- Waardering
- 15.485
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 125kg
'gezond eten' in algemene zin bestaat niet, een gezond voedingspatroon wel. Of je daarmee 100 wordt is weer afhankelijk van allerlei andere factoren.Als je niet wil mierenneuken ook.
Gezond eten, in de zin dat je 100 kan worden zonder jezelf vergiftigd te hebben, bestaat waarschijnlijk niet.
Als ik aan een gezond voedingspatroon denk, denk ik sowieso niet aan een paleodieet.Sterker, het heeft nooit bestaan. Het echte paleodieet werd ooit genuttigd door mensen met een zeer lage levensverwachting, door wie cumulatieve negatieve effecten niet werden gemerkt.
Op het moment eet ik zo gezond mogelijk vanwege mijn fragiele gestel, maar merk dat mijn lichaam grote moeite heeft met het verwerken van gezond voedsel als spruitjes, bloemkool, uien en peulvruchten. Die bakken ijs en die bergen salami- en hamvarianten, weggespoeld met rijkelijk bier en wijn, hapten/spoelden toch makkelijker weg en veroorzaakten onderweg duidelijk minder problemen. Lose-lose.
dat is heel cru gezegd ontzettend vervelend voor jou, maar goed, dat zegt natuurlijk niks over algemene voedingsrichtlijnen. Hopelijk eet je niet alleen maar groente trouwens.