XXL Nutrition

Breaking News Avondklok nog steeds van kracht

Peiling Peiling Hoe denk jij over de rellen?

• Totaal stemmers
    67
Status
Niet open voor verdere reacties.
Je blijft de doelpalen wel weer verplaatsen hoor, jammer. Je was er enorm van overtuigd dat Stockholm en Amsterdam onvergelijkbaar zijn, ik geef op meerdere vlakken die relevant zijn in deze situatie aan dat ze dat wel zijn.
Wat is je volgende argument, dat ze daar Zweeds praten?

Je blijft de doelpalen wel weer verplaatsen hoor, jammer. Je was er enorm van overtuigd dat Stockholm en Amsterdam onvergelijkbaar zijn, ik geef op meerdere vlakken die relevant zijn in deze situatie aan dat ze dat wel zijn.
Wat is je volgende argument, dat ze daar Zweeds praten?
Ik weet niet meer wie of wat deze discussie gestart is. Maar de discussie over het vergelijk tussen Zweden en Nederland ging imo in de basis altijd over dat Nederland het beste te vergelijken is met Zweden, beter dan met andere Westerse landen.

Verder klopt mijn opmerking imo nog steeds als je wat gedetailleerder naar de vergelijking kijkt.
Stockholm en Amsterdam (die worden vaker met elkaar vergeleken) hebben meer verschillen dan overeenkomsten, maar dat laten me voor wat het is zodat we de corona cijfers kunnen vergelijken.

Ik weet niet meer wie of wat deze discussie gestart is. Maar de discussie over het vergelijk tussen Zweden en Nederland ging imo in de basis altijd over dat Nederland het beste te vergelijken is met Zweden, beter dan met andere Westerse landen.

Verder klopt mijn opmerking imo nog steeds als je wat gedetailleerder naar de vergelijking kijkt.
Nou, vertel ons dan allemaal maar even wat al die verschillen tussen Stockholm en Amsterdam zijn.

Als ik er op mijn werk zo'n potje van zou maken, was ik al lang en breed mijn baan kwijt :roflol:
Ja die ergernis heb ik ook vaak.

Bedoelen ze met iedereen, iedereen die het nodig heeft, of iedereen in NL?

Ik sla voorlopig over dus ze kunnen sowieso lang wachten tot iedereen is geweest.

:roflol: dat debat over die klok, Rutte dictator :roflol:

Ik sla voorlopig over dus ze kunnen sowieso lang wachten tot iedereen is geweest.
De tweede vaccinatie gaat dit jaar al niet lukken

Ondertussen heeft Zweden gisteren per dag meer en gemiddeld over 7 dagen net iets minder besmettingen dan Nederland, maar wel de helft tot 2/3 van het aantal inwoners, maar ga vooral verder met die discussie over vergelijkbaarheid, dan gaat het niet meer over dat het in Zweden zo fantastisch gaat en dat ze daar nauwelijks maatregelen hebben en de overheid daar de burgers wel als volwassenen behandeld.

Met het typische Nederlandse gedrag van iedere maatregel ter discussie stellen verdient dit land ook behandeld te worden als een stel kleuters.

Laatst bewerkt:

Logisch zou je er toch vanuit moeten gaan dat wanneer begin zomer alle kwetsbaren en 50+ gevaccineerd zijn en het aantal zieken dus zo ver gedaald is (en in combi met het weer) dat er weer héél veel mag.
Naar de besmettingen kijken heeft dan geen zin, aangezien dan echt bijna niemand meer echt ziek zal worden.
Hopelijk halen ze het niet in hun hoofd om dan nog paniek te blijven zaaien als besmettingen niet dalen, maar opnames wel degelijk.

Ondertussen heeft Zweden gisteren per dag meer en gemiddeld over 7 dagen net iets minder besmettingen dan Nederland, maar wel de helft tot 2/3 van het aantal inwoners, maar ga vooral verder met die discussie over vergelijkbaarheid, dan gaat het niet meer over dat het in Zweden zo fantastisch gaat en dat ze daar nauwelijks maatregelen hebben en de overheid daar de burgers wel als volwassenen behandeld.
Focus je vooral enkel op besmettingen en doden, dan gaat het niet over alle neveneffecten van een grootschalige lockdown.

Dat dat beleid zorgt voor grotere schade op de korte termijn wisten zij ook wel. Niemand zegt dan ook dat het daar fantastisch gaat. De vergelijking is zo interessant omdat dit een goede leerschool is om in het vervolg een beter inzicht te hebben in de afweging korte/lange- termijnbelangen. Dan is het wel van belang om allerlei drogredenen, zoals het idee dat de landen onvergelijkbaar zijn, uit de wereld te helpen.

Focus je vooral enkel op besmettingen en doden, dan gaat het niet over alle neveneffecten van een grootschalige lockdown.

Dat dat beleid zorgt voor grotere schade op de korte termijn wisten zij ook wel. Niemand zegt dan ook dat het daar fantastisch gaat. De vergelijking is zo interessant omdat dit een goede leerschool is om in het vervolg een beter inzicht te hebben in de afweging korte/lange- termijnbelangen. Dan is het wel van belang om allerlei drogredenen, zoals het idee dat de landen onvergelijkbaar zijn, uit de wereld te helpen.

Meesten staren inderdaad enkel op "daar minder doden, dus betere aanpak". Een hele mooie vind ik ook altijd "de lockdown werkt, kijk het eens dalen!" Mocht het toevallig niet dalen, dan was het zonder (bijv. avondklok) "veel erger" geweest.

Ik ben nog altijd voorstander iedereen vast te laten binden op bed voor lange periode. Weet zeker dat dat geweldig zou werken.

We moeten als bevolking een duidelijk zicht krijgen op het profiel van de doden.
Wie sterft er nu nog aan Covid?
Zijn dit zelden tot nooit mensen jonger dan zestig die geen gezondheidsproblemem hebben?

Zijn die sterven, zijn dat meestal tachtigjarigen?

We kunnen niet langer ons hele leven on hold zetten om een paar doden te sparen... Want er sterven nu wellicht meer doden door de maatregelen dan door covid zelf. Een kennis van me moest zijn zeer dringende straling uitstellen.... Nu al 2 maand... Tumor is ondertussen gegroeid. Zijn oudere broer is vorige maand overleden.

Ik kreeg vandaag een appje op de familieapp. Een glunderende schoonmoeder, ze had de kapper stiekem bij haar thuis laten komen. Daar moest een foto van gemaakt worden.

Zit je daar mee discussies te voeren over de maatregelen. Blijkbaar is jezelf uitspreken dat je de maatregelen overdreven vind erger dan het overal verkondigen hoe terecht alle besluiten zijn, maar jezelf ergens aan houden ho maar.

Toppunt was destijds dat ik eerlijk toe gaf gewoon naar een opdracht te gaan als ik een snotneus zou hebben en de opdracht mij 10.000 euro zou opleveren. Dat kon ik echt niet maken....

alle neveneffecten van een grootschalige lockdown.
Dit is wel een interessant, kort samengevat:
Veel maatregelen: minder druk op zorg, weinig uitgestelde zorg
Minder maatregelen: minder lange termijnschade van lockdown, meer lange termijnschade van hogere druk op zorg

Want er sterven nu wellicht meer doden door de maatregelen dan door covid zelf. Een kennis van me moest zijn zeer dringende straling uitstellen.... Nu al 2 maand... Tumor is ondertussen gegroeid. Zijn oudere broer is vorige maand overleden.
Zonder die maatregelen is er waarschijnlijk meer uitstel. Ik vind het spijtig voor die kennis.

Ik kreeg vandaag een appje op de familieapp. Een glunderende schoonmoeder, ze had de kapper stiekem bij haar thuis laten komen. Daar moest een foto van gemaakt worden.

Zit je daar mee discussies te voeren over de maatregelen. Blijkbaar is jezelf uitspreken dat je de maatregelen overdreven vind erger dan het overal verkondigen hoe terecht alle besluiten zijn, maar jezelf ergens aan houden ho maar.

Toppunt was destijds dat ik eerlijk toe gaf gewoon naar een opdracht te gaan als ik een snotneus zou hebben en de opdracht mij 10.000 euro zou opleveren. Dat kon ik echt niet maken....
Die schoonouders van jou zijn wel hilarisch, als ik me goed herinner waren zij toch ook:
- die op de jongeren aan het zeiken waren, maar wel een verjaardag vierden met meer bezoek dan doen geadviseerd;
- dat ze met een avondklok het bezoek gewoon eerder lieten komen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven