Fitness Seller

Breaking News Avondklok nog steeds van kracht

Peiling Peiling Hoe denk jij over de rellen?

• Totaal stemmers
    67
Status
Niet open voor verdere reacties.
Omdat de meeste besmettingen in huiselijke kring plaatsvonden en nu dus nog steeds, alleen dan de Engelse variant.
Heb je cijfers? Beetje vroeg wellicht daar we slechts vier dagen deze maatregel erbij hebben. Het is ook geloof ik vooral om iets voor te zijn, en het dan niet meer te bedwingen valt.

Ik weet bijna zeker dat het verspreiding wel tegen zal gaan
Mensen die echt af willen spreken doen dat dan om die avondklok heen. En gaan van 2-.30 u tot smorgens zuipen. Das veel langer samen in een kleine ruimte dan effies een drankje doen savonds. Echt Nederlanders zijn extreem koppig.

De commune van Parijs. Daarbij nam het volk de macht over van de heersende elite in de stad. Er was discussie, hoop en niemand was het met elkaar eens. Maar die opstand werd met dodelijk omvergemaaid door het Franse leger op een gegeven moment.
Maar de heersende elite besefte dat ze zo niet meer verder konden doen.

Ik weet bijna zeker dat het verspreiding wel tegen zal gaan

Nogal twijfelachtig.
Wat mij vooral opvalt om me heen:

Mensen doen er echt alles aan om hun (sociale) activiteiten staande te kunnen houden.
- Ze doen hetzelfde maar nu binnen een kortere tijdspanne.
- Ze verplaatsen hun boodschappen en bezoekjes aan familie en vrienden naar een eerder tijdstip op de dag.

Natuurlijk kun je hier geen statistische significantie op baseren, maar het is wel zeker dat dit gedrag het -beoogde- effect van de maatregel zal ondermijnen.
Dat en ook de gewelddadige escalaties in beschouwing genomen, blijf ik erbij dat het een hele slechte keuze is geweest van de overheid om die avondklok door te drukken.

Op deze manier 'kost' het veel meer dan dat het oplevert.

Hoeveel virologen hebben we momenteel in NL? 17 miljoen?
Je zou jezelf ook kunnen informeren ipv van retorische vragen te stellen.

Leg me anders even uit, waarom gezonde mensen worden opgesloten ten faveure van de gebrekkigen ? En wie gaat dit betalen ?

De tijd zal het leren hoeveel effect de avondklok heeft op het reproductiegetal. De impact zou weleens heel gering kunnen zijn, dan is het redelijk disproportioneel geweest.

Leg me anders even uit, waarom gezonde mensen worden opgesloten ten faveure van de gebrekkigen ? En wie gaat dit betalen ?
Geen idee. Ik zal je eerlijk zeggen dat ik geen verstand heb van deze materie. Het valt me alleen op dat erg veel mensen beter lijken te weten dan de experts van het OMT welke maatregelen wel en niet effectief zijn. Ik moet dan steeds aan Dunning-Kruger denken...

Ook wel mooi dat ze tegen onderdrukking van de avondklok zijn maar wel allemaal netjes hun mondkapje dragen 😗

Ook wel mooi dat ze tegen onderdrukking van de avondklok zijn maar wel allemaal netjes hun mondkapje dragen 😗
Ik denk dat je nu appels met peren aan het vergelijken bent. Ikzelf trek de grens bij de avondklok, maar een mondkapje droeg ik al toen het nog werd afgeraden door het kabinet, want het werd wel aangeraden door deskundigen. En logisch toch? Mondkapje houdt shit tegen.

• Topic Starter Topic Starter
Geen idee. Ik zal je eerlijk zeggen dat ik geen verstand heb van deze materie. Het valt me alleen op dat erg veel mensen beter lijken te weten dan de experts van het OMT welke maatregelen wel en niet effectief zijn. Ik moet dan steeds aan Dunning-Kruger denken...
Is natuurlijk ook niet zo vreemd als het OMT steeds blijft draaien.
Eerst werkten mondkapjes wel, toen toch weer niet, uiteindelijk opeens weer wel. Of toch niet?

Goede manier om het vertrouwen bij mensen weg te nemen. Berichten uit Amerika dat men opeens 2 mondkapjes over elkaar moet dragen versterkt dit gevoel ook. Men krijgt het gevoel dat ze maar wat aan lopen te kloten. Want als de experts het allemaal zo goed weten, waarom hanteren ze dan bijv. per land verschillende maatregels?

Ik denk dat je nu appels met peren aan het vergelijken bent. Ikzelf trek de grens bij de avondklok, maar een mondkapje droeg ik al toen het nog werd afgeraden door het kabinet, want het werd wel aangeraden door deskundigen. En logisch toch? Mondkapje houdt shit tegen.
Ik denk dat jij niet snapt hoe die figuren in elkaar steken
Die zien de overheid als de duivel en iedereen die hun tegen spreekt is "slaafje van de nederlandse regering"
Je moet maar eens voor de lol een discussie met zo een zwakzinnig persoon aan gaan

Ik vind geweld bij betogingen iets wat men moet vermijden.... MAAR... De avondklok is iets heel gevaarlijk... Slippery slope.... We mogen deze niet aanvaarden... Eerst op alle mogelijke geweldloze manieren bestrijden maar als dat niet werkt... Dan blijft enkel geweld over. Vergeet niet dat doorheen de eeuwen de heersende elite enkel bij geweld een deel van haar macht afstaat. De Franse Revolutie is hierbij het beste voorbeeld.
ben je wel helemaal lekker in je bovenpan met je franse revolutie?
ik hoor elke sjenkie daar ook ineens over beginnen nu, hallo, we zijn 230 jaar verder, de omstandigheden toen en nu zijn echt totaal anders
als de godwins op zijn dan komen mensen met deze flauwekul aan
zijn gewoon een stel losgeslagen criminelen die andermans bezit aan gort lopen te slaan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven