AndroidHealthClinic

Sticky Aspartaam is veilig vervangmiddel van suiker volgens EU

ray007 zei:
Toch merk je er in de praktijk weinig van, hoeveel mensen ken jij die ziek zijn geworden door aspartaam? Maar hoeveel mensen ken jij die elke dag pakken suiker binnenkrijgen en zwaarlijvig zijn. Hoeveel diabetes patienten zijn er wel niet? De studies zijn vaak op ratten gedaan, beestjes met een veel kleinere omvang en heel ander metabolisme. Voor zover ik weet zijn er niet voldoende bewijzen dat de aanbevolen maximale dosis schadelijk is voor de mens. Natuurlijk, als je maar diep genoeg graaft dan kan je alles wat er in de supermarkt ligt als schadelijk bestempelen, allemaal met een grote korrel zout (of in dit geval aspartaam) te nemen.

wimmos zei:
Een vriendin van me heeft hierover een essay moeten schrijven en moest gebruik maken van een 5-tal verschillende onderzoeken... Deze bewezen allemaal dat Asp niet schadelijk is voor kanker.

Hebben we hier geen topic voor memorabele quotes? :D

Maar even serieus, iedereen die vragen stelt bij aspartaam (dat kan), maar bedenk dat de vervangers (zoals sucralose) alleen getest zijn door de fabruikanrt en het een éénjarige studie betrof (korte termijn). Vervangers van aspartaam kunnen dus net zo, of zelfs schadelijker zijn dan aspartaam zelf.

hoewel ik eerst van andere mening was, raad ik iedereen aan om aspartaam als zoetstof te gebruiken, aspartaam is niet schadelijk omdat het in je lichaam gewoon in 2 natuurlijke aminozuren veranderd

die fonteine site is pro stevia anti aspartaam zoals meeste "natural health" sites, echter is stevia niet zo gezond en is het eigenlijk stevia wat synthetish is voor het lichaam aangezien aspartaam in natuurlijke aminozuren opsplitst

overigens dat italiaanse onderzoek is broddelwerk

als je tegen aspartaam bent kan je onmogelijk pro suiker zijn, suiker is veel slechter als zoetstof en zou je alleen uit fruit mogen halen

eh ik drink toch zeker al ongv 3 a 4 jaar, 3 liter cola-light per dag :| wat nu

Gadverdamme. Kerel no offence maar dit moet je echt schrappen. Waarom zou je dat doen??? Drink water of melk of vruchtensappen. Ik zou niet eens normaal kunnen leven met het gevoel 3 liter cola te drinken per dag. Dan zou ik me gewoon ongezond voelen.

Ontopic: ik heb op de universiteit een proef gedaan. Daar kwam uit dat je na 6 liter frisdrank per dag het gevaar van aspartaam op gaat zoeken. Het is dus inderdaad niet echt gevaarlijk want wie komt er nou aan 6 liter frisdrank per dag:rolleyes: 3 liter is al belachelijk he cQb;)

sommige mensen krijgen migraine aanvallen door gebruik van aspartaan ;)

1) wie heeft het onderzoek gefinancierd?
2) als het op ratten geen effect heeft dan ook niet op mensen?
3) asbest heeft ook geen effect op ratten ... incubatie tijd is te lang

Ik krijg hoofdpijn van Aspartaan ... dus ik neem het niet, ongeacht of je er nu kanker van kunt krijgen of niet.

Hoofdpijn van aspartaam? Nog nooit gehad.

1) wie heeft het onderzoek gefinancierd?
2) als het op ratten geen effect heeft dan ook niet op mensen?
3) asbest heeft ook geen effect op ratten ... incubatie tijd is te lang

Ik krijg hoofdpijn van Aspartaan ... dus ik neem het niet, ongeacht of je er nu kanker van kunt krijgen of niet.
leg mij dan eens uit hoe je kanker kan krijgen van 2 aminozuren

als jij hoofdpijn krijgt van aspartaam krijg je dat ook als je die 2 amino's appart supplementeert, ben je gewoon gevoeliger voor dan

heeft het schadelijke effecten? nee zeker niet

Jou post verdienT geen karma zolang je verdiend met een D schrijft:D

hoewel ik eerst van andere mening was, raad ik iedereen aan om aspartaam als zoetstof te gebruiken, aspartaam is niet schadelijk omdat het in je lichaam gewoon in 2 natuurlijke aminozuren veranderd

die fonteine site is pro stevia anti aspartaam zoals meeste "natural health" sites, echter is stevia niet zo gezond en is het eigenlijk stevia wat synthetish is voor het lichaam aangezien aspartaam in natuurlijke aminozuren opsplitst

overigens dat italiaanse onderzoek is broddelwerk

als je tegen aspartaam bent kan je onmogelijk pro suiker zijn, suiker is veel slechter als zoetstof en zou je alleen uit fruit mogen halen

Stevia synthetisch?
Het komt toch uit een plantje?
Kanker of niet van aspartaam zonder goeie onderzoeken over een langere periode neem ik niet serieus.
In een jaar tijd kun je niet zien of iets schadelijks of niet en al helemaal niet als je het test op diertjes.
Eerst testen op mensen over een lange periode en dan pas met conclusies komen.
Aspartaam blijft een chemisch goedje die genoeg bijproducten bevatten om wel schade aan te kunnen richten!
Kanker is een wildgroei van eiwitten waarom zou dit proces niet bevordert kunnen worden door een suikervervanger?

Aspartaam bevat bijproducten? Aspartaam is een gemetyleerde ester van de peptide van twee natuurlijk voorkomende aminozuren.

Als je zo denkt heb je zeker ook grotere kans op kanker als je bijvoorbeeld creatine methyl ester gebruikt.

Er zijn zoveel chemische verbindingen in de hedendaagse voeding, maar de meeste zijn gewoon veilig.

ik doe zelf onderzoek naar suikers. Drink 3 liter cola of ice tea per dag, en bekijk hoe ik me voel (hiernaast drink ik ook nog wel 2-3 liter water hoor). Persoonlijk voel ik me goed. :D stiekem geen zin om alleen water, melk en vruchtensap te drinken (lust geen melk)

Ik stap binnenkort over opeen 2weekse enkel thee (zonder suiker), water en sinaasappelsap. Dan kan ik vergelijken of ik me beter/slechter of hetzelfde voel :)

Aspartaam bevat bijproducten? Aspartaam is een gemetyleerde ester van de peptide van twee natuurlijk voorkomende aminozuren.

Als je zo denkt heb je zeker ook grotere kans op kanker als je bijvoorbeeld creatine methyl ester gebruikt.

Er zijn zoveel chemische verbindingen in de hedendaagse voeding, maar de meeste zijn gewoon veilig.

Ja, maar dan moeten ze dat middels een gedegen onderzoek aan kunnen tonen.
En dan bedoel ik niet 1 of ander flut onderzoek van 1 jaar.

De potentiële gevaren van sucralose.

Een zoetstof waar bijna geen onderzoek naar is geweest kun je toch niet veilig verklaren?

Me moeder is zwaar tegenstander van Aspartaam dit omdat toen zij in canada dit al zwaar verboden was (vooral voor kinderen). Zo erg is het daar dat je een voorlichting krijg over hoe slecht het voor je kan zijn. Ik heb ook wel eens me erin verdiept en kwam op een paar dingen uit: Aspartaam is opzich ongevaarlijk maar als het warm wordt viel het uitmekaar in 12 giftige stoffen die allemaal enge bijwerkingen kunnen opwekken.

Ook had ik een stuk gelezen over Light dranken (Met Aspartaam) die de Amerikaanse militairen kregen in Desert Storm. Doordat de dranken lauw waren geworden, zijn er een groot aantal soldaten (ongemerkt)ziek geworden. Toen zij jaren later thuis waren en kinderen kregen de kinderen allerlei enge vervormingen hadden bij de geboorte. Of dit allen te wijten was aan aspartaam kwam er niet duidelijk uit voort maar toch. Dit is zomaar 1 van de verhalen die de ronde doet.

Ik zal even moeten zoeken naar dat artikel over die 12 stoffen maar ik ben van mening dat het niet goed voor je is en als je het neemt/binnenkrijgt doe het met mate zoals Big_T al zei zo is dat met alles.

Zoek maar is op internet over Aspartaam en je zie zat rechtzaken lopen tegen bedrijven die Aspartaam gebruiken in hun producten. En nog meer onderzoeken naar effecten van Aspartaam op lange termijn.

Hoe kan aspartaam schadelijk zijn in het menselijk lichaam?

De drie ‘verdachten’ die schade aan het lichaam zouden kunnen toebrengen zijn fenylalanine, aspartaat en aspartylfenylalanine diketopiperazine. De eerste is alleen bewezen gevaarlijk voor mensen met fenylketonurie, daarom staat er altijd op met aspartaam gezoette producten ‘bevat een bron van fenylalanine’. Deze mensen zijn sowieso op een streng dieet en staan onder dokterstoezicht. Over aspartylfenylalanine diketopiperazine is nog te weinig onderzoek gedaan om er een goed oordeel over te vellen. Natuurlijk kun je wel stellen dat er blijkbaar nooit een direct verband tussen de stof en een ziekte gezien is, waardoor er weinig animo voor onderzoek is. De meest verdachte stof is aspartaat. Als de studies over knaagdieren inderdaad kunnen worden doorgetrokken naar mensen, is aspartaat een gevaarlijk excitotoxine, vooral in combinatie met andere excitotoxines. Vele gezaghebbende organisaties (waaronder de EFSA) hebben na diepgaand onderzoek geconcludeerd dat aspartaam veilig is.

Ik denk persoonlijk dat langdurige onderzoeken gedaan moeten worden(10-15 jaar) voordat iets veilig verklaart kan zijn.
Maar zo denk ik wel over meer dingen net als een magnotron. Maar dit was mijn mening.

Terug
Naar boven