Fitness Seller

Breaking News Avondklok nog steeds van kracht

Peiling Peiling Hoe denk jij over de rellen?

• Totaal stemmers
    67
Status
Niet open voor verdere reacties.
Als criminoloog kan ik de avondklok onmogelijk aanvaarden noch respecteren. Dat men samenscholing verbiedt, ok, maar als ik in mijn eentje, om 21u00 mijn hond wil uitlaten, dan verhoog ik niemands kans om ziek te worden. We mogen op propvolle trams naar het werk gaan maar niet na 21u00 alleen op straat lopen? Nope, doe ik niet aan mee. In België moet de Raad van State nog ten gronde beslissen of dit niet tegen de grondwet is.
Als ik dit lees dan is Nederland toch een fantastisch genuanceerd land!

Als criminoloog kan ik de avondklok onmogelijk aanvaarden noch respecteren. Dat men samenscholing verbiedt, ok, maar als ik in mijn eentje, om 21u00 mijn hond wil uitlaten, dan verhoog ik niemands kans om ziek te worden. We mogen op propvolle trams naar het werk gaan maar niet na 21u00 alleen op straat lopen? Nope, doe ik niet aan mee. In België moet de Raad van State nog ten gronde beslissen of dit niet tegen de grondwet is.
Kan je daar wat dieper op ingaan?

Als burger moet je je kritische vragen stellen bij de opgelegde maatregelen... Doe je dat niet dan kan een samenleving transformeren in een fascistische staat.
Ik bedoelde fantastisch, niet fascistisch! :D

In NL mag je wel de hond uitlaten na 9en.

In NL is het rustig in het OV.

Het alternatief is dat de overheid wel achter de voordeur gaat controleren, hoeft van mij ook niet.

Ergens deel ik je zorg wel, als maatregelen als een avondklok een keer zijn toegepast dan is de drempel de volgende keer lager.

Laatst bewerkt:
Het probleem is ook niet de mensen die 's avonds na 21:00 alleen over straat lopen om hun hondje uit te laten. Het probleem is de besmettingen die ontstaan doordat mensen 's avonds bij elkaar op bezoek komen.

Het probleem is ook niet de mensen die 's avonds na 21:00 alleen over straat lopen om hun hondje uit te laten. Het probleem is de besmettingen die ontstaan doordat mensen 's avonds bij elkaar op bezoek komen.
Dat moet je dat verbieden en niet anderen straffen die dat niet doen. Disproportioneel...
Wat als ik iemand ga bezoeken die twee uur van me vandaan woont en ik door file om 21u20 of zo nog niet thuis ben? Dan riskeer ik een boete terwijl ik niemand kan besmetten.

Dat moet je dat verbieden en niet anderen straffen die dat niet doen. Disproportioneel...
Wat als ik iemand ga bezoeken die twee uur van me vandaan woont en ik door file om 21u20 of zo nog niet thuis ben? Dan riskeer ik een boete terwijl ik niemand kan besmetten.
Algehele avondklok zorgt ervoor dat er makkelijker te handhaven is. Wie gaat anders groepsvorming controleren? Het mag nu ook al niet en gebeurd toch.

Als er na de avondklok mensen op straat zijn, kunnen deze er moeilijker vanaf komen met een smoes.

In BE wel, 1 telefoontje op basis van vermoedend naar een onderzoeksrechter en een minuutje later beuken ze de deur in
Op basis van een vermoeden mogen ze geen huiszoeking doen, ze moeten je op heterdaad betrappen eer dit mag (of als bewoners gevaar lopen).
De onderzoeksrechter komt er zowat nooit tussen in deze gevallen.

Onschendbaarheid van de woning is een grondwet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven