- Waardering
- 14.740
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 103kg
- Vetpercentage
- 17%
Als je niet wil mierenneuken ook.Als je wilt mierenneuken kun je stellen dat 'gezond' of 'ongezond' geen eendimensionale grootheid is die te kwantificeren is in eenheden, en daarmee kun je dus niet stellen dat een appel of broccoli per definitie gezond is. (Bijna) niets is in de basis puur gezond of ongezond, zelfs een appel of broccolisoep niet.
Gezond eten, in de zin dat je 100 kan worden zonder jezelf vergiftigd te hebben, bestaat waarschijnlijk niet. Sterker, het heeft nooit bestaan. Het echte paleodieet werd ooit genuttigd door mensen met een zeer lage levensverwachting, door wie cumulatieve negatieve effecten niet werden gemerkt.
Op het moment eet ik zo gezond mogelijk vanwege mijn fragiele gestel, maar merk dat mijn lichaam grote moeite heeft met het verwerken van gezond voedsel als spruitjes, bloemkool, uien en peulvruchten. Die bakken ijs en die bergen salami- en hamvarianten, weggespoeld met rijkelijk bier en wijn, hapten/spoelden toch makkelijker weg en veroorzaakten onderweg duidelijk minder problemen. Lose-lose.