AndroidHealthClinic

Breaking News Avondklok nog steeds van kracht

Peiling Peiling Hoe denk jij over de rellen?

• Totaal stemmers
    67
Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien heeft iemand het al opgemerkt, maar dit betekent juridisch dat de avondklok is opgeheven. Behalve als er in hoger beroep iets aan wordt veranderd. En eerst moet die wraking nog worden behandeld.

Yup, die wraking zijn ze met spoed nu aan het behandelen :)

En vrijdag staat vooralsnog het hoger beroep gepland. Voor het weekend weer klaar.

Als mensen het idee hebben dat ze nu de kans hebben en dat het mogelijk maar één nacht kan zullen ze mogelijk iets te enthousiast die kans willen grijpen, met stijgende besmettingen en strengere maatregelen als gevolg.
Wat kan je. Op straat met anderhalve meter ertussen samen zijn of bij een iemand op bezoek. Zet ook geen zoden aan de dijk. Misschien inderdaad feesten of demonstreren, maar na de nodige media aandacht over het snelrecht na de vorige rellen betwijfel ik dat ook wel.
17:14

Politie blijft voorbereid op avondklok en monitort signalen over onrust​

De Rotterdamse politie zegt zich voor te bereiden op twee scenario's dinsdagavond, afhankelijk van het verloop van de juridische strijd rond de avondklok. Het is afwachten en de boel in de gaten houden, aldus de politie.
‘We prepareren voor een scenario waarin de avondklok toch in werking blijft en een waarin we moeten wachten totdat het hoger beroep is uitgediend. Dan mogen mensen gewoon naar buiten, maar handhaven we nog altijd op coronamaatregelen’, zo laat een woordvoerder van het Rotterdamse korps weten.
De zegsvrouw noemt het ‘voorstelbaar’ dat mensen wellicht gaan demonstreren als de avondklok gehanteerd blijft, maar zegt nog geen concrete signalen te hebben ontvangen over mogelijke ongeregeldheden of geplande coronafeestjes. ‘We monitoren heel nauw, onder andere op sociale media, of we oproepen langs zien komen.’ (ANP)
Ze zeggen hier ook al "Dan mogen mensen gewoon naar buiten, maar handhaven we nog altijd op coronamaatregelen".

Ik voel daarna weer nieuwe avondklokrellen aankomen (met misschien ook besmettingen). Is dat het allemaal waard of moet de macht toch getoond blijven worden.

Komen er eigenlijk ook weleens longkanker patiënten op de ic? Daar komen er per jaar 14.000 van bij, 90% roken gerelateerd. Maar dat mag gewoon en kraait geen hond naar.

Ik voel daarna weer nieuwe avondklokrellen aankomen (met misschien ook besmettingen). Is dat het allemaal waard of moet de macht toch getoond blijven worden.
En de rellen zijn dan weer aanleiding tot machtsvertoon. Lekker hard aanpakken. En het volk smult ervan, want die vinden dat ook was toch wel het sentiment een beetje. Weer punten voor Rutte.

Yup, die wraking zijn ze met spoed nu aan het behandelen :)

En vrijdag staat vooralsnog het hoger beroep gepland. Voor het weekend weer klaar.
Hetgeen, voor mij achteraf, dus daar krijg ik geen punten voor, de vraag oproept, er was toch wel een wrakingskamer standby?

Interessante analyse van een hoogleraar staatsrecht bij 1Vandaag, voor de verandering was het niet Wim Voermans.

Hij was verbaasd dat de Voorzieningenrechter zo ver ging: er is in de wet ruimte voor het Parlement om hier iets aan te doen (en dan is dat vaak niet aan de rechter); en deze zaak was door complexiteit niet geschikt voor deze rechter.

Zijn verwachting was dat de staat in HB grote kans heeft te "winnen", maar hij voorzag wel gedoe met dit gerommel.

In dat geval komt er een juridisch kunststukje uit dat de voorzieningenrechter hier niet over gaat en/of (nog mooier) dat het (mogelijk) in strijd is met de wet, maar niet de taak van de rechter , maar van de wetgever is hier iets aan te doen.

Die huisjurist van de familie Engel, Pols werd even goed door het slijk gehaald: strafblad, geen advocaat meer, al heel veel vruchteloze procedures gevoerd.

Laatst bewerkt:
Oeoeoeee die rechter gaat nu extreem chagrijnig zijn in het nadeel van viruswaarzinheid.

Vanaf wanneer ben je eigenlijk strafbaar met het zeggen van extremistische dingen enzo? Want ik kan er wat van en vind dat erg grappig, maar ik ben bang voor de extreme censuur van de internetpopo nu. Iets over opruiïng en hoe je te organiseren tegen fascistische gedragingen van totalitaire machtsmisbruikers die aan schandpalen genageld zouden kunnen worden hypotetisch gezien en hypotetische leuzen op bepaalde hypotetische gebouwen enzo.

Oeoeoeee die rechter gaat nu extreem chagrijnig zijn in het nadeel van viruswaarzinheid.

Vanaf wanneer ben je eigenlijk strafbaar met het zeggen van extremistische dingen enzo? Want ik kan er wat van en vind dat erg grappig, maar ik ben bang voor de extreme censuur van de internetpopo nu. Iets over opruiïng en hoe je te organiseren tegen fascistische gedragingen van totalitaire machtsmisbruikers die aan schandpalen genageld zouden kunnen worden hypotetisch gezien en hypotetische leuzen op bepaalde hypotetische gebouwen enzo.
Professionele rechters zijn volgens onderzoek beter (of: minder slecht) in staat dergelijke emoties te scheiden dan amateurs (jury).

Interessante analyse van een hoogleraar staatsrecht bij 1Vandaag, voor de verandering was het niet Wim Voermans.

Hij was verbaasd dat de Voorzieningenrechter zo ver ging: er is in de wet ruimte voor het Parlement om hier iets aan te doen (en dan is dat vaak niet aan de rechter); en deze zaak was door complexiteit niet geschikt voor deze rechter.

Zijn verwachting was dat de staat in HB grote kans heeft te "winnen", maar hij voorzag wel gedoe met dit gerommel.

In dat geval komt er een juridisch kunststukje uit dat de voorzieningenrechter hier niet over gaat en/of (nog mooier) dat het (mogelijk) in strijd is met de wet, maar niet de taak van de rechter , maar van de wetgever is hier iets aan te doen.

Die huisjurist van de familie Engel, Pols werd even goed door het slijk gehaald: strafblad, geen advocaat meer, al heel veel vruchteloze procedures gevoerd.
Is een rookgordijn wat ze optrekken; het gaat niet over wat er in die wet staat maar over of die wet überhaupt gebruikt mag worden. In het HB loopt men wederom tegen die vraag op. Zelfde trucje werd gebruikt bij het aftreden van het parlement, waar de Rutte-doctrine de doorslag gaf en niet de affaire an sich.

Helaas hebben ze tegenwoordig mobiele flitsers. Undercover auto's met doppler radar die de hele dag snelwegen afrijden.

Als je ze met 120 inhaalt meet de doppler het snelheidsverschil en krijg je gewoon na een paar weken een print op de mat. Wat dat betreft is Flitsmeister een vals gevoel voor veiligheid.
En slimme camera's voor telefoongebruik en voor het negeren van een rood kruis. Als ze er uitzien zoals ik denk, dan staan er op de A28 aardig wat. Eerlijk is eerlijk, ik leer daardoor wel beter om mijn telefoon aan de kant te leggen. Die radarauto's is ook nog wel een ding

De staat zet de Joker Jaap (Dissel) in.

Laatst bewerkt:
Is een rookgordijn wat ze optrekken; het gaat niet over wat er in die wet staat maar over of die wet überhaupt gebruikt mag worden. In het HB loopt men wederom tegen die vraag op. Zelfde trucje werd gebruikt bij het aftreden van het parlement, waar de Rutte-doctrine de doorslag gaf en niet de affaire an sich.
Net als dat het Viruswaarheid niet om het gebruik van deze wet gaat, maar om de avondklok.

EDIT: rekken is wat dat betreft ook de strategie van de staat, rekken van de maatregel tot een andere rechter of iig HB, ondertussen noodwet oid erdoor drukken.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: p.b.
Dit is echt tenenkrommend. :roflol: Erg moeilijk om zonder plaatsvervangende schaamte naar viruswappiemeneerte luisteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven