XXL Nutrition

Breaking News Avondklok nog steeds van kracht

Peiling Peiling Hoe denk jij over de rellen?

• Totaal stemmers
    67
Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je wilt mierenneuken kun je stellen dat 'gezond' of 'ongezond' geen eendimensionale grootheid is die te kwantificeren is in eenheden, en daarmee kun je dus niet stellen dat een appel of broccoli per definitie gezond is. (Bijna) niets is in de basis puur gezond of ongezond, zelfs een appel of broccolisoep niet.
Als je niet wil mierenneuken ook.

Gezond eten, in de zin dat je 100 kan worden zonder jezelf vergiftigd te hebben, bestaat waarschijnlijk niet. Sterker, het heeft nooit bestaan. Het echte paleodieet werd ooit genuttigd door mensen met een zeer lage levensverwachting, door wie cumulatieve negatieve effecten niet werden gemerkt.

Op het moment eet ik zo gezond mogelijk vanwege mijn fragiele gestel, maar merk dat mijn lichaam grote moeite heeft met het verwerken van gezond voedsel als spruitjes, bloemkool, uien en peulvruchten. Die bakken ijs en die bergen salami- en hamvarianten, weggespoeld met rijkelijk bier en wijn, hapten/spoelden toch makkelijker weg en veroorzaakten onderweg duidelijk minder problemen. Lose-lose.

Nee omdat ze bij elk kuchje en niesje meteen weer een week thuis zitten.
Geen wonder dat je geen personeel hebt
Bedoelde extra personeel wanneer je de ic's opschaalt. En hulpverleners met corona moeten juist blijven werken bij mensen die met corona in het ziekenhuis liggen wat die zijn allebei al besmet.

4a5001b7beea096457f480c8808572428b-09-roll-safe.2x.h473.w710.jpg

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.304
Er is natuurlijk een aanzienlijk verschil in voedingswaarde en giftigheid tussen snacks en zelfgemaakte uiensoep.

Maar zelfs 'eerlijke' landbouwproducten zijn zeer ver doorgekweekt. Sommige, zoals tomaten en appels, zijn bijna volledig geselecteerd op uiterlijk en hebben in vergelijking met het origineel 0,0 voedingswaarde. Toen ik in Afrika woonde merkte ik dat minder gecultiveerde varianten er totaal anders eruitzien en smaken. Broccoli is een vrij recent ontwikkelde groente, door meneer Broccoli, de producer van James Bond films. Het is mogelijk gezond maar verre van natuurlijk. En er wordt ongelofelijk veel gif gebruikt bij de productie van voedingsgewassen, het zijn monoculturen die erg gevoelig zijn voor allerlei schadelijke invloeden.
Daar heb je idd een punt al verschilt dit natuurlijk zeer per gewas en per plek. De smaak van tomaten ligt trouwens voornamelijk aan de bodem. De meeste tomaten in de supermarkt zijn hydrocultuur. Daarom hebben ze ook amper smaak.

Griekse tomaten :heart:

Bedoelde extra personeel wanneer je de ic's opschaalt. En hulpverleners met corona moeten juist blijven werken bij mensen die met corona in het ziekenhuis liggen wat die zijn allebei al besmet.

4a5001b7beea096457f480c8808572428b-09-roll-safe.2x.h473.w710.jpg
Hulpverleners met corona zijn vaak behoorlijk ziek, of in mijn geval, bijna dood.

Als je ziet wat er gemiddeld door de gangen van een ziekenhuis/verzorgingshuis waggelt verbaast het mij niks dat die ernstig ziek worden van Covid.

Laatst bewerkt:
Mensen die bijna niets te besteden hebben zijn continue bezig met alle problemen die ze hebben. Allemaal problemen die wij niet ervaren. Dat levert veel stress op en op een gegeven moment is je max stress bereikt. Je stopt dan met verstandige beslissingen nemen over zaken die wij als futiliteiten zien. Dat is een beetje een cirkel waar ze in blijven. Toeslagen aanvragen, gezond eten, blijft allemaal uit.
Dit is zo essentieel om dit te begrijpen. Feitelijk is het vrij vaak voor een groot deel eigen schuld wanneer iemand in de financiële problemen komt, maar met die constatering is iemand die diep in die sores zit niet geholpen. Het is ook echt een interessante discussie om het te hebben over het aantal huisdieren, het ongezonde eten, de sigaretten, de ongeopende rekeningen. Mag en moet je het ook zeker over hebben. Maar je moet altijd begrijpen dat mensen die op een gegeven moment dermate diep in een financieel negatieve spiraal zitten niet meer rationeel kunnen nadenken zoals jij en ik. Er treedt een soort overlevingsmechanisme in waarbij de continue stress boven het hoofd hangt van vandaag de dag door komen, de kinderen naar school zien te krijgen met een boterhammetje, hopen dat de wasmachine niet kapot gaat, niet uit huis gezet te worden, soms (vaak) ook de schijn op te blijven houden naar de buitenwereld, et cetera. Als je zo veel stressfactoren met je meedraagt dan is het verdomd lastig om daar rustig en overzichtelijk onder te blijven, zeker als je al niet van het hoogste intelligentieniveau bent (vaak het geval bij structurele armoede).

Daarom is het zó belangrijk dat schuldenproblematiek vroeg gesignaleerd wordt en dat er snel hulpverlening bij is. Ik heb gevallen gezien van mensen die wisten dat ze geen recht hadden op een bepaalde toeslag maar het dan toch maar niet stop zetten omdat ze wisten dat ze anders de boodschappen niet meer konden betalen. Mensen die voor de hele maand gingen pinnen zodat de huur en elektra niet afgeschreven konden worden maar ze wel zeker wisten dat ze een maand te eten hadden. Etc. Dat loopt ontzettend snel uit de hand op die manier.

En toch hoop ik dat als jou eens wat mankeert dat je een goed gekwalificeerde hulpverlener en kwalitatief goed materiaal treft.
Eerste diagnose kan toch door een "expert" gedaan worden en verdere zorg door een iets minder gekwalificeerde hulpverlener.

Dat lijkt mij voldoende en blijkt het dat de patiënt achteruit gaat haal je die expert er weer bij

Als je kijkt wat er gemiddeld door de gangen van een ziekenhuis/verzorgingshuis waggelt verbaast het mij niks dat die ernstig ziek worden van Covid.
Die soldaten in de eerste wereldoorlog waren ook allemaal vieze kettingrokers, geen wonder dat ze niet tegen een beetje chemische oorlogvoering konden.

Ook. Mijn teamleider is net in de 30, doet aan hardlopen en fitness, komt op de fiets naar het werk. Die heeft ook hartklachten gehad zonder voorgeschiedenis en is nog steeds vermoeid + moeite met concentratie.
Oke noem er nog eens 10? Ik hoor of zie ze niet sorry.

Ik heb het gehad en ben gewoon blijven hardlopen fietsen 🤭 kwam er zelfs fitter uit. Dus ja?

Oke noem er nog eens 10? Ik hoor of zie ze niet sorry.

Ik heb het gehad en ben gewoon blijven hardlopen fietsen 🤭 kwam er zelfs fitter uit. Dus ja?
Ik stak laatst een drukke weg over met een blinddoek om. Die kick kan ik ook iedereen aanraden.

Bijna een half miljoen doden in de VS.

Waarom worden de ic's niet opgeschaald? Worden er überhaupt wel meer ics gecreëerd? Lijkt mij het investeren wel waard. En ja personeel heb je misschien niet zo 1 2 3 maar de horrorverhalen/beelden vanaf het begin corona zien wij ook niet meer. Dus iets minder gekwalificeerde hulpverleners inzetten kan ook wel.
🤷‍♂️
Er zijn meer IC-bedden nu dan voorheen, maar het is vrij beperkt hoeveel "speelruimte" dat oplevert. Hoe snel denk je dat 1000 extra bedden volliggen als je alle maatregelen opheft en het aantal besmettingen elke week verdubbelt?

Laatst bewerkt:
In NL 15.000 doden op ruim 3 miljoen (geschat door RIVM) besmettingen, 0,5% gaat er ongeveer aan dood in NL. Cijfers over blijvende klachten (na 12 weken) vind ik alleen iets dat dat rond de 2,3% zit van de bekende besmettingen (1 miljoen) dus dat zijn er ongeveer 23k op 3 miljoen totale besmettingen, wat weer neerkomt op 0,8% van alle besmettingen. Tussen die mensen zullen inderdaad ook best wel gezonde mensen zitten, er komt er elke week wel 1 voorbij in een TV programma of op facebook.

bron van de 2,3% na 12 weken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven