drink 3 glazen voor de maaltijd. Eet je genoeg vetten. Iets minder meals en meer volume per meal kan helpen. Eet je veel suikers ? Welke supps gebruik je? Slaap je voldoende?
Ik drink nu 6 liter water. Ik drink gewoon de hele dag door uit zo een melk pak dat ik gevuld heb met water, vooral als die honger opkomt. Slaap 8-9 uur per nacht. Zit nu op onderhoud of net iets erboven. Suikers 90-120 gram meestal. Weet niet of dat veel is. Sups crea en d3. Tijdens het eten van mn meals zit ik gewoon best vol, een meal is meestal rond de 500-600 kcal. Maar misschien eet ik te langzaam dat ik dan tijdens het eten satisfied ben en erna meteen weer honger krijg?

Ongv een zak groente per dag dus 3 maaltijden groente. Proteine rond de 230 gram. Sport 2 keer per dag behalve op de dagen waar ik normaal leg day zou hebben als de gym open is maar daar fiets ik nu, en dat is dan dus 1-2x per week nog 30-70km. Dus in totaal 9/10 keer sport per week. Stats kloppen niet meer ben nu 94.7 kilo 183 en denk 15-16%bf. Heb volgens mij 3 april tot iets van 4 mei gecut, sindsdien eet ik op onderhoud of net iets erboven. Geen PED’s. Neem creatine en vitamine d3. Tot 2 weken voordat ik cutte had ik hele erge maagklachten, maar daar heb ik nu geen last meer van. Ook omeprazol geslikt. Tijdens het cutten had ik ook veel honger maar nu is het nog veel erger. Verder nog info nodig?
een zak groente als in 500 gram? Dat is niet perse veel man. Tijdens cutten zit ik soms op anderhalve kilo of meer.
eiwit 230 gram is ook niet bijster veel. 2x per dag trainen is qua herstel niet optimaal en zeker als je er 2x per dag heen en weer van fietst.
Daarnaast op zoek gaan naar voedingsbronnen die hoog scoren op verzadigingsfactor; Afhankelijk van hoe extreem je cut periode is geweest kan het zeker zijn dat het nog eventjes aanhoudt

een zak groente als in 500 gram? Dat is niet perse veel man. Tijdens cutten zit ik soms op anderhalve kilo of meer.
eiwit 230 gram is ook niet bijster veel. 2x per dag trainen is qua herstel niet optimaal en zeker als je er 2x per dag heen en weer van fietst.
Daarnaast op zoek gaan naar voedingsbronnen die hoog scoren op verzadigingsfactor; Afhankelijk van hoe extreem je cut periode is geweest kan het zeker zijn dat het nog eventjes aanhoudt
Cut was niet erg extreem -300/400 kcal ofzo. Heb net even na geteld hoeveel gram groente en is ongv 1 kg. Ik fiets niet 2x per dag heen en weer, ik heb gewoon homegym nu. Voor mij werkt het 2x per dag trainen echt super goed (zijn korte sessies van 1 uur of net iets meer, en verschillende spiergroepen) ben nog nooit zo hard gegroeid als nu doordat ik nu op alle spiergroepen evenveel volume kan draaien aangezien ik ze los train. Ik dcaht dat 230gr eiwitten wel veel was voor mijn gewicht toch. Weet niet welke berekening jij hanteert, maar 2.2x94kg is 206gr en daar zit ik boven. Ik zal wel even kijken of ik eten vind dat me meer verzadigd. Nu eet ik bijvoorbeeld 500gram skyr met banaan appel havermout en honing. Dat vult wel even voor een half uur en daarna krijg ik weer honger, heb ook al 1 liter water gedronken

Wat is in jouw oppinie de beste manier om iemand met een te hoog vetpercentage die nu al weinig eet (te weinig) te krijgen op een degelijke hoeveelheid kcal zonder gewichtstoename in de eerste fase?

Wat is in jouw oppinie de beste manier om iemand met een te hoog vetpercentage die nu al weinig eet (te weinig) te krijgen op een degelijke hoeveelheid kcal zonder gewichtstoename in de eerste fase?
Misschien eerst de oorzaak van het probleem aanpakken dat die persoon te dik is. In 99% van de gevallen eet die persoon gewoon te veel en trackt hij veel voeding niet waardoor er veel meer kcal binnen komen dan hij zou denken.

Definieer te weinig eten?
Bedoel je daarmee dat hij/zij te snel afvalt? Of te weinig nutriënten binnenkrijgt betreft gezondheid?

Want de snelste manier om iemand naar een goed vetpercentage te krijgen is zoveel mogelijk doen en zo weinig mogelijk eten.

Gewichtstoename in de eerste fase zou ik zeker niet verwachten als dieet klopt

Wat voor werk doe je nu allemaal? Hoe zelfstandig kun je ondernemen (in de fitness branche)? En wat wil je daarin nog bereiken?

Anus bleken voor de wedstrijd of niet?

Wat voor werk doe je nu allemaal? Hoe zelfstandig kun je ondernemen (in de fitness branche)? En wat wil je daarin nog bereiken?
Momenteel deels in loondienst personal training, deels online coaching. Zitten nu toffe dingen aan te komen, maar ik klaag zeker niet

Voor diegenen die het interessant vinden, op mijn instagram stories behandel ik via video ook regelmatig ask me anythings

• Like
Waarderingen: BB_
Meer carbs op dagen met cardio en minder op rustdagen (carbs cycling volgens mij), heeft dat zin of is het onzin tijdens een cut? Eiwit/vet blijft gelijk of iets hoger op dagen dat je meer eet. Nog niet echt een antwoord kunnen vinden of je na een zware leg day ook carbs nodig hebt voor herstel of dat je die wil hebben op trainingsdagen en dat herstel prima afkan met eiwit/vet.

En volgens mij heeft carb cycling ook indirect effect op je eiwit/vet omdat je op dagen met meer intake vaak dus ook wat meer eiwit/vet binnen krijgt. Zouden daar nadelen aan zitten?

Meer carbs op dagen met cardio en minder op rustdagen (carbs cycling volgens mij), heeft dat zin of is het onzin tijdens een cut? Eiwit/vet blijft gelijk of iets hoger op dagen dat je meer eet. Nog niet echt een antwoord kunnen vinden of je na een zware leg day ook carbs nodig hebt voor herstel of dat je die wil hebben op trainingsdagen en dat herstel prima afkan met eiwit/vet.

En volgens mij heeft carb cycling ook indirect effect op je eiwit/vet omdat je op dagen met meer intake vaak dus ook wat meer eiwit/vet binnen krijgt. Zouden daar nadelen aan zitten?
carb cycling heeft absoluut een plek in verschillende fases van dieet, maar heeft ook invloed op herstel; eiwit demand wordt onder andere door trainingsfase gestuurd, dus de onderlinge macro verhoudingen verschillen zeker met verschillende trainblokken, maar in potentie ook tussen rust en train dagen yes

Heb je kennis van het materiaal/ideeën van Renaissance Periodization en zo ja wat gebruik/vind je ervan?

Vraagje dan: wat zijn je doelstellingen nu? Cruise je? Blast je? Zo ja, wat gebruik je nu?

Tevens vind ik het interessant om te weten wat jouw visie is op het gebruik van middelen. Denk je nooit van, misschien ben ik toch een grens overschreden betreft het aantal mg of gram per week aan gear.

Edit: heb je altijd gevolgd op het forum en ben altijd onder indruk geweest van je recht door zee antwoorden.

Vraagje dan: wat zijn je doelstellingen nu? Cruise je? Blast je? Zo ja, wat gebruik je nu?

Tevens vind ik het interessant om te weten wat jouw visie is op het gebruik van middelen. Denk je nooit van, misschien ben ik toch een grens overschreden betreft het aantal mg of gram per week aan gear.

Edit: heb je altijd gevolgd op het forum en ben altijd onder indruk geweest van je recht door zee antwoorden.

Ik zit best ok op het moment eigenlijk. Ik wil kijken wat ik qua training en voeding verder kan optimaliseren omdat hier en daar misschien nog een kilo te gainen, maar dan ben ik eigenlijk wel aardig af. Mn focus ligt nu voornamelijk op meer kennis opdoen zodat de kwaliteit van het coachen steeds blijft verbeteren.

Mijn eigen protocollen van oeding/training/dieet/supps/etc deel ik niet, is ook niet interessant, aangezien resultaten daarvan voortborduren op al het voorgaande werk.

Ik ben echter wel van mening dat de gebruikte doseringen die hier regelmatig voorbij komen echt VEEL hoger zijn dan noodzakelijk, en ook dan verstandig.
Mensen verwarren constant sarcoplastische hypertrofie met daadwerkelijk meer contractiel eiwit. Heb hier ook een artikel over online staan op XXL.

• Like
Waarderingen: vntl
Terug
Naar boven