XXL Nutrition

Breaking News Avondklok nog steeds van kracht

Peiling Peiling Hoe denk jij over de rellen?

• Totaal stemmers
    67
Status
Niet open voor verdere reacties.
In NL 15.000 doden op ruim 3 miljoen (geschat door RIVM) besmettingen, 0,5% gaat er ongeveer aan dood in NL. Cijfers over blijvende klachten (na 12 weken) vind ik alleen iets dat dat rond de 2,3% zit van de bekende besmettingen (1 miljoen) dus dat zijn er ongeveer 23k op 3 miljoen totale besmettingen, wat weer neerkomt op 0,8% van alle besmettingen. Tussen die mensen zullen inderdaad ook best wel gezonde mensen zitten, er komt er elke week wel 1 voorbij in een TV programma of op facebook.

bron van de 2,3% na 12 weken
Ik weet niet wat je precies zoekt, maar staat dat hier niet?

Is er ergens een mooi lijstje/overzicht van wanneer welke maatregelen werden toegepast of versoepeld? Om naast de grafiek te leggen.

7000000000 mensen op aarde... 2 000 000 doden... Al lijken die cijfers zwaar overdreven omdat men mensen die stierven terwijl ze COVID hadden ook bij de statistieken worden gegooid en omdat er tevens teveel te snel besloten wordt dat de dood te wijten was aan covid. Plots hebben we vijn geen doden door griep, pneumonie.... Maar goed... Laten we 2 000 000 aanvaarden. Dat is 0,028 procent.... Dit kan onmogelijk de huidige maatregelen rechtvaardigen. Ik vrees dus dat de pandemie misbruikt wordt door vele actoren.

Er zijn meer IC-bedden nu dan voorheen, maar het is vrij beperkt hoeveel "speelruimte" dat oplevert. Hoe snel denk je dat 1000 extra bedden volliggen als je alle maatregelen opheft en het aantal besmettingen elke week verdubbelt?
Als je het gecontroleerd doet niet lijkt mij.

Maar ik denk dat het opschroeven van de ic bedden geen overbodige luxe zal zijn met het oog op de toekomst en eventuele nieuwe pandemie.

Ik ben een wappie, het is volgens mij namelijk een grote show geweest. Geef het volk het idee dat er nog een democratie en rechtstaat is :(

Waarom worden de ic's niet opgeschaald? Worden er überhaupt wel meer ics gecreëerd? Lijkt mij het investeren wel waard. En ja personeel heb je misschien niet zo 1 2 3 maar de horrorverhalen/beelden vanaf het begin corona zien wij ook niet meer. Dus iets minder gekwalificeerde hulpverleners inzetten kan ook wel.
🤷‍♂️
Geen horrorverhalen? Een jonge moeder met borstkanker waarvan een behandeling niet eens gestart kan worden, vind ik wel horror. Zon tumor groeit door. Ik meende dat bij borstkanker zon 20% wordt uitgesteld

We hebben toch wel een groot probleem met zijn allen dat er zoveel wetten en 'regels' zijn dat het allemaal zo multi interpretabel wordt dat het rechter afhankelijk is welke uitspraak er wordt gedaan. Lekker makkelijk als je tegenover de staat die procedeert wel door als het zijn zin wil krijgen :(

We hebben toch wel een groot probleem met zijn allen dat er zoveel wetten en 'regels' zijn dat het allemaal zo multi interpretabel wordt dat het rechter afhankelijk is welke uitspraak er wordt gedaan. Lekker makkelijk als je tegenover de staat die procedeert wel door als het zijn zin wil krijgen :(
Iedereen maar lachen om de vergelijking met Zweden waar dat allemaal niet kon omdat grondrechten er wel beschermd zijn. Hebben net mondkapjesplicht gekregen, in ov, tijdens het spitsuur.

Vraag je vooral ook niet af waarom de infecties daar niet elke week zijn verdubbelt tot heel Stockholm uitgestorven was.

Iedereen maar lachen om de vergelijking met Zweden waar dat allemaal niet kon omdat grondrechten er wel beschermd zijn. Hebben net mondkapjesplicht gekregen, in ov, tijdens het spitsuur.

Vraag je vooral ook niet af waarom de infecties daar niet elke week zijn verdubbelt tot heel Stockholm uitgestorven was.
Besmettingen in Zweden (394) over de laatste 14 dagen per 100k inwoners zijn hoger dan NL (317) en Zweden is dunner bevolkt.

In Tjechie is de economie lekker open, zoals sommigen hier ook willen, en is het helemaal slecht. Vreemd genoeg in Israël ook veel besmettingen, maar met een hoge vaccinatiegraad mogelijk minder ernstige zieken.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.336
Geen horrorverhalen? Een jonge moeder met borstkanker waarvan een behandeling niet eens gestart kan worden, vind ik wel horror. Zon tumor groeit door. Ik meende dat bij borstkanker zon 20% wordt uitgesteld
Ja allemaal heel sneu enzo, maar wat dacht je dan van die vatsige 80+ers met corona?
Dat is pas echt zielig.

Die 20% kan gewoon de kanker krijgen...

Dus als je meer besmettingen hebt gaat het automatisch slechter?

Nee, hangt er bijvoorbeeld ook vanaf wie er ziek worden, hoe erg ze ziek worden, welke zorg ze nodig hebben en wat de R is.

Precies, dus besmettingen an sich zeggen niet zoveel
Nu heb ik ook geen idee in hoeverre ze in die landen een lockdown hebben
Meer besmettingen maar veel minder maatregelen zou in mijn ogen ook niet direct slechter zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven