Fitness Seller

Breaking News Avondklok nog steeds van kracht

Peiling Peiling Hoe denk jij over de rellen?

• Totaal stemmers
    67
Status
Niet open voor verdere reacties.
Moet je wel het goede voorbeeld geven. Nu mag NIEMAND (bij wijze van, doelend op de maatregelen) meer de weg op want er zijn dagelijks wat ongelukken. Iedereen zou tekenen dit te accepteren op voorwaarde dat ze wel weer de weg op mogen.
Heh is en blijft wel zo dat je een groter gevaar bent voor een ander als jij de maatregelen niet accepteert.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.083
Enorm vals gevoel van veiligheid. Ik rij nu al 3 jaar boetevrij dankzij flitsmeister terwijl ik steevast overal veel te hard rij.
Ja leuk, die mobiele flitsers (radar auto's) zijn pas sinds kort ingevoerd.

Niet huilen dat je niet gewaarschuwd was als je er 1 vangt.

• #1.085
Enorm vals gevoel van veiligheid. Ik rij nu al 3 jaar boetevrij dankzij flitsmeister terwijl ik steevast overal veel te hard rij.

Snelheidscontroles vermijden met Flitsmeister wordt vanaf 2021 bijna onmogelijk

Die gekleurde envelop is de nachtmerrie van elke snelheidsduivel. Het liefst wil je namelijk meteen weten of je een snelheidscontrole bent gepasseerd, maar binnenkort is dat niet meer zo eenvoudig. Zelfs niet met Flitsmeister.
6 maanden geleden door Guus Lammerink

De politie bedenkt steeds meer manieren om snelheidsduivels en verkeersmaniakken te slim af te zijn. En met het nieuws waarmee ze onlangs naar buiten kwamen is het verstoppen van de mobiele flitser of het plaatsen van een vaste flitspaal verleden tijd. Maak kennis met de radarauto.

De radarauto is vanaf nu je grootste vijand op de weg
Met deze rijdende flitspaal gaat de politie dus snelheidscontroles doen. Je wordt op deze manier ook niet meer staande gehouden door een politieauto, maar ze rijden met een onopvallend voertuig langs je auto. En rijd je te snel? Dan ligt er even later een kenmerkende envelop op je deurmat. Hiermee komt er een eind aan het Flitsmeister-tijdperk. Doordat de auto’s niet opvallen en letterlijk elke afslag kunnen nemen om op een andere drukke snelweg te kunnen gaan flitsen, is het voor de Flitsmeister-gebruikers binnenkort onmogelijk om flitsers door te klikken aan elkaar.

Oh maar als jullie sneller willen rijden op de snelweg, stem dan op de VVD :trollface:

Heh is en blijft wel zo dat je een groter gevaar bent voor een ander als jij de maatregelen niet accepteert.

Dat "gevaar" is voor 98% geen gevaar.

En de groep voor wie het een gevaar is zal zich aan de maatregelen houden dus waar kom ik die dan tegen?

Als de maatregelen zo goed werken, ben je dan niet zelf schuldig als je dan toch Corona oploopt?

• #1.089

Snelheidscontroles vermijden met Flitsmeister wordt vanaf 2021 bijna onmogelijk

Die gekleurde envelop is de nachtmerrie van elke snelheidsduivel. Het liefst wil je namelijk meteen weten of je een snelheidscontrole bent gepasseerd, maar binnenkort is dat niet meer zo eenvoudig. Zelfs niet met Flitsmeister.
6 maanden geleden door Guus Lammerink

De politie bedenkt steeds meer manieren om snelheidsduivels en verkeersmaniakken te slim af te zijn. En met het nieuws waarmee ze onlangs naar buiten kwamen is het verstoppen van de mobiele flitser of het plaatsen van een vaste flitspaal verleden tijd. Maak kennis met de radarauto.

De radarauto is vanaf nu je grootste vijand op de weg
Met deze rijdende flitspaal gaat de politie dus snelheidscontroles doen. Je wordt op deze manier ook niet meer staande gehouden door een politieauto, maar ze rijden met een onopvallend voertuig langs je auto. En rijd je te snel? Dan ligt er even later een kenmerkende envelop op je deurmat. Hiermee komt er een eind aan het Flitsmeister-tijdperk. Doordat de auto’s niet opvallen en letterlijk elke afslag kunnen nemen om op een andere drukke snelweg te kunnen gaan flitsen, is het voor de Flitsmeister-gebruikers binnenkort onmogelijk om flitsers door te klikken aan elkaar.

De politie gaat meer werk maken van de aanpak van hardrijders. Vanaf 2022 gaan vijftig tot honderd onopvallende radarwagens rondrijden op autosnelwegen en provinciale wegen. Dat zegt Egbert-Jan van Hasselt, scheidend projectleider Infrastructuur van de Nationale Politie, in een interview met De Telegraaf.

Als je bij het oversteken wordt aangereden dan had je maar beter moeten uitkijken en degene die met 80 over het woonerf raast staat daar los van?

Deze vergelijking is niet in de juiste context. Met 80 rijden houd je je niet aan de verkeersregels en ben je een groot gevaar op de weg. De mensen die bang zijn gaan de weg uberhaupt niet op.

Dit is te vergelijken met dat ik in een bejaardentehuis oma's op de mond ga zoenen terwijl ik positief ben. Een gekke vergelijking. Ik zoek de oma's niet op, die zitten binnen.

Die maximumsnelheid is ook niet bedoeld voor de verkeersveiligheid. Zelf zou ik op lange trajecten 140-150 rijden als dat mocht, met een motor zonder kuip en een breed stuur is dat wel het maximale zonder het gevoel te hebben eraf te waaien. Ook is het benzineverbruik dan nog goed (1 op 20 bij 140). Nu rij ik trouwens ook vaak 140-150, geen flitzmeister maar ook geen bonnen. Wel af en toe eentje op 80 trajecten met veel flitsers.

Even los van ieders gedachtes over het terugdringen van het virus, kan ik me niet voorstellen dat iemand met enig gevoel voor rechtvaardigheid en rechtsstatelijkheid negatief is over deze uitspraak. Ik denk en hoop dat het ook voor de 'viruswappies' (let op: aanhalingstekens) belangrijk is en niet alleen omdat ze hun recht hebben behaald. Het maakt hopelijk voor hen inzichtelijk dat we wel degelijk in een rechtsstaat en níét in een soort totalitaire dictatuur leven, dat de rechtspraak onafhankelijk is in dit land en een rechter dus een vonnis kan uitspreken dat niet in lijn is met regeringsbeleid, én dat volgens het legaliteitsbeginsel een regering er dus altijd voor moet zorgen dat beleidsmaatregelen in lijn zijn met geldende (grond)wetten en grondrechten. Een regering die volgens een rechter willekeurig, onrechtvaardig of zelfs onwettig handelt kan wel degelijk teruggefloten worden.
Tegelijkertijd hoop ik dat diezelfde 'wappies' ook inzien dat dit níét betekent dat alle verdere besluitvorming, hoger beroep etc automatisch in hun voordeel zullen uitvallen. Zo werkt het dan ook wel weer.

Dat "gevaar" is voor 98% geen gevaar.

En de groep voor wie het een gevaar is zal zich aan de maatregelen houden dus waar kom ik die dan tegen?

Als de maatregelen zo goed werken, ben je dan niet zelf schuldig als je dan toch Corona oploopt?
Ik denk dat de gevaren van corona meer worden onderschat door de tegenstanders van de maatregelen dan overschat door de voorstanders.

Maatregelen verlagen de kans op besmetting ze nemen de mogelijkheid niet weg.

Even los van ieders gedachtes over het terugdringen van het virus, kan ik me niet voorstellen dat iemand met enig gevoel voor rechtvaardigheid en rechtsstatelijkheid negatief is over deze uitspraak.
Ik ben negatief over het direct laten vallen van de avondklok door de rechter, het had mijn voorkeur gehad als uitgerekend een Voorzieningenrechter had gezegd dat dit pas zou ingaan na (afzien van) HB.

Wat als het HB geschorst wordt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven