XXL Nutrition

Breaking News Avondklok nog steeds van kracht

Peiling Peiling Hoe denk jij over de rellen?

• Totaal stemmers
    67
Status
Niet open voor verdere reacties.
Mensen die bijna niets te besteden hebben zijn continue bezig met alle problemen die ze hebben. Allemaal problemen die wij niet ervaren. Dat levert veel stress op en op een gegeven moment is je max stress bereikt. Je stopt dan met verstandige beslissingen nemen over zaken die wij als futiliteiten zien. Dat is een beetje een cirkel waar ze in blijven. Toeslagen aanvragen, gezond eten, blijft allemaal uit.
De weg naar de toeslagen/uitkeringen weten ze over het algemeen vrij goed te vinden is mijn ervaring. Dat ze meer stress ervaren heb ik ook het idee.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.282
mensen met een migratie-achtergrond
Allochtonen

Mensen die bijna niets te besteden hebben zijn continue bezig met alle problemen die ze hebben. Allemaal problemen die wij niet ervaren. Dat levert veel stress op en op een gegeven moment is je max stress bereikt. Je stopt dan met verstandige beslissingen nemen over zaken die wij als futiliteiten zien. Dat is een beetje een cirkel waar ze in blijven. Toeslagen aanvragen, gezond eten, blijft allemaal uit.
Plus vaker drank en drugs om de stress te verminderen en de vicieuze cirkel is rond.

Niet mee eensch.

Deze snap ik niet.

Dus een product zoals bijv. een appel of een gerecht zoals bijv. brocollisoep is niet echt gezond?
Er is natuurlijk een aanzienlijk verschil in voedingswaarde en giftigheid tussen snacks en zelfgemaakte uiensoep.

Maar zelfs 'eerlijke' landbouwproducten zijn zeer ver doorgekweekt. Sommige, zoals tomaten en appels, zijn bijna volledig geselecteerd op uiterlijk en hebben in vergelijking met het origineel 0,0 voedingswaarde. Toen ik in Afrika woonde merkte ik dat minder gecultiveerde varianten er totaal anders uitzien en smaken. Broccoli is een vrij recent ontwikkelde groente, door meneer Broccoli, de producer van James Bond films. Het is mogelijk gezond maar verre van natuurlijk. En er wordt ongelofelijk veel gif gebruikt bij de productie van voedingsgewassen, het zijn monoculturen die erg gevoelig zijn voor allerlei schadelijke invloeden.

Laatst bewerkt:
Komt ie dan he

Ah shit, kleine tegenvaller.
Mogelijk moeten we de maatregelen aanhouden tot er een nieuw vaccin is tegen deze mutaties.
Nog even volhouden mensen!

Natuurlijk is het aantrekkelijk voor een zorgverzekeraar, daarom is deze ook nauwbetrokken en investeert deze hier ook in. Uiteindelijk wordt de zorg een steeds grotere kostenpost en onbetaalbaar op den duur, tenzij er nu wat gaat veranderen. Dit laatste kan alleen als er flink wat geld in wordt gestopt natuurlijk, soort high risk-high reward.
Ja, absoluut mee eens!
Dat is hier goed inzichtelijk gemaakt.

Maar ook die problemen zijn betrekkelijk en een slechte gezondheid draagt niet bij aan het oplossen daarvan.
Dat is hetzelfde als je kinderen voor de play station zetten met een snickers om rust in huis te creëren.
Uiteindelijk zit je dan met een lui en dik kind dat nog meer gaat zeuren.

Als je weinig inkomen hebt, moet je ook prioriteiten stellen. Net als mensen met een goed inkomen doen, anders gaat dat goede inkomen ook gewoon op, voordat de maand voorbij is.

Ah shit, kleine tegenvaller.
Mogelijk moeten we de maatregelen aanhouden tot er een nieuw vaccin is tegen deze mutaties.
Nog even volhouden mensen!
Het einde is in zicht.

Screenshot_20210217-122219_WhatsApp.jpg

Voor €2 koop ik een paar brocolli's, twee winterpenen en een paar uien. Water kost praktisch niks, zout en peper idem dito..bouillonblokje kost ook bijna niks (en dat is het meest ongezonde aan dit gerecht). Maak ik voor 8 man soep (3 liter, 2 kopjes van ca 200 ml per persoon). Doe is gek en doe er een stokbroodje bij en misschien wat kruidenboter of een rookworst.

Kom je uit op nog geen 50 cent per persoon per maaltijd.

Het is maar net waar je zin in hebt, geld ligt het niet aan. Het is luiheid en misschien een gebrek aan kookkunsten, al kan elke r*tard soep maken en er staan genoeg recepten online.
Nog tips voor een goedkope 600 gram carbs per dag die ook redelijk weg te kanen zijn?

Ja, en dat is een goede manier om een discussie over gezond en ongezond eten stuk te slaan :roflol:. Maar eenieder met gezond (is dat wel te kwantificeren?) verstand snapt wat men bedoelt met gezond en ongezond eten.

Maar toch heb je niet helemaal gelijk. Ga maar eens groene tomaten of groene aardappelen eten, die bevatten gifstoffen zoals solanine. Sommige mensen eten pitjes van fruit, ook die zijn giftig want bevatten cyanide. Rauwe peulvruchten zijn ook giftig.

En toevallig kan je deze stoffen in een lab wel kwantificeren en zijn er ook ld50 waardes van (zeker in het geval van cyanide). Je kan gewoon berekenen hoeveel appelpitjes een man van 80kg moet eten alvorens er 50% kans op overlijden is, om maar eens te mierenneuken.

Veel frituurvoedsel (junkfood/fastfood) bevat transvetten en ook deze zijn per definitie ongezond, aangezien deze stoffen ook giftig voor het mensenlijk lichaam zijn.
Niets van wat je zegt weerlegt mijn punt verder, dus ik ben het met je eens natuurlijk

Komt ie dan he

Eigenlijk is Covid-19 -20-21 en als we pech hebben 22 slimmer dan 7 miljard mensen.
Misschien kunnen we het beter laten uitrazen, dan ben je er waarschijnlijk van af.

Maar ook die problemen zijn betrekkelijk en een slechte gezondheid draagt niet bij aan het oplossen daarvan.
Dat is hetzelfde als je kinderen voor de play station zetten met een snickers om rust in huis te creëren.
Uiteindelijk zit je dan met een lui en dik kind dat nog meer gaat zeuren.

Als je weinig inkomen hebt, moet je ook prioriteiten stellen. Net als mensen met een goed inkomen doen, anders gaat dat goede inkomen ook gewoon op, voordat de maand voorbij is.
En die prioriteiten kunnen ze moeilijk stellen, omdat ze elke keer achter de feiten lopen. Die slechte gezondheid is zowel een oorzaak als gevolg. Nog een stress factor erbij.

Waarom worden de ic's niet opgeschaald? Worden er überhaupt wel meer ics gecreëerd? Lijkt mij het investeren wel waard. En ja personeel heb je misschien niet zo 1 2 3 maar de horrorverhalen/beelden vanaf het begin corona zien wij ook niet meer. Dus iets minder gekwalificeerde hulpverleners inzetten kan ook wel.
🤷‍♂️

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven