MuscleMeat

Breaking News Avondklok nog steeds van kracht

Peiling Peiling Hoe denk jij over de rellen?

• Totaal stemmers
    67
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat de gevaren van corona meer worden onderschat door de tegenstanders van de maatregelen dan overschat door de voorstanders.

Maatregelen verlagen de kans op besmetting ze nemen de mogelijkheid niet weg.

Corona is zo gevaarlijk dat er 0,3% aan overlijdt en 95% geen of slechts milde klachten ervaart.
Het is ook geen loterij, het is vrij makkelijk in te schatten voor wie het goed en slecht zal aflopen.

Misschien helpt het juist meer, dat de 95% die vrij zal zijn er ook vanuit moet gaan dat ze zeer grote kans hebben om de kwetsbare te gaan besmetten en daardoor niet toch eventjes op bezoek gaat.
Velen denken zich goed aan de maatregelen te houden, ze doen het echter niet. Dus die denken toch even naar oma te kunnen gaan want ze zijn "bijna" niemand tegengekomen.

Corona is zo gevaarlijk dat er 0,3% aan overlijdt en 95% geen of slechts milde klachten ervaart.
Het is ook geen loterij, het is vrij makkelijk in te schatten voor wie het goed en slecht zal aflopen.

Misschien helpt het juist meer, dat de 95% die vrij zal zijn er ook vanuit moet gaan dat ze zeer grote kans hebben om de kwetsbare te gaan besmetten en daardoor niet toch eventjes op bezoek gaat.
Velen denken zich goed aan de maatregelen te houden, ze doen het echter niet. Dus die denken toch even naar oma te kunnen gaan want ze zijn "bijna" niemand tegengekomen.
:bow2:

16:17

Viruswaarheid wraakt hof, zitting geschorst​

De zitting is alweer geschorst, omdat de advocaat van Viruswaarheid het hof van de Haagse rechtbank heeft gewraakt. De vertegenwoordigers van de protestgroep waren het niet eens met het feit dat het hoger beroep tegen het verbieden van de avondklok al op vrijdag zou plaatsvinden.
Later meer.

Hopen ze zo er op zijn minst een weekendje uit te halen met hun "winst". Na een wraking krijg je toch een andere rechter en die kan ook nog anders beoordelen?

Ze traineren de rechtsgang. Zeg maar dag tegen de afschaffing van de avondklok.

Dan heb je het wat Nederland betreft dus over 51.000 doden en 800.000 patiënten met meer dan milde klachten.
Waarvan er al heel wat mensen op leeftijd waren. Met als piek 85 jarige.
Screenshot_20210216-163224_Chrome.jpg

Hopen ze zo er op zijn minst een weekendje uit te halen met hun "winst". Na een wraking krijg je toch een andere rechter en die kan ook nog anders beoordelen?

Ze traineren de rechtsgang. Zeg maar dag tegen de afschaffing van de avondklok.
Mijn vermoeden is dat strategie is dat men zo lang wil rekken dat het vandaag niet meer lukt.

Dan hebben ze een nacht zonder avondklok en dat is een echte overwinning.

Een land platleggen voor stervende bejaarden. Het zou best grappig zijn als het niet zo ontzettend kansloos is.
Waar je jaren geleden als oud persoon liever geen kunstheup of knie kon krijgen omdat het zoveel kost en je dan een eventuele 2e operatie nodig zal zijn. En nu moet alles wijken voor bejaarde mensen.

Ik ben negatief over het direct laten vallen van de avondklok door de rechter, het had mijn voorkeur gehad als uitgerekend een Voorzieningenrechter had gezegd dat dit pas zou ingaan na (afzien van) HB.
Dat is niet hoe wij in Nederland werken. Indien je een wet wilt gebruiken dien je te voldoen aan de voorwaarden in die wet, de rechter heeft bepaald dat dit niet zo is.

Ik ben negatief over het direct laten vallen van de avondklok door de rechter, het had mijn voorkeur gehad als uitgerekend een Voorzieningenrechter had gezegd dat dit pas zou ingaan na (afzien van) HB.
spijtig voor jou maar het zal betreffende rechter hoegenaamd aan zijn/haar anus oxideren wat jij of wie dan ook verder daar van vindt, and rightfully so. Ik ben verder verre van juridisch expert maar volgens mij is het gangbaar dat hangende het hoger beroep het vonnis rechtsgeldig is en dus uitgevoerd dient te worden. Daar zullen ongetwijfeld de nodige haken en ogen aan zitten en ik denk dat ongeveer de halve vaderlandsche rechtspraak momenteel aan het zoeken is naar die haken en ogen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.115
Dat is niet hoe wij in Nederland werken. Indien je een wet wilt gebruiken dien je te voldoen aan de voorwaarden in die wet, de rechter heeft bepaald dat dit niet zo is.
Dit dus. Achteraf gaan klagen over het weer afschaffen van de wet gaat nergens over als die wet in 1e instantie nooit toegepast had mogen worden.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.116
Mijn vermoeden is dat strategie is dat men zo lang wil rekken dat het vandaag niet meer lukt.

Dan hebben ze een nacht zonder avondklok en dat is een echte overwinning.
Her is toch wel gek dat de media niet aanwezig kan zijn bij het proces of mis ik iets?

Eens. Maar als die avondklok nu een paar avondjes wordt losgelaten en dan weer wordt ingevoerd, breekt er totale chaos en anarchie uit in dit land. Is dat het ons waard?

Eens. Maar als die avondklok nu een paar avondjes wordt losgelaten en dan weer wordt ingevoerd, breekt er totale chaos en anarchie uit in dit land. Is dat het ons waard?
Laten we -ook in ‘crisistijd’- ons alsjeblieft houden aan alle normale rechts- en bestuursbeginselen. Dit niet doen is een hellend vlak en schept een precedent voor elke regering die zijn zin wil doordrammen.

Laten we -ook in ‘crisistijd’- ons alsjeblieft houden aan alle normale rechts- en bestuursbeginselen. Dit niet doen is een hellend vlak en schept een precedent voor elke regering die zijn zin wil doordrammen.
Laat ik zeggen dat ik niet graag de rechter zou willen zijn die nu uitspraak moet doen. Nu de avondklok loslaten zorgt voor wat erg onrustige avonden en nachten vrees ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven