ThaWasteland
Enormous Athlete
- Waardering
- 71.640
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 93kg
Irritant ventje
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Irritant ventje
Ben ik blij niet in Belgie te wonen, hier is alles prima geregeldWe mogen op bomvolle tram naar het werk maar niet naar de Hoge Venen, noch op een bevroren meer omdat er teveel mensen op af zouden komen. Naar de winkelcentra.... Mag ook....vaccins waarvan de onderzoeksprotocollen geheim zijn, niet geckeckt door peers...
Maar nu wel testen op het volk.... Verkocht aan onze overheden achter gesloten deuren in geheime contracten.... Ondertussen worden er wetten gestemd waar totaal geen democratische controle op is.... Nu beginnen ze met verschillende varianten die " nog gevaarlijker zijn en ook nog eens muteren...". Ik neem onze overheid al lang niet meer au sérieux
... We worden genaaid.
IC bedden zijn hoger dan ooit! Het probleem is juist de bezetting voor die bedden (lees te weinig verpleegkundigen die dat werk kunnen en mogen doen)Waarom worden de ic's niet opgeschaald? Worden er überhaupt wel meer ics gecreëerd? Lijkt mij het investeren wel waard. En ja personeel heb je misschien niet zo 1 2 3 maar de horrorverhalen/beelden vanaf het begin corona zien wij ook niet meer. Dus iets minder gekwalificeerde hulpverleners inzetten kan ook wel.
🤷♂️
Eerder het minste ooit. Op het allerhoogste punt van de eerste golf waren meer dan 1600 ic-bedden bezet. Nu zijn er maar 1350 paraat, waarvan bijna 70% voor reguliere operaties. Het zou in geval van totale nood bijna moeten kunnen verdubbelen. En dat is nog verminderd in recente jaren.
Dat stuk leest voor mij als een rethorische stelling/conclusie van het artikel, geen objectief realiseerbaar doel. Ik vraag me dus af waarom zij die conclusie trekken, dat dit zou zijn omdat er onnodig slachtoffers zijn gevallen kan ik verder niet uit het artikel opmaken.
Is niet bagatelliserend bedoelt, enkel als referentie naar het aantal/de individualiteit van dat specifieke voorbeeld. Onhandige manier van schrijven. De rest van m'n reactie spreek ik ook in meervoud voor de algemene zin waarvan het een voorbeeld is.
Minder ouderen dan wat? Minder dan het aantal dat zich ziek presenteerde, waarvan de selectie sowieso nooit allen had toegelaten omdat ze de IC behandeling niet zouden overleven? Die afweging word hier ook gemaakt, ondanks genoeg ICs. Het kan best een zwart scenario zijn geweest, wat wij dan hebben afgewend met lockdowns, maar ik maak er niet duidelijk uit op dat daardoor meer slachtoffers zijn gevallen dan redelijkerwijs kon worden voorkomen. Daarbij hoort ook het kunnen inschatten van patiënten wat tot slachtoffers kan leiden die dan onnodig zijn maar niet ten gevolge van tekorten maar door de menselijke imperfectie van die inschatting. Dat die slachtoffers hier ook vallen ondanks lockdown en ondanks dat er wel een IC plek voor die persoon was geweest. Dat bedoel ik.
Overall bleef er ook 20-30% van de ICs vrij, niet in elk ziekenhuis, maar dan konden verdere patiënten nog elders geplaatst worden. Lijkt me niet dat er dan onnodige slachtoffers vallen doordat alle ICs letterlijk vol liggen. Maar daar is dat onderzoek dan voor.
Volgens mij is er wat dat betreft ook nog veel ophef geweest over slachtoffers in Zweedse zorghuizen, waar men ook zo over het niet hebben kunnen beschermen van ouderen spreekt. Wellicht bedoelen ze dat ook? Zie dat onderwerp verder niet zo terugkomen in het artikel. Weet wel dat ze daar maatschappelijk een punt van hebben gemaakt om samen in te spannen de ouderen en zwakken te beschermen met softe sociale maatregelen ed. Wellicht dat de eerdere rethorische stelling ook daarover gaat.
Inderdaad die 2 vragen, en ik neem aan dat daar voor de 2e golf nog iets mee is gedaan. Had van de week een recent filmpje uit Zweden geplaatst waar een medici wel noemt dat zijn afdeling daarvoor heeft uitgebreid en ze het nu weer druk hebben maar (beter dan eerst?) redden.
"Het aantal gewonden bij het ongeluk is met 200% gestegen."24% van weinig is nog steeds weinig en nog steeds niet oneindig exponentieel. Besmettingen zijn ook weinig relevant buiten misschien een loze indicatie dat er patiënten aan gaan zitten komen. Ik ben immuun voor angstzaaierij.
Geen stijging te zien op de google grafiek trouwens.
Van wat ik begreep kunnen ze daar niet zomaar vrijheden afnemen en zaken sluiten en is het niet voor niks dat ze al bijna een jaar bezig zijn met 'proposals' voor meer maatregelen en nu pas enkel tijdens rush hour verplichte mondkapjes in ov hebben en ze altijd dragen slechts een dringend verzoek blijft.
Roep maar als het zo ver is.
Stockholm en Amsterdam (die worden vaker met elkaar vergeleken) hebben meer verschillen dan overeenkomsten, maar dat laten me voor wat het is zodat we de corona cijfers kunnen vergelijken.Als je wel eens in Zweden bent geweest dan zou je moeten weten dat het volk ook heel anders is in vergelijking met de Nederlanders qua gedrag. Het betekent niet dat hun beleid ook bij ons zou werken, wij zijn gewoon niet erg volgzaam...
Appels + peren, tenzij het gunstig uitkomtStockholm en Amsterdam (die worden vaker met elkaar vergeleken) hebben meer verschillen dan overeenkomsten, maar dat laten me voor wat het is zodat we de corona cijfers kunnen vergelijken.
Als je wel eens in Zweden bent geweest dan zou je moeten weten dat het volk ook heel anders is in vergelijking met de Nederlanders qua gedrag. Het betekent niet dat hun beleid ook bij ons zou werken, wij zijn gewoon niet erg volgzaam...
Ook voor corona was het gedrag anders.Dat is natuurlijk ook makkelijk om te zeggen wanneer er in Nederland allerlei belachelijke maatregelen worden genomen (waar mensen zich dus niet of slecht aan houden omdat ze zo belachelijk zijn) en in Zweden niet. Dan is jouw conclusie dus dat het Zweedse volk anders is dan het Nederlandse qua gedrag... Okay.
VertelStockholm en Amsterdam (die worden vaker met elkaar vergeleken) hebben meer verschillen dan overeenkomsten,
De luchthaven, de omliggende steden de onderlinge mensenlijke uitwisselingen, de bevolkingsopbouw, de sociale interactie en niet te vergeten de corona cijfers.
In Amsterdam en de andere grote steden in Nederland trekt 90% van de voetgangers zich niets aan van rode verkeerslichten. In die mate heb ik het in andere beschaafde landen nog niet meegemaakt.Dat is natuurlijk ook makkelijk om te zeggen wanneer er in Nederland allerlei belachelijke maatregelen worden genomen (waar mensen zich dus niet of slecht aan houden omdat ze zo belachelijk zijn) en in Zweden niet. Als ergens geen stoplicht staat kan je ook niet door rood rijden.
Ben je er ooit geweest of heb je snel op google gezocht naar wat dingen om je punt te bewijzen?De luchthaven, de omliggende steden de onderlinge mensenlijke uitwisselingen, de bevolkingsopbouw, de sociale interactie en niet te vergeten de corona cijfers.