MuscleMeat

Breaking News Avondklok nog steeds van kracht

Peiling Peiling Hoe denk jij over de rellen?

• Totaal stemmers
    67
Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter

:roflol:

*edit*
Het ging om deze inmiddels verwijderde tweet:
Screenshot_20210122-113433_Chrome.jpg

Laatst bewerkt:
Geen idee, maar als je logisch redeneert, zou een zelfstandige zijn of haar eigen verklaring in moeten kunnen vullen.
Nou ik redeneer dat ik als zelfstandige software engineer klanten ofwel opdrachtgevers heb die dat zouden kunnen invullen als ik ergens met hen afspreek. En anders werk ik op eigen locatie, als dat niet thuis is zou ik het voor mezelf moeten invullen I guess.

Nou ik redeneer dat ik als zelfstandige software engineer klanten ofwel opdrachtgevers heb die dat zouden kunnen invullen als ik ergens met hen afspreek. En anders werk ik op eigen locatie, als dat niet thuis is zou ik het voor mezelf moeten invullen I guess.
In dat geval is de klant/opdrachtgever toch niet jouw werkgever? Maar los daarvan kun je alles toch prima vanuit huis doen als zelfstandig software engineer en is fysiek klantcontact toch onnodig?

In dat geval is de klant/opdrachtgever toch niet jouw werkgever? Maar los daarvan kun je alles toch prima vanuit huis doen als zelfstandig software engineer en is fysiek klantcontact toch onnodig?
Bureaucratie is moeilijk voor mij. Moet het perse een werkgever zijn of gaat het er om dat iemand anders zoals een klant je verhaal bevestigt? Of is daar weer een ander formuliertje voor?

En inderdaad een zelfstandig software engineer kan z'n dienst prima thuis verrichten. Loopt misschien zelfs risico om door de belastingdienst als schijnzelfstandige aangemerkt te worden wanneer een klant de werklocatie bepaalt.

Laatst bewerkt:
Bureaucratie is moeilijk voor mij, moet het perse een werkgever zijn of gaat het er om dat iemand anders zoals een klant je verhaal bevestigt? Of is daar weer een ander formuliertje voor?
Ik denk niet dat ze er zo diep over hebben nagedacht bij de overheid. Als zelfstandige ben je gewoon je eigen werkgever. Niet te moeilijk doen. Beetje gezond verstand gebruiken...

Ik denk niet dat ze er zo diep over hebben nagedacht bij de overheid. Als zelfstandige ben je gewoon je eigen werkgever. Niet te moeilijk doen. Beetje gezond verstand gebruiken...
Als eigen werkgever kun je bepalen dat je thuiswerkt en dan heb je dus geen geldige reden om `s avonds buiten te zijn. Zou dan toch de autoriteit die je dat opdraagt de bevestiging moeten laten ondertekenen?

Heb ik gemist, wat hebben ze hierover gezegd?
Ik ben zzp’er en moet tijdens de avondklok op straat zijn voor mijn werk. Wat moet ik doen/bij me hebben?
Als zzp’er heeft u een Eigen verklaring avondklok op zak. Daarnaast heeft u een Werkgeversverklaring avondklok bij zich die u zelf invult. Daarin neemt u ook de (bedrijfs)naam en contactgegevens van uw opdrachtgever op. Als u geen opdrachtgever heeft vult u uw eigen bedrijf in.

Dit geldt ook voor bezorgers die zzp’er zijn voor een bezorgdienst zoals Uber eat, DHL en Post NL.

De ZZP’er kan dus de eigen werkgeversverklaring invullen en tekenen. Bij uitzendkrachten zal de inlener moeten invullen en tekenen.

Overweeg altijd of de werkzaamheden echt in de avond of nacht moeten worden uitgevoerd.

Ah wel met contactgegevens van de evt. opdrachtgever, makes sense.

Mag je straks na 21:00 nog wel naar buiten op je eigen terrein?

Zal mooi zijn als het niet zo is :o

Wat is nu eigenlijk de redenering achter 20.30?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven